Monteren van Raamkozijnen en Ruitrubbers

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
fidodido
Berichten: 24
Lid geworden op: ma mar 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delft

Bericht: # 11784Bericht fidodido »

Hallo allemaal,
Ik heb een vraag. Binnenkort ben ik toe aan het plaatsen van de ramen in mijn vers gespoten viertje. Het gaat dan om de zijruit-kozijnen en de voor- en achterruit met de rubbers. De vraag is: is het verstandig om hierbij kit gebruiken voor een waterdichte afwerking? (Dus kit tussen plastic en koetswerk.)
Ben benieuwd naar de reacties.
Groeten, Menno
Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 11788Bericht Bauke »

Ik heb nog geen ervaring met de ruitrubbers van R4-tjes, maar ik weet van andere auto's Amazone Combi en citroën HY bus dat de rubbers gewoon rechtstreeks op het koetswerk gaan. Heb je geen montage tips gekregen toen de de strips kocht?
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 11795Bericht Folkert »

Dr zit normaliter wel iets. Ik heb zelf een soort "sponzig"-plakband gebruikt (5mm dik). Overigens zitten er aan de kozijnen rubbers die om het portier heen vallen en die zouden in principe voor de waterdichtheid moeten zorgen. Iets extra's is daarentegen nooit weg. Bovendien is het verstandig te zorgen dat het plastic niet over de lak gaat glijden, want dan ben je zo van je nieuwe laklaagie af.
Leander
Berichten: 20
Lid geworden op: wo okt 30, 2002 2:00 am
Locatie: Smilde

Bericht: # 11810Bericht Leander »

voor de zijruiten kun je inderdaad een soort tape gebruiken, maar de voor en achterruit erin zetten met een beetje groene zeep( gaat makkelijker) en als de ruiten erin zitten op de goede plek ( ik bedoel hiermee dat de ruiten goed in de sponningen liggen) deze toch echt afkitten met een speciale kit voor ruitrubbers. Doe je dit niet bij een 4, dan is de kans op natte voeten relatief groot
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 11836Bericht Folkert »

Oh. zou dat het zijn...
fidodido
Berichten: 24
Lid geworden op: ma mar 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delft

Bericht: # 11844Bericht fidodido »

Bedankt voor de informatie. Voor de zijkozijnen koop ik lekker een rol dik, sponzig tape en de voor-en achterrubbers monteer ik met kit. (Dat is trouwens wel astig omdat de rubbers wel errug goed en strak aansluiten op het koetswerk.)
Plaats reactie