Kloppen of inhouden bij vollast

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thijsio
Berichten: 247
Lid geworden op: za dec 03, 2005 12:31 am
Locatie: Kerk Avezaath

Kloppen of inhouden bij vollast

Bericht: # 121114Bericht Thijsio »

Hallo allemaal,
Ik ben mijn nieuwe f4 aan het ophalen in Frankrijk, maar bij vollast gaat de motor een beetje schokken of trillen. Het is een f4 uit '74, motornummer: R2109
Ik heb de verdeler al geprobeerd af te stellen en hij draait stationair mooi. Als ik hem vroeger of later zet, blijft hetzelfde euvel, dus daar lijkt het niet aan te liggen. Alle bougies zien er netjes uit en de puntjes zijn vervangen.
Hebben jullie een idee waar ik verder kan zoeken?
Bij voorbaat dank en een zonnige groet uit Frankrijk,
Thijs
Mijn eerste auto: Renault 4 GTL, 1984
Daarna: Renault 4 L uit 1990
Nu: Renault 4 F4 uit 1974
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Re: Kloppen of inhouden bij vollast

Bericht: # 121116Bericht ap »

ingesleten contactpunten, ingebrande bougies, te ruime klepspeling, te weinig brandstof.

Dat zijn de eerste dingen die bij mij opkomen.
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Re: Kloppen of inhouden bij vollast

Bericht: # 121117Bericht schoapke »

ruikt de uitlaat naar benzine? dan kan het toch aan de vonk liggen. condensator versleten?
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Kloppen of inhouden bij vollast

Bericht: # 121118Bericht RVIER »

@Thijsio

Je zou de vacuumvervroeging af kunnen schakelen (wel slangetje afdoppen!)
Mogelijk is het (niet alleen) een elektrisch probleem maar een benzineprobleem vwb het inhouden
Heb je de hoofdsproeier al schoongemaakt?

succes

Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Gebruikersavatar
Thijsio
Berichten: 247
Lid geworden op: za dec 03, 2005 12:31 am
Locatie: Kerk Avezaath

Re: Kloppen of inhouden bij vollast

Bericht: # 121119Bericht Thijsio »

Misschien moet ik mezelf even verbeteren. Het is niet echt inhouden, maar het lijkt er meer op dat 1 cilinder zijn werk niet meer doet bij vollast. Bij de carburateur zoek ik het niet echt, omdat ik daar al wat kleine probleempjes mee gehad heb. Uiteindelijk bleek het kleine filtertje in de carburateur verstopt te zijn. Toen hield de motor echt in bij vollast, omdat er geen benzinetoevoer meer was. De hoofdsproeier en vlotterbakje heb ik toen ook schoongemaakt.
Nu is er echt een ander probleempje.
Misschien iets met de kleppen zoals ap zei?
Mijn eerste auto: Renault 4 GTL, 1984
Daarna: Renault 4 L uit 1990
Nu: Renault 4 F4 uit 1974
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Kloppen of inhouden bij vollast

Bericht: # 121121Bericht RVIER »

@ thijsio,

Lijkt me niks met de kleppen, dan loopt hij namelijk niet mooi stationair.
Lijkt meer op doorslag van een bougiekabel of verdelerkap naar de massa. Is de verdelerkap inwendig goed schoon?, zijn de bougiekabels nog zonder scheurtjes? Zitten ze goed strak in de verdelerkap?

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
R4fan
Berichten: 143
Lid geworden op: zo nov 23, 2008 2:48 pm
Locatie: Baarn!

Re: Kloppen of inhouden bij vollast

Bericht: # 121142Bericht R4fan »

Even tussendoor. Mijn carb. blijft vervelend doen. Hij is schoonn, maar pakt nu slecht op bij gas. Geeft dan een hort en stoot en hij looopt opeens stationair erg laag.
Aan welke schroeven moet ik draaien voor welk probleem?
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Kloppen of inhouden bij vollast

Bericht: # 121145Bericht R4F6GTX Automaat »

R4fan schreef:Even tussendoor. Mijn carb. blijft vervelend doen. Hij is schoonn, maar pakt nu slecht op bij gas. Geeft dan een hort en stoot en hij looopt opeens stationair erg laag.
Aan welke schroeven moet ik draaien voor welk probleem?
Heb je de vervroeger al gemaakt?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4fan
Berichten: 143
Lid geworden op: zo nov 23, 2008 2:48 pm
Locatie: Baarn!

Re: Kloppen of inhouden bij vollast

Bericht: # 121149Bericht R4fan »

Hoi Paul,

Verleden zaterdag een gehele andere ontsteking erop gezet, namelijk een ducelier. De vervroeger is okee.
Heb gisteren de carb. voorzichtig open gemaakt en schoongemaakt, incl de hoofdsproeier.
Vervelend is vooral het slecht oppakken van gas --> hort en stoot :x
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Kloppen of inhouden bij vollast

Bericht: # 121154Bericht R4F6GTX Automaat »

R4fan schreef:Hoi Paul,


Heb gisteren de carb. voorzichtig open gemaakt en schoongemaakt, incl de hoofdsproeier.
:x
ha, dus je hebt de hele carburateur er vanaf gehaald. Voetpakking heel gebleven?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4fan
Berichten: 143
Lid geworden op: zo nov 23, 2008 2:48 pm
Locatie: Baarn!

Re: Kloppen of inhouden bij vollast

Bericht: # 121198Bericht R4fan »

Ja, die is nog heel.
Heb al een beetje lopen rommelen met die schroef met ronde kop die voorraan zit. Gebeurt niets dan, maakt helemaal geen verschil....
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Re: Kloppen of inhouden bij vollast

Bericht: # 121199Bericht schoapke »

Al wel thuisgekomen Thijsio?
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Kloppen of inhouden bij vollast

Bericht: # 121210Bericht R4F6GTX Automaat »

R4fan schreef:Ja, die is nog heel.
Heb al een beetje lopen rommelen met die schroef met ronde kop die voorraan zit. Gebeurt niets dan, maakt helemaal geen verschil....
Bedoel je die zo'n beetje schuin naar linksvoor wijst? Als je die helemaal indraait zou de motor bijna of helemaal uitgaan; kan ook zijn dat je m te vast ingedraaid hebt, dan is het piepkleine puntje afgebroken en zit dat vast in het piepkleine gaatje.... je zal de eerste niet zijn die dat heeft.
Als je dat schroefke er helemaal uitdraait bij lopende motor moet ie zeker afslaan.
Als je weer eens in de buurt bent kom je maar weer langs....
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Thijsio
Berichten: 247
Lid geworden op: za dec 03, 2005 12:31 am
Locatie: Kerk Avezaath

Re: Kloppen of inhouden bij vollast

Bericht: # 121248Bericht Thijsio »

Helaas, ik ben wel thuisgekomen maar zonder auto. De auto bleef kloppen bij vollast en op een gegeven moment werd hij te heet en niet veel later kwam er witte rook uit de uitlaat en kookte het koelwater. De koppakking heeft de geest gegeven. Waarschijnlijk was dat dus het probleem dat ik eerder beschreven heb.

Iemand nog tips wanneer ik de koppakking ga vervangen?
Mijn eerste auto: Renault 4 GTL, 1984
Daarna: Renault 4 L uit 1990
Nu: Renault 4 F4 uit 1974
deutz
Berichten: 1777
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Kloppen of inhouden bij vollast

Bericht: # 121331Bericht deutz »

En waar is de auto nu dan?
gr.Jan. (uhm)
niet geschoten is altijd mis!
Plaats reactie