Remlicht problemen... Bij intrappen gaan stadslichten aan

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Moaske
Berichten: 286
Lid geworden op: ma jun 03, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Remlicht problemen... Bij intrappen gaan stadslichten aan

Bericht: # 121158Bericht Moaske »

Erg vaag probleempje dus...

Om precies te zijn gaat het zo: ik trap het rempedaal in en dan gaan behalve dat mijn achterlichten nauwelijks waarneembaar iets feller gaan branden, gaan ook mijn stadlichtjes mee aan...

En ik krijg het niet gevonden... Ik heb alle zekeringen nagekeken, gekeken of alle massa-punten deugen, en volgens mij is daarbij alles in orde. Nu zei mijn APK-garagist dat dat misschien kan liggen aan verkeerde lampjes??? Is dat zo???
Of heeft er hier iemand anders nog een goed idee waar ik eens naar moet kijken?
Moaske's web-log
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas... ;)
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Re: Remlicht problemen... Bij intrappen gaan stadslichten aan

Bericht: # 121159Bericht schoapke »

klinkt niet echt overtuigend dat van die lampjes, maar is vlug genoeg uitgezocht. Even wisselen met een andere 4. ZIjn er geboeg in Tilburg [zaterdag middag heb ik misschien ff tijd]

BTW staat er nog een bok bij jou? [niet de rooie die mag je houwe ;)]
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Remlicht problemen... Bij intrappen gaan stadslichten aan

Bericht: # 121160Bericht Tweety »

Dat je achterlichten feller gaan branden en je stadslichten ook is hetzelfde probleem, die zitten namelijk op 1 groep.. foute lampjes kan natuurlijk (achter dan..) het is een beetje vreemd natuurlijk als het zowel links als rechts gebeurd want je achter/stads licht is rechts links gescheiden... kijk waar het probleem zit... haal eerst links het remlichtje eruit, brand dan links het stadslicht nog dan weet ik het niet... (dan is er ergens kortsluiting) anders zit het probeem ergens in het achterlicht.... controleer dan toch nog 's de aarde van het armatuur door het los te halen van de carroserie (ook kant voor kant ...) het is er onwaarschijnlijk dat hetzelfde probleem zich aan beide kanten even veel voordoet..
jandoe1000
Berichten: 1683
Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am

Re: Remlicht problemen... Bij intrappen gaan stadslichten aan

Bericht: # 121162Bericht jandoe1000 »

Dit probleem is bijna altijd het gevolg van slechte aarde of een slecht (gecorrodeerd) contact. Dat kan zitten in het armatuur van de achterlichten maar ook bijvoorbeeld in een van de betreffende zekeringen. Bij een slecht contact zoek de stroom een andere uitweg en dat heeft soms wonderlijke gevolgen. Bij een van mijn viertjes gingen als gevolg van een gecorrodeerde zekering bij het remmen alle dashboard lampjes branden.
Moaske
Berichten: 286
Lid geworden op: ma jun 03, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Remlicht problemen... Bij intrappen gaan stadslichten aan

Bericht: # 121164Bericht Moaske »

@Maarten....klopt....
Helemaal vergeten in de auto te mikken vandeweek. Komt asap jou kant op.

@Rest; bedankt voor meedenken. Ik denk toch dat ik eens wat verschillende lampies ga uitproberen, maar uiteraard ook alle contacten schoon maken (nog maar eens). Effect is wel wonderlijk he? Vooral omdat het ook zo consequent beide zijden is...
Moaske's web-log
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas... ;)
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Remlicht problemen... Bij intrappen gaan stadslichten aan

Bericht: # 121170Bericht RVIER »

@moaske,

Controleer ook even of het effect er ook is als je de remlichtschakelaar overbrugt (kun je die uitsluiten)

Ik heb eens iets soortgelijks meegemaakt maar minder omvangrijk. Toe was een een achterlicht duplolamp (rem en achterlicht) kapot. Het remlicht schakelde toen door naar het achterlicht naar de massa.
Je moet dus bij de lampen van de remlichten beginnen.

Succes en laat maar weten wat het was

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
deutz
Berichten: 1777
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Remlicht problemen... Bij intrappen gaan stadslichten aan

Bericht: # 121179Bericht deutz »

Heb je een trekhaak met stekkerdoos onder je auto? zo ja, maak je stekkerdoos maar eens open!!
Gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Moaske
Berichten: 286
Lid geworden op: ma jun 03, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Remlicht problemen... Bij intrappen gaan stadslichten aan

Bericht: # 121228Bericht Moaske »

Het is opgelost!! Eureka!!

Maar voel me we heel dom nu.. :oops:
Ik had tijdje terug bij kapot achterlicht er dus blijkbaar een gewoon enkelvoudig lampje in gedaan....*ehm* *kuch* :roll:

Meteen de hele rotzooi van de automaterialenboer opgekocht (= 4 stuks) want het is nog een raar modelletje ook blijkbaar...
Moaske's web-log
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas... ;)
deutz
Berichten: 1777
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Remlicht problemen... Bij intrappen gaan stadslichten aan

Bericht: # 121234Bericht deutz »

(ehh) (uhm)
niet geschoten is altijd mis!
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Remlicht problemen... Bij intrappen gaan stadslichten aan

Bericht: # 121236Bericht RVIER »

@ Moaske
Het is opgelost!! Eureka!!

Maar voel me we heel dom nu..
Ik had tijdje terug bij kapot achterlicht er dus blijkbaar een gewoon enkelvoudig lampje in gedaan....*ehm* *kuch*
Je durf het tenmiste nog op te schrijven :-)

De verklaring is dus dat je door de enkelvoudige lamp erin te zetten, door de centrale contactpunt van deze lamp, de twee contacten in de duplolampvoet hebt doorverbonden en daarmee als je remt, stroom hebt gezet op het stadlichtcircuit.
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Re: Remlicht problemen... Bij intrappen gaan stadslichten aan

Bericht: # 121237Bericht Mark4GTL »

RVIER schreef:@ Moaske
Het is opgelost!! Eureka!!

Maar voel me we heel dom nu..
Ik had tijdje terug bij kapot achterlicht er dus blijkbaar een gewoon enkelvoudig lampje in gedaan....*ehm* *kuch*
Je durf het tenmiste nog op te schrijven :-)

De verklaring is dus dat je door de enkelvoudige lamp erin te zetten, door de centrale contactpunt van deze lamp, de twee contacten in de duplolampvoet hebt doorverbonden en daarmee als je remt, stroom hebt gezet op het stadlichtcircuit.
klopt, en nu gaat bij mij ook ineens een lampje branden.
dit gebeurde mij toen ik de 80-er GTL net af had, heb er 1 dag over zitten piekeren, lampjes verwisseld en het was opgelost...
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Plaats reactie