Ruitensproeierdoprubber

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
BVDP
Berichten: 694
Lid geworden op: do jun 19, 2008 3:34 pm
Locatie: Oud-Turnhout

Ruitensproeierdoprubber

Bericht: # 116101Bericht BVDP »

Ik wou vandaag ff mijn ruitesproeier demonteren omdat er één gaatje dicht zat. Eerst de ventilatieklep er maar af gehaald. Dan het dopje er af gehaald. Er bleek een rubber rond het sproeidopje te zitten en die was zo verduurd dat ie spontaan uit elkaar viel. Probleem is dat die rubber het sproeidopje op zijn plaats houdt. Iemand een idee waar het nog te krijgen is of hoe en door wat het te vervangen is?
Verder wil ik ook al lang het voetpomje vervangen door een electrisch exemplaar (in de tank dus). Ik zou op de plaats van het voetpompje een schakelaartje willen hebben, ingebouwd in het originnele voetpompje.De bedrading wil ik door de originele leiding naar het reservoir trekken zodat het geheel er nog vrij origineel uit ziet. Heeft iemand dit al eens geprobeerd en kan ie me wat raad geven over gebruikte onderdelen en werkwijze? Moet het sproeikopje ook vervangen worden door eentje met kleinere gaatjes of zet je ergens in de leiding een restrictie?

mvg Bart
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Ruitensproeierdoprubber

Bericht: # 116104Bericht Tweety »

Ik heb zelf een electrisch pompje wat in lijn zit (komt uit een Volvo geloof ik..) en verder heb ik eigelijk niets bijzonders gedaan.... wat het rubbertje betreft...pfff geen flauw idee...
Plaats reactie