deurrubbers en open deur
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
deurrubbers en open deur
Ik heb mijn deurrubbers vervangen met nieuwe rubbers van Reno 4. In het begin sloten ze niet en dacht ik 'dat komt nooit weer goed'.
Ik heb hier op het forum wat gelezen en vragen gesteld en kreeg de raad de deuren dicht te duwen en te wachten zodat de rubbers zich konden zetten. Dat is ondertussen twee maanden geleden en zie, de achterste deuren en achterklep sluiten weer. De voorste passagiersdeur nog niet vlot en de chaufeursdeur is van binnenuit niet dicht te krijgen. Van buiten lukt het met bruut geweld maar dat wil ik mijn R4 niet blijven aandoen en het staat ook zo lullig je deur buiten dicht te duwen en dan via de passagierskant in de chauffersstoel te kruipen.
Vandaag ff bij een bevriende carossier langs geweest en volgens hem zijn de rubbers veel te stroef. Dat lijkt mij ook, vandaar mijn vraag. Heeft iemand ervaringen met de rubbres van Reno 4? Zowel positief als negatief. Zijn de rubbers van Wind of Der Franzose zachter (in ieder geval flink duurder)? Vroeger waren er holle rubbers. Iemand een idee waar die nog te krijgen zijn en of dat wat vlotter te gebruiken is?
met vriendelijke groet,
Bart
Ik heb hier op het forum wat gelezen en vragen gesteld en kreeg de raad de deuren dicht te duwen en te wachten zodat de rubbers zich konden zetten. Dat is ondertussen twee maanden geleden en zie, de achterste deuren en achterklep sluiten weer. De voorste passagiersdeur nog niet vlot en de chaufeursdeur is van binnenuit niet dicht te krijgen. Van buiten lukt het met bruut geweld maar dat wil ik mijn R4 niet blijven aandoen en het staat ook zo lullig je deur buiten dicht te duwen en dan via de passagierskant in de chauffersstoel te kruipen.
Vandaag ff bij een bevriende carossier langs geweest en volgens hem zijn de rubbers veel te stroef. Dat lijkt mij ook, vandaar mijn vraag. Heeft iemand ervaringen met de rubbres van Reno 4? Zowel positief als negatief. Zijn de rubbers van Wind of Der Franzose zachter (in ieder geval flink duurder)? Vroeger waren er holle rubbers. Iemand een idee waar die nog te krijgen zijn en of dat wat vlotter te gebruiken is?
met vriendelijke groet,
Bart
Re: deurrubbers en open deur
De nieuwe rubbers hebben wel het formaat maar niet de zelfde veerkracht, je zou het kunnen oplossen door bij het knelpunt van de voordeur( bij de voorstijl) met grof schuurpappier wat af te schuren en weer proberen net zo lang tot hij weer bijna normaal sluit (even werk)
Re: deurrubbers en open deur
Roberto, is het enkel voor de rubbers van Reno 4 dat de veerkracht anders is of ook vor de andere leverenciers?
Re: deurrubbers en open deur
Ook van "Der Franzose" heb je dat probleem ik heb het met schuren opgelost, maar het is natuurlijk niet de oplossing, van andere aanbieders weet ik het niet.
Voortaan kun je beter het deurrubber repareren je snijd het door voor op de hoogte van het raam en achter bij het slot bij die knik dit stuk is meestal defect vooral door het instappen, je kunt het goed tegen elkaar lijmen en de deur sluit weer goed.
Voortaan kun je beter het deurrubber repareren je snijd het door voor op de hoogte van het raam en achter bij het slot bij die knik dit stuk is meestal defect vooral door het instappen, je kunt het goed tegen elkaar lijmen en de deur sluit weer goed.
Re: deurrubbers en open deur
Roberto,
Op je website zie ik nogal wat viertjes 'gered' worden met een wel erg grondige restauratie. Haal je de oude rubbers er dan uit om de wagen te spuiten en zet je ze er achteraf terug in? Eventueel met een nieuw stukje erin?
Kan ke wat meer uitleg geven over het schuren? Waar precies, met een dremel of schuurpapier 240 of zo?
mvg Bart
Op je website zie ik nogal wat viertjes 'gered' worden met een wel erg grondige restauratie. Haal je de oude rubbers er dan uit om de wagen te spuiten en zet je ze er achteraf terug in? Eventueel met een nieuw stukje erin?
Kan ke wat meer uitleg geven over het schuren? Waar precies, met een dremel of schuurpapier 240 of zo?
mvg Bart
Re: deurrubbers en open deur
Hoi Bart, meestal zijn de deuren aan de binnenkant nog heel goed dus ik laat de rubbers gewoon zitten en plak alles aan de binnenkant af als ik het ga spuiten.
Als je de deur open hebt en langzaam dicht maak dan zie je dat hij aan de voorkant wringt het lijkt een beetje of dat de deur aan de schranierkant naar buiten wordt geduwd nu dat punt moet je even opzoeken het zit op de hoogte van de schranieren het rubber loopt over de stijl van de carossorie, daar moet je wat af schuren van het rubber ik zou geen dremel voor nemen maar bijvoorbeeld korrel 40 - 60 je kunt eerst wat krijt op het rubber strijken vervolgens de deur dicht maken en kijken op de stijl daar zal wat krijt achter blijven dat is het punt waar er van het rubber iets af moet. succes!!
Als je de deur open hebt en langzaam dicht maak dan zie je dat hij aan de voorkant wringt het lijkt een beetje of dat de deur aan de schranierkant naar buiten wordt geduwd nu dat punt moet je even opzoeken het zit op de hoogte van de schranieren het rubber loopt over de stijl van de carossorie, daar moet je wat af schuren van het rubber ik zou geen dremel voor nemen maar bijvoorbeeld korrel 40 - 60 je kunt eerst wat krijt op het rubber strijken vervolgens de deur dicht maken en kijken op de stijl daar zal wat krijt achter blijven dat is het punt waar er van het rubber iets af moet. succes!!
Re: deurrubbers en open deur
Okee, probeer ik maar dat zal voor volgende week pas zijn.
mvg bart
mvg bart
Re: deurrubbers en open deur
Ik heb afgelopen week nogal wat met de 4 gereden en blijkbaar is dat goed voor de nieuwe rubbers. De deuren sluiten al merkelijk beter dan een week geleden. Nog ff wachten/rijden dus en zien of de rubbers nog meer verbeteren.
mvg Bart
mvg Bart
Re: deurrubbers en open deur
Weer enkele weken verder. Alle deuren sluiten goed op de chauffeurs deur na. Die heeft waarschijnlijk nog wat tijd nodig. Hopelijk gaat het wat sneller als het warmer weer wordt. Had ik het geweten had ik gewacht met het vervangen van de rubbers tot in de zomer.
mvg Bart
mvg Bart
Re: deurrubbers en open deur
Ik weet dat talkpoeder een goede oplossing is, vroeger in de werkplaats bij mijn vader op z'n werk, verwarmden ze de rubbers en sloten daarna de deur/klep.
Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar het zou kunnen werken.
Rubbers van de achterlichten leg ik ook in een bakje warm water alvorens ik deze monteer,
dan is de boel veel soepeler en na het afkoelen nog mooi strak ook.
Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar het zou kunnen werken.
Rubbers van de achterlichten leg ik ook in een bakje warm water alvorens ik deze monteer,
dan is de boel veel soepeler en na het afkoelen nog mooi strak ook.
Re: deurrubbers en open deur
Heel interessant: rubbers vervangen zal ik ooit ook eens moeten doen. Voorlopig behelp ik me met "Fix All" van Soudal (High Tack) in de kleur zwart! Dit spul dat zeer goed hecht vormt na drogen een rubberachtig materiaal. Hoe ga ik te werk:
1) ik spuit het materiaal ruim op die plaatsen waar de deurrubber niet (goed) meer sluit,
2) met de vinger in een zeepsopje (je kent dat wel) strijk ik de opgespoten laag mooi glad en gelijkmatig uit,
3) ik leg een dun cellofaan plastiekje over het opgespoten deel en sluit mijn deur.
Na een dag ongeveer open ik de deur en verwijder het cellofaan, en voila een mooi aansluitend nieuw rubber!
Op de verpakking van "Fix All" staat nog:
a) hecht op praktisch alle materialen,
b) weer en verouderingsbestendig,
c) overschilderbaar (...),
d) geurloos,
O.k. er is wel enige handigheid nodig om dit echt mooi af te werken, maar het lukt. Ondertussen wacht ik op positieve ervaringen met goede nieuwe deurrubbers ...
1) ik spuit het materiaal ruim op die plaatsen waar de deurrubber niet (goed) meer sluit,
2) met de vinger in een zeepsopje (je kent dat wel) strijk ik de opgespoten laag mooi glad en gelijkmatig uit,
3) ik leg een dun cellofaan plastiekje over het opgespoten deel en sluit mijn deur.
Na een dag ongeveer open ik de deur en verwijder het cellofaan, en voila een mooi aansluitend nieuw rubber!
Op de verpakking van "Fix All" staat nog:
a) hecht op praktisch alle materialen,
b) weer en verouderingsbestendig,
c) overschilderbaar (...),
d) geurloos,
O.k. er is wel enige handigheid nodig om dit echt mooi af te werken, maar het lukt. Ondertussen wacht ik op positieve ervaringen met goede nieuwe deurrubbers ...
Re: deurrubbers en open deur
Heb rubbers besteld bij http://www.comptoir-carrosserie.fr" onclick="window.open(this.href);return false;. Heb wel even met ze gebeld om de juiste te kiezen uit het enorme aanbod. Ze waren bijzonder behulpzaam en binnen een paar dagen had ik de hele handel in huis. 4 deuren incl verzending voor net iets meer dan €70,-
Zo te zien en te voelen gaat dit werken. Zodra e.e.a. gemonteerd is laat ik dit hier even weten. De auto zit bijna in de lak dus nog een paar nachtjes slapen...
Zo te zien en te voelen gaat dit werken. Zodra e.e.a. gemonteerd is laat ik dit hier even weten. De auto zit bijna in de lak dus nog een paar nachtjes slapen...
Re: deurrubbers en open deur
Ik heb mijn nieuwe rubber van de chauffeurdeur er weer af gehaald en vervangen door een oud exemplaar. Zat direct goed en sloot perfect. De nieuwe rubbers zijn inderdaad te stroef en zetten zich niet of nauwelijks. Al nieuws van de rubbers van Comptoir?
mvg Bart
mvg Bart
Re: deurrubbers en open deur
Die van Comptoir zitten inmiddels op mijn deuren geplakt. Beetje stroef nog maar het werkt wel. Volgens Roberto, die ze er ingeplakt heeft, zijn ze beduidend beter dan die van andere aanbieders. Op originele na dan. Voor de achterklep heb ik originele rubbers Wind Classics gekocht.
Re: deurrubbers en open deur
lejeune,
Kan je ff op het forum zetten welke rubbers je precies kocht? Dan kan ik ze ook bestellen een hoef ik niet te zoeken en bellen. Al vast bedankt.
mvg Bart
Kan je ff op het forum zetten welke rubbers je precies kocht? Dan kan ik ze ook bestellen een hoef ik niet te zoeken en bellen. Al vast bedankt.
mvg Bart