maakt nog vreemd geluid...
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Als ik de valse lucht even buiten beschouwing laat, dan moet ik nu toegeven, (na behoorlijk wat geknoei met de vochtverdrijvende spray) dat de auto alleen nog 's ochtends stottert, maar dat deze nu wel erg gretig is op het gas.
Reed vanochtend al in z'n 4 bij 60(dat doet ie anders nooit) en bij een warme motor zat er een behoorlijke acceleratie in. Dus....
Reed vanochtend al in z'n 4 bij 60(dat doet ie anders nooit) en bij een warme motor zat er een behoorlijke acceleratie in. Dus....
Wat ook erg goed is voor de 4tjes is om af en toe een langere rit te maken, zodat ie echt goed op temp. kan komen.
Nou weet ik natuurlijk niet hoe dat bij jou zit, maar heelveel viertjes dienen als boodschappenwagentje en worden dus nooit echt warm en dat vervuild de motor en beïnvloed op de een of andere manier heel veel onderdelen.
Nou weet ik natuurlijk niet hoe dat bij jou zit, maar heelveel viertjes dienen als boodschappenwagentje en worden dus nooit echt warm en dat vervuild de motor en beïnvloed op de een of andere manier heel veel onderdelen.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
Ga maar een keer een ontzettende lange dagtocht maken!! Hoe meer kilometers, hoe beter. Je zult zien dat de motor flink wat beter gaat lopen en ook minder gaat 'walmen'! Mijn vorige viertje, een TL van 1985 met 39000 km op de teller, had nog nooit een snelweg gezien. Ik had het ding van een oud vrouwtje gekocht....echt waar!
Roy
Roy
Over kilometers maken gesproken, de mijne heeft in het Belgische leger dienst gedaan met 47.000 km op de teller. Dus er zit een kern van waarheid in, ware het niet dat op dit moment de motor weer hevig proest en stottert(de spray is uitgewerkt). Wat ik nu wel weet na diverse vragen aan jullie, is dat het spruitstuk waarschijnlijk valse lucht aanzuigt en de bekabeling van de stroomverdeler naar de bougies is niet helemaal zuiver, dat ik contactpuntjes moet vervangen en waarschijnlijk de kleppen nog moet stellen, al met al een boel werk.
Het leerproces is lang, maar het blijft leuk.
Het leerproces is lang, maar het blijft leuk.
Op aanraden van jullie een lange rit gereden, lekker warm gestookt,
zeker 110 km/h op de teller gehaald.
Draai ik de snelweg af(opgaande weg),
valt ie verdomme stil en dit nog meermalen alvorens thuis tezijn(shit).
Dus buiten mijn huidige problemen nu ook dit erbij. Kan iemand mij vertellen of dit b.v. kan komen door het benzine-filter, want ik tank super MLV, €1,03 pl. doch moet volgens het boekje normaal tanken,
en nu raak ik toch echt de draad kwijt.
zeker 110 km/h op de teller gehaald.
Draai ik de snelweg af(opgaande weg),
valt ie verdomme stil en dit nog meermalen alvorens thuis tezijn(shit).
Dus buiten mijn huidige problemen nu ook dit erbij. Kan iemand mij vertellen of dit b.v. kan komen door het benzine-filter, want ik tank super MLV, €1,03 pl. doch moet volgens het boekje normaal tanken,
en nu raak ik toch echt de draad kwijt.
daar zou ik het niet direct gaan zoeken. Misschien heb je wel een aarde probleem. De min-pool van je accu zit op je versnellingsbak gebout. Haal dat ding een los, maak alles goed schoon en plaats het dan weer terug, je weet maar nooit.
Ik vind het wel frapant dat ie der net mee ophoud als de snelheid afneemt, lijkt bijna alsof er iets is blijven hangen of zo.
Ik vind het wel frapant dat ie der net mee ophoud als de snelheid afneemt, lijkt bijna alsof er iets is blijven hangen of zo.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------