maakt nog vreemd geluid...

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 11883Bericht an3s »

Is 't niet zo dat ie juist makkelijker valse lucht aanzuigt wanneer het blok nog koud is?
En dat dat afneemt naarmate blok en spruitstuk warmer worden?

Verstoring van de mengverhouding lijkt me ook bij warme motor niet echt fijn.
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 11894Bericht Folkert »

Dat bedoelde ik ook...
Verstoring van de mengverhouding is nooit fijn...
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Bericht: # 11896Bericht Rudi »

Als ik de valse lucht even buiten beschouwing laat, dan moet ik nu toegeven, (na behoorlijk wat geknoei met de vochtverdrijvende spray) dat de auto alleen nog 's ochtends stottert, maar dat deze nu wel erg gretig is op het gas.
Reed vanochtend al in z'n 4 bij 60(dat doet ie anders nooit) en bij een warme motor zat er een behoorlijke acceleratie in. Dus....
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 11898Bericht Goof »

Wat ook erg goed is voor de 4tjes is om af en toe een langere rit te maken, zodat ie echt goed op temp. kan komen.
Nou weet ik natuurlijk niet hoe dat bij jou zit, maar heelveel viertjes dienen als boodschappenwagentje en worden dus nooit echt warm en dat vervuild de motor en beïnvloed op de een of andere manier heel veel onderdelen.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Roy
Berichten: 22
Lid geworden op: ma mar 25, 2002 2:00 am
Locatie: Sint-Oedenrode

Bericht: # 11909Bericht Roy »

Ga maar een keer een ontzettende lange dagtocht maken!! Hoe meer kilometers, hoe beter. Je zult zien dat de motor flink wat beter gaat lopen en ook minder gaat 'walmen'! Mijn vorige viertje, een TL van 1985 met 39000 km op de teller, had nog nooit een snelweg gezien. Ik had het ding van een oud vrouwtje gekocht....echt waar! :smile:

Roy
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Bericht: # 11913Bericht Rudi »

Over kilometers maken gesproken, de mijne heeft in het Belgische leger dienst gedaan met 47.000 km op de teller. Dus er zit een kern van waarheid in, ware het niet dat op dit moment de motor weer hevig proest en stottert(de spray is uitgewerkt). Wat ik nu wel weet na diverse vragen aan jullie, is dat het spruitstuk waarschijnlijk valse lucht aanzuigt en de bekabeling van de stroomverdeler naar de bougies is niet helemaal zuiver, dat ik contactpuntjes moet vervangen en waarschijnlijk de kleppen nog moet stellen, al met al een boel werk.
Het leerproces is lang, maar het blijft leuk.
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 11923Bericht Ron »

Precies, net is het maar zo. En het is nog leuk ook !
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Bericht: # 12133Bericht Rudi »

Op aanraden van jullie een lange rit gereden, lekker warm gestookt,
zeker 110 km/h op de teller gehaald.
Draai ik de snelweg af(opgaande weg),
valt ie verdomme stil en dit nog meermalen alvorens thuis tezijn(shit).
Dus buiten mijn huidige problemen nu ook dit erbij. Kan iemand mij vertellen of dit b.v. kan komen door het benzine-filter, want ik tank super MLV, €1,03 pl. doch moet volgens het boekje normaal tanken,
en nu raak ik toch echt de draad kwijt.
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 12134Bericht Goof »

daar zou ik het niet direct gaan zoeken. Misschien heb je wel een aarde probleem. De min-pool van je accu zit op je versnellingsbak gebout. Haal dat ding een los, maak alles goed schoon en plaats het dan weer terug, je weet maar nooit.
Ik vind het wel frapant dat ie der net mee ophoud als de snelheid afneemt, lijkt bijna alsof er iets is blijven hangen of zo.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Bericht: # 12158Bericht Rudi »

Enof er iets is blijven hangen, stond gisteren bij de Brezan. Rijd weg en......
knal, weg koppeling, gebroken kabel.
Plaats reactie