Kloppen of inhouden bij vollast
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Kloppen of inhouden bij vollast
Hallo allemaal,
Ik ben mijn nieuwe f4 aan het ophalen in Frankrijk, maar bij vollast gaat de motor een beetje schokken of trillen. Het is een f4 uit '74, motornummer: R2109
Ik heb de verdeler al geprobeerd af te stellen en hij draait stationair mooi. Als ik hem vroeger of later zet, blijft hetzelfde euvel, dus daar lijkt het niet aan te liggen. Alle bougies zien er netjes uit en de puntjes zijn vervangen.
Hebben jullie een idee waar ik verder kan zoeken?
Bij voorbaat dank en een zonnige groet uit Frankrijk,
Thijs
Ik ben mijn nieuwe f4 aan het ophalen in Frankrijk, maar bij vollast gaat de motor een beetje schokken of trillen. Het is een f4 uit '74, motornummer: R2109
Ik heb de verdeler al geprobeerd af te stellen en hij draait stationair mooi. Als ik hem vroeger of later zet, blijft hetzelfde euvel, dus daar lijkt het niet aan te liggen. Alle bougies zien er netjes uit en de puntjes zijn vervangen.
Hebben jullie een idee waar ik verder kan zoeken?
Bij voorbaat dank en een zonnige groet uit Frankrijk,
Thijs
Mijn eerste auto: Renault 4 GTL, 1984
Daarna: Renault 4 L uit 1990
Nu: Renault 4 F4 uit 1974
Daarna: Renault 4 L uit 1990
Nu: Renault 4 F4 uit 1974
Re: Kloppen of inhouden bij vollast
ingesleten contactpunten, ingebrande bougies, te ruime klepspeling, te weinig brandstof.
Dat zijn de eerste dingen die bij mij opkomen.
Dat zijn de eerste dingen die bij mij opkomen.
Re: Kloppen of inhouden bij vollast
ruikt de uitlaat naar benzine? dan kan het toch aan de vonk liggen. condensator versleten?
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kloppen of inhouden bij vollast
@Thijsio
Je zou de vacuumvervroeging af kunnen schakelen (wel slangetje afdoppen!)
Mogelijk is het (niet alleen) een elektrisch probleem maar een benzineprobleem vwb het inhouden
Heb je de hoofdsproeier al schoongemaakt?
succes
Fons
Je zou de vacuumvervroeging af kunnen schakelen (wel slangetje afdoppen!)
Mogelijk is het (niet alleen) een elektrisch probleem maar een benzineprobleem vwb het inhouden
Heb je de hoofdsproeier al schoongemaakt?
succes
Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: Kloppen of inhouden bij vollast
Misschien moet ik mezelf even verbeteren. Het is niet echt inhouden, maar het lijkt er meer op dat 1 cilinder zijn werk niet meer doet bij vollast. Bij de carburateur zoek ik het niet echt, omdat ik daar al wat kleine probleempjes mee gehad heb. Uiteindelijk bleek het kleine filtertje in de carburateur verstopt te zijn. Toen hield de motor echt in bij vollast, omdat er geen benzinetoevoer meer was. De hoofdsproeier en vlotterbakje heb ik toen ook schoongemaakt.
Nu is er echt een ander probleempje.
Misschien iets met de kleppen zoals ap zei?
Nu is er echt een ander probleempje.
Misschien iets met de kleppen zoals ap zei?
Mijn eerste auto: Renault 4 GTL, 1984
Daarna: Renault 4 L uit 1990
Nu: Renault 4 F4 uit 1974
Daarna: Renault 4 L uit 1990
Nu: Renault 4 F4 uit 1974
Re: Kloppen of inhouden bij vollast
@ thijsio,
Lijkt me niks met de kleppen, dan loopt hij namelijk niet mooi stationair.
Lijkt meer op doorslag van een bougiekabel of verdelerkap naar de massa. Is de verdelerkap inwendig goed schoon?, zijn de bougiekabels nog zonder scheurtjes? Zitten ze goed strak in de verdelerkap?
vr gr Fons
Lijkt me niks met de kleppen, dan loopt hij namelijk niet mooi stationair.
Lijkt meer op doorslag van een bougiekabel of verdelerkap naar de massa. Is de verdelerkap inwendig goed schoon?, zijn de bougiekabels nog zonder scheurtjes? Zitten ze goed strak in de verdelerkap?
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: Kloppen of inhouden bij vollast
Even tussendoor. Mijn carb. blijft vervelend doen. Hij is schoonn, maar pakt nu slecht op bij gas. Geeft dan een hort en stoot en hij looopt opeens stationair erg laag.
Aan welke schroeven moet ik draaien voor welk probleem?
Aan welke schroeven moet ik draaien voor welk probleem?
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Kloppen of inhouden bij vollast
Heb je de vervroeger al gemaakt?R4fan schreef:Even tussendoor. Mijn carb. blijft vervelend doen. Hij is schoonn, maar pakt nu slecht op bij gas. Geeft dan een hort en stoot en hij looopt opeens stationair erg laag.
Aan welke schroeven moet ik draaien voor welk probleem?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: Kloppen of inhouden bij vollast
Hoi Paul,
Verleden zaterdag een gehele andere ontsteking erop gezet, namelijk een ducelier. De vervroeger is okee.
Heb gisteren de carb. voorzichtig open gemaakt en schoongemaakt, incl de hoofdsproeier.
Vervelend is vooral het slecht oppakken van gas --> hort en stoot
Verleden zaterdag een gehele andere ontsteking erop gezet, namelijk een ducelier. De vervroeger is okee.
Heb gisteren de carb. voorzichtig open gemaakt en schoongemaakt, incl de hoofdsproeier.
Vervelend is vooral het slecht oppakken van gas --> hort en stoot
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Kloppen of inhouden bij vollast
ha, dus je hebt de hele carburateur er vanaf gehaald. Voetpakking heel gebleven?R4fan schreef:Hoi Paul,
Heb gisteren de carb. voorzichtig open gemaakt en schoongemaakt, incl de hoofdsproeier.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: Kloppen of inhouden bij vollast
Ja, die is nog heel.
Heb al een beetje lopen rommelen met die schroef met ronde kop die voorraan zit. Gebeurt niets dan, maakt helemaal geen verschil....
Heb al een beetje lopen rommelen met die schroef met ronde kop die voorraan zit. Gebeurt niets dan, maakt helemaal geen verschil....
Re: Kloppen of inhouden bij vollast
Al wel thuisgekomen Thijsio?
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Kloppen of inhouden bij vollast
Bedoel je die zo'n beetje schuin naar linksvoor wijst? Als je die helemaal indraait zou de motor bijna of helemaal uitgaan; kan ook zijn dat je m te vast ingedraaid hebt, dan is het piepkleine puntje afgebroken en zit dat vast in het piepkleine gaatje.... je zal de eerste niet zijn die dat heeft.R4fan schreef:Ja, die is nog heel.
Heb al een beetje lopen rommelen met die schroef met ronde kop die voorraan zit. Gebeurt niets dan, maakt helemaal geen verschil....
Als je dat schroefke er helemaal uitdraait bij lopende motor moet ie zeker afslaan.
Als je weer eens in de buurt bent kom je maar weer langs....
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: Kloppen of inhouden bij vollast
Helaas, ik ben wel thuisgekomen maar zonder auto. De auto bleef kloppen bij vollast en op een gegeven moment werd hij te heet en niet veel later kwam er witte rook uit de uitlaat en kookte het koelwater. De koppakking heeft de geest gegeven. Waarschijnlijk was dat dus het probleem dat ik eerder beschreven heb.
Iemand nog tips wanneer ik de koppakking ga vervangen?
Iemand nog tips wanneer ik de koppakking ga vervangen?
Mijn eerste auto: Renault 4 GTL, 1984
Daarna: Renault 4 L uit 1990
Nu: Renault 4 F4 uit 1974
Daarna: Renault 4 L uit 1990
Nu: Renault 4 F4 uit 1974
Re: Kloppen of inhouden bij vollast
En waar is de auto nu dan?
gr.Jan.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!