Achteruit versnelling blokkeert / stoot.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
WillemGTL85
Berichten: 8
Lid geworden op: do jul 15, 2010 11:18 am
Locatie: Elst (Gelderland)
Contacteer:

Achteruit versnelling blokkeert / stoot.

Bericht: # 122087Bericht WillemGTL85 »

Na 5000 km probleemloos (och, af en toe wat moeilijk starten) rijden in de lelijkste 4 ooit, lijk ik nu een serieus probleem te hebben. Bij het achteruitrijden lijkt de bak te blokkeren, er komt een stotend geluid onder de motorkap vandaan en ik voel dat ook. Hij rijdt wel achteruit, maar dit lijkt me niet goed. Hij schakelt verder wel lekker, ook naar en uit de achteruit.

Iemand een idee wat dit kan zijn en of ik er even mee (vooruit) kan blijven rijden?

(Ik heb het vermoeden (ook al ontkent ze hardnekkig) dat mijn schatje hem met 60 in de achteruit heeft gezet ipv de 4...) (ehh)
Wat nou middenweg!
R4 GTL 1985 + Toyota Landcruiser HJ60 1983
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Achteruit versnelling blokkeert / stoot.

Bericht: # 122088Bericht R4F6GTX Automaat »

Kijk eens of je baksteun nog heel is... of je motorrubbers (3 ophangpunten)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3135
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Achteruit versnelling blokkeert / stoot.

Bericht: # 122089Bericht Hanz »

WillemGTL85 schreef:(Ik heb het vermoeden (ook al ontkent ze hardnekkig) dat mijn schatje hem met 60 in de achteruit heeft gezet ipv de 4...) (ehh)
dat valt nog lang niet mee...
WillemGTL85
Berichten: 8
Lid geworden op: do jul 15, 2010 11:18 am
Locatie: Elst (Gelderland)
Contacteer:

Re: Achteruit versnelling blokkeert / stoot.

Bericht: # 122634Bericht WillemGTL85 »

Nou, op de sleuteldag in Midwoud hebben we er nog eens naar gekeken en kwamen we tot de conclusie dat de bak vervangen moet worden. :(

Iemand tips over hoe je het beste een GTL versnellingsbak kan vervangen zonder de motor te verwijderen? Eigenlijk zo weinig mogelijk te verwijderen? Ik moet het helaas op de oprit doen en heb geen brug/takel en ik hoorde dat het ook van onderaf kan.

Hanz schreef:
WillemGTL85 schreef:(Ik heb het vermoeden (ook al ontkent ze hardnekkig) dat mijn schatje hem met 60 in de achteruit heeft gezet ipv de 4...) (ehh)
dat valt nog lang niet mee...
Die krijgt het voor elkaar om een paaltje dwars door het voorspatbord heen te parkeren. Heb je opeens een paaltje naast je motor. Ik sta nergens meer van te kijken.
Wat nou middenweg!
R4 GTL 1985 + Toyota Landcruiser HJ60 1983
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Re: Achteruit versnelling blokkeert / stoot.

Bericht: # 122780Bericht ap »

als je het voorste rubber van de bak eraf haalt en dan de motor voorover kantelt kan je de bak eraf krijgen zonder het blok eruit te pakken. Wel erg goed opletten met je schakelstang die kan de radiateur lek prikken bij deze klus.
Plaats reactie