koolborstels poetsen?

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gesloten
Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 11582Bericht Bauke »

Dit is een vervolg op het leeglopende F6 verhaal van half oktober. Ik ben de eigenaar van de F6. Inmiddels zijn we erachter (hebben een tijdje niks aan de auto gedaan) dat de startmotor gewoon op is en dat het waarschijnlijk de koolborstels zijn die geen contact meer maken. Heeft iemand een advies? is dat een oplossing die het volhoudt of kan ik de hele startmotor beter gelijk vervangen?
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 11594Bericht jbeekmann »

ik heb ook zoiets, een bijna niet functionerende startmotor dan. Is koolborstels vervangen idd de oplossing?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
parisienne4

Bericht: # 11597Bericht parisienne4 »

ruilen bij de auto-electroboer(Boschdienst, ofzo)is meestal de enige echte optie. kost wat, maar nog altijd een kwart van een nieuwe. en, hij is betrouwbaar, want hij is schoongemaakt, borstels vervangen( gesoldeerde borstels;nooit zelf doen!), collector afgedraaid en van nieuwe lagerbussen voorzien. slopertjes zijn veel goedkoper,maar als je pech hebt kun je na 2 maanden weer dat verrekte ding eruithalen, omdat hij het niet meer doet! moet je toch effe niet aan denken!
Dr.Quatre.
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 11609Bericht Folkert »

Psies!
Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 11633Bericht Bauke »

Kijk daar hebben we wat aan, keb zo'n zaakje hier om de hoek zitten du sik ga er meteen werk van maken. Hoe lang ben je bezig met het verwijderen en herplaatsen van een startmotor?
bijdewee: Dag Japser, 'kkom je ook overal tegen!
martijn lagerweij
Berichten: 74
Lid geworden op: do okt 24, 2002 2:00 am
Locatie: Oosterbeek

Bericht: # 11651Bericht martijn lagerweij »

bij lausaulec zijn er nog koolborsteltjes te krijgen Wel goede nummer van startmotor meenemen!! vervangen van bostels is vaak het vervangen van de stift Dit is prima te doen en als het hier aan ligt loopt ie weer als vanouds. Vaak gedaan en vrijwel altijd succes
De onderste bout van de startmotor is een beetje een nare maar rest gaat prima(wel je stuurstang en je in en uitlatspruitstuk erafhalen anders heb je geen leuke middag)
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 11673Bericht an3s »

Motorsteun losmaken en blokje beetje opkrikken werkt ook. Dan kan je ook beter bij de onderste bout
Leander
Berichten: 20
Lid geworden op: wo okt 30, 2002 2:00 am
Locatie: Smilde

Bericht: # 11676Bericht Leander »

bij montage opletten: bij het plaatsen van de startmotor zet je de twee bovenste bouten vast en je kijkt vervolgens achterom. Is er achter je niets te zien, gooi dan de onderste bout zo ver mogelijk weg ( dit kan geen kwaad bij deze auto en werd door ons ook gedaan).
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 11697Bericht Folkert »

dat principe van het weglaten van die bout komt me bekend voor (uit verhalen...)
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 11699Bericht Ron »

De R4 regel :
Als een wiel vastkan met drie bouten, dan kan een startmotor vast met twee.

Dat hierboven was alleen voor de lol. Kan een startmotor echt zonder problemen vast met twee?
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 11702Bericht Folkert »

Pasophoor... Het moet wel ontopic blijven..
Gesloten