Dit is een vervolg op het leeglopende F6 verhaal van half oktober. Ik ben de eigenaar van de F6. Inmiddels zijn we erachter (hebben een tijdje niks aan de auto gedaan) dat de startmotor gewoon op is en dat het waarschijnlijk de koolborstels zijn die geen contact meer maken. Heeft iemand een advies? is dat een oplossing die het volhoudt of kan ik de hele startmotor beter gelijk vervangen?
ruilen bij de auto-electroboer(Boschdienst, ofzo)is meestal de enige echte optie. kost wat, maar nog altijd een kwart van een nieuwe. en, hij is betrouwbaar, want hij is schoongemaakt, borstels vervangen( gesoldeerde borstels;nooit zelf doen!), collector afgedraaid en van nieuwe lagerbussen voorzien. slopertjes zijn veel goedkoper,maar als je pech hebt kun je na 2 maanden weer dat verrekte ding eruithalen, omdat hij het niet meer doet! moet je toch effe niet aan denken!
Dr.Quatre.
Kijk daar hebben we wat aan, keb zo'n zaakje hier om de hoek zitten du sik ga er meteen werk van maken. Hoe lang ben je bezig met het verwijderen en herplaatsen van een startmotor?
bijdewee: Dag Japser, 'kkom je ook overal tegen!
bij lausaulec zijn er nog koolborsteltjes te krijgen Wel goede nummer van startmotor meenemen!! vervangen van bostels is vaak het vervangen van de stift Dit is prima te doen en als het hier aan ligt loopt ie weer als vanouds. Vaak gedaan en vrijwel altijd succes
De onderste bout van de startmotor is een beetje een nare maar rest gaat prima(wel je stuurstang en je in en uitlatspruitstuk erafhalen anders heb je geen leuke middag)
bij montage opletten: bij het plaatsen van de startmotor zet je de twee bovenste bouten vast en je kijkt vervolgens achterom. Is er achter je niets te zien, gooi dan de onderste bout zo ver mogelijk weg ( dit kan geen kwaad bij deze auto en werd door ons ook gedaan).