bevalt een 5 bak danwel 1400 ?

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 11734Bericht Ron »

Menno is er eentje van de TS-bak. Folkert is er eentje van de AT-bak. Als ik het goed begrepen heb gaat een AT-bak ab-so-luut niet passen en moet je hele dwarsbalk d'r aan.
Bij een TS-bak past hij nét niet in je auto, maar met het weghalen van een stukje van je dwarsbalk (de verstevigingsplaat), past hij daarna nog nét voor de originele voorkant van je chassisbalk. Je zult wel e.e.a. moeten verlassen en verslijpen.
Bij een 4-bak hoef je niets te doen geloof ik.
hugo4groningen
Berichten: 32
Lid geworden op: za mei 04, 2002 2:00 am
Locatie: groningen 0625137591

Bericht: # 11742Bericht hugo4groningen »

zou het niet makkelijker zijn om naar een 1400 blokje uit een volvo 340 te zoeken of past daar ook alleen het oude model van. p.s. ik heb nog een motorblok uit een volvo 164, is dat niet leuk in een f6-je, 6-cilinder in lijn met 4traps automaat, past net in de achterbak, heb je gelijk een 4WD groet hugo
groninger r4 onderdelenmannetje 0625137591
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 11744Bericht Goof »

-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 11760Bericht Jan-Geert »

voor antwoord op 1400 verhaal kijk even in t topic daarover : volvo 1400cc blok
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 11762Bericht Willem de Zwijger »

Nou geloof ik dat Folkert alles weet van inbouwen van een AT bak, terwijl ik liever een TS bak wil, ik ben een beetje van de rustige. Is er een dokter in de zaal die dit zelf heeft ingebouwd, zodat ik bv eens een intieme blik onder zijn / haar motorkap zou mogen werpen ? Ik ben sterk benieuwd hoe dat er uit ziet en wat er dan precies voor geknipt en geschoren moet worden.
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 11776Bericht Ron »

Menno heeft het druk, maar dit is zijnes :

http://www.renault-tuning.com/common/ga ... 0043.6.jpg
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 11780Bericht Goof »

als dat een 5 bak is,dan hoef je dus compleet GEEN aanpassingen te doen, blijkbaar, want de voorste balk ziet helemaal origineel uit.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 11796Bericht Folkert »

Dan hebbie duidelijk niet goed gekeken...
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 11828Bericht Willem de Zwijger »

Dat plaatje van Menno is toch duidelijk van een turbo ? Of is het zo dat het voor de benodigde aanpassingen voor versnellingsbak van de TS en de AT hetzelfde verhaal is ?
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 11834Bericht Folkert »

Yep. Het is wel duidelijk Menno zijn Turbo. Doch heeft hij een TS bak, waarbij de voorbalk zeker iets bewerkt is (dunner gemaakt). Ik heb de halve voorbalk verwijderd en dat kan ik dan weer niemand aanraden...
Plaats reactie