Roest linksvoor onder kokerbalk

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
wouter01
Berichten: 5
Lid geworden op: wo mar 24, 2010 7:09 pm

Roest linksvoor onder kokerbalk

Bericht: # 116203Bericht wouter01 »

Hoi,

M'n autootje moet weer door de APK, en 9 van de 10 items (het zijn letterlijk 10 punten waarop ie afgekeurd is, de keurmeester heeft z'n werk weer grondig uitgevoerd) denk ik zelf te kunnen repareren: vervangen hoesje hier, een nieuwe band daar, kentekenverlichting zus, lekke uitlaat zo, enz.

Het grote punt waar het mis gaat: lassen. Ik ben niet vakkundig met het lasapparaat en ik denk ook niet dat ik dat ga worden. In ieder geval niet voor 12 april (dan verloopt de APK). Weet iemand toevallig wat er moet gebeuren als het euvel 'roestschade linksvoor onder kokerbalk' is? Is dit ingrijpend, of is dit in een middag te repareren?

Als het te ingrijpend is, dan denk ik dat ik afstand zal moeten doen van de auto, maar als het werk meevalt en er misschien iemand is die kan lassen en mij binnenkort hierbij zou kunnen helpen, dan denk ik dat het leven van de auto weer met een jaar verlengd kan worden. Uiteraard tegen vergoeding, liefst ergens in de omgeving tussen Utrecht-Enschede.

Bij voorbaat dank,
Wouter
Fous cinq
Berichten: 30
Lid geworden op: di feb 23, 2010 8:21 pm
Locatie: lelystad

Re: Roest linksvoor onder kokerbalk

Bericht: # 116204Bericht Fous cinq »

stuur me maar een Pm , met een fototje van het te lassen gedeelte .
woon in scherpenzeel :wink:
R4 gtl 1400cc 85' - Kever 1200 74' - kever 1300 68' - R5 parisienne2 84' - super5 automaat 90' - fiat 1100 68' - Vw T4 95'
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: Roest linksvoor onder kokerbalk

Bericht: # 116205Bericht roberto »

Dat zal er waarschijnlijk zo uit zien.
Afbeelding

En als je het los maakt zo.
Afbeelding
Afbeelding

op deze plaats kan het ook tekeer gaan!
Afbeelding
Gebruikersavatar
lejeune
Berichten: 84
Lid geworden op: ma okt 20, 2008 8:09 pm
Contacteer:

Re: Roest linksvoor onder kokerbalk

Bericht: # 116209Bericht lejeune »

Hé da's mijn auto!

En als je op de site kijkt zie je dat het er ook weer prachtig uit kan gaan zien. Nog 2 weekjes slapen en dan is deze auto weer zo goed als nieuw. Of zelfs beter dan nieuw. Wanhoop dus niet!

http://renault4sinpar.weebly.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: Roest linksvoor onder kokerbalk

Bericht: # 116210Bericht jeffr4 »

lejeune schreef:Hé da's mijn auto!

En als je op de site kijkt zie je dat het er ook weer prachtig uit kan gaan zien. Nog 2 weekjes slapen en dan is deze auto weer zo goed als nieuw. Of zelfs beter dan nieuw. Wanhoop dus niet!
Jaaaaaaaaaaaaa, waar een sinpar gendarmerieke al niet , als goed herstel project kan dienen,
voor degene in de buurt van Rosmalen (Nbr) voor carosserie laswerk/spuiten, stuur maar een pb-tje.
En... inderdaad wanhoop niet, je wordt zo blij als een kind en je wordt een echte... boytoy ( voor mij 2e jeugd) (trouwens voor Ilona ...toygirl)

Afbeelding

Echt iets voor jou Lejeune! Voor op het nachtkastje
Gebruikersavatar
lejeune
Berichten: 84
Lid geworden op: ma okt 20, 2008 8:09 pm
Contacteer:

Re: Roest linksvoor onder kokerbalk

Bericht: # 116212Bericht lejeune »

Daar staat ie al! Nu nog op de oprit.
wouter01
Berichten: 5
Lid geworden op: wo mar 24, 2010 7:09 pm

Re: Roest linksvoor onder kokerbalk

Bericht: # 116213Bericht wouter01 »

Ik heb zelf nog niet goed onder de auto kunnen kijken. Ik ga proberen vandaag een fotootje van de te maken (het wordt steeds langer licht, hopelijk ben ik op tijd thuis). To be continued.
wouter01
Berichten: 5
Lid geworden op: wo mar 24, 2010 7:09 pm

Re: Roest linksvoor onder kokerbalk

Bericht: # 116232Bericht wouter01 »

Ik heb eindelijk bij daglicht onder de auto kunnen kijken (helpt niet echt, want het is onder de auto, maar goed). Het ziet er inderdaad zo uit als de plaatjes hierboven (behalve dan dat het nog niet zo mooi opengewerkt en schoongemaakt is). De keurmeester heeft met z'n beste schroevendraaier een stuk opengewerkt van zo'n 20cm x 10cm rondom de kokerbalk ter hoogte van die loze ruimte onder de pedalen. Daarnaast heeft ie aan de kant van het portier (ook in die loze ruimte) in de bodemplaat nog een strip van zo'n 3cm x 10cm weg kunnen steken. Het lijkt erop dat het stuk al eens eerder is gerepareerd, maar dan niet met metaal, maar met een soort plastic (het voelt een beetje zacht aan).

Gelukkig loopt er geen benzineleiding aan die kant, dus dat zou de klus nog een beetje makkelijker maken. Mijn foto's zijn niet van noemenswaardige kwaliteit om ze hier te plaatsen. Is die plaat onder die loze ruimte vervangen veel werk? Ik heb het 2 jaar geleden aan de andere kant moeten doen, maar over het resultaat van de lasser aan wie ik het toen uitbesteed had was niemand te spreken. Het was in een ochtend gebeurd, maar toen was er geen schade aan de kokerbalk zelf. Zondag ben ik in ieder geval in Loenen te vinden ;)
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Roest linksvoor onder kokerbalk

Bericht: # 116239Bericht Tweety »

De plaat onder de loze ruimte is redelijk eenvoudig te vervangen, zeker als de rechtopstaande delen nog onaangetast zijn... blijft van belang om te kijken of er evt. water van boven in terecht is gekomen en hoe dat in de toekomst voorkomen kan worden....
Plaats reactie