klemmetjes voor sierstrip

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Arjen
Berichten: 5
Lid geworden op: do mar 04, 2010 9:44 pm

klemmetjes voor sierstrip

Bericht: # 115558Bericht Arjen »

betreft type Tl uit 1979,
Ben op zoek naar klemmetjes om de sierstrip(s) op de deuren en spatborden vast te zetten.
Weet iemand waar deze te koop zijn of is er een andere methode?
R.Derkse
Berichten: 54
Lid geworden op: do mar 16, 2006 7:52 pm
Locatie: "Oppe Ruiver"

Re: klemmetjes voor sierstrip

Bericht: # 115574Bericht R.Derkse »

Bij,der franzose in Vechta [D]
Arjen
Berichten: 5
Lid geworden op: do mar 04, 2010 9:44 pm

Re: klemmetjes voor sierstrip

Bericht: # 115575Bericht Arjen »

bedankt voor de snelle reactie,
Ben bekend met deze firma, maar zij hebben de klemmen niet meer en kan mij ook niet vertellen wanneer er weer nieuwe leverbaar zouden zijn. Misschien weet er iemand een alternatieve bevestigingsmethode?
m.v.g.
Arjen
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: klemmetjes voor sierstrip

Bericht: # 115576Bericht jeffr4 »

Probeer het eens bij http://www.reno4er.de
neuteile, bestelnr 48410,
Halteklammer kunststoffclip für Zierleiste , wellicht dat hun ze wel hebben,
als je voor de clips gaat, die er origineel ook op zaten.
Anders weet ik nog een andere perfecte oplossing en kan ook de sierlijsten er niet zo maar afgejat worden of er af gaan.
Arjen
Berichten: 5
Lid geworden op: do mar 04, 2010 9:44 pm

Re: klemmetjes voor sierstrip

Bericht: # 115587Bericht Arjen »

Helaas zijn de klemmetjes door de reno4er niet leverbaar .
Ben benieuwd naar je alternatieve methode . Groet Arjen
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: klemmetjes voor sierstrip

Bericht: # 115616Bericht jeffr4 »

@ Arjen,
dat is wel jammer, dat de reguliere R4 leveranciers, zoals Fransoze en Reno4er deze klemmetjes niet hebben,
ook is de Autotron Oldtimerbeurs eind februari geweest, anders had ik klemmetjes voor je kunnen halen (woon in Rosmalen) bij mijn standaard leverancier in allerlei klemmetjes, clips e.d.,een adres voor ook onze andere forumleden, die hierin wat zoeken :
Afbeelding
http://www.carauto-oldtimer.be
Op het moment staan ze op een beurs in Antwerpen en daarna in Duitsland, dus de eerstkomende 2 weken
worden eventuele emails/bestellingen niet direct afgehandeld.
Voor de R4 de volgende oplossing :
Afbeelding
links :
de originele R4 klem,klaarblijklijk moeilijk aan te komen, maar als je deze perse wilt gebruiken,heb nog wel enkele voor je liggen.
midden:
Aangezien ik ook driftig ben met mijn andere viervoeters, zoals mijn getuned-e VW Kever en Citroën DS, krijg je door kruisbestuiving een goed werkend alternatief en wel de plastic klemmetjes van de vw kever smalle sierstrip. gaatje boren en plastic pin indrukken.
Deze heb ik gemonteerd op een R4 en de sierlijsten hierop geklemd en werkt perfect.
rechts :
Metalen dorpelklemmetjes van VW, deze heb ik als eindmontage geschoven op elke sierstrip en moet je in de carosserie hiervoor een klein sleufje maken, dmv een drevel of net zoals ik gedaan heb 3 kleine gaatjes te boren vlak naast elkaar en de tussenstukjes doordrukken, de strip op de plastic keverklemmetjes(of originele) drukken en de dorpelklem aan de binnenzijde een kwartslag draaien, dan zitie vast en kan de strip er niet worden afgehaald en trek je ook de sierstrip mooi op zijn plaats. Bij de deuren zul je (uiteraard) wel de bekleding eraf moeten halen, om de dorpelklem een kwartslag te draaien( met een waterpomptang gedaan)

M.a.w. Naar de dichtsbijzijnde keverleverancier of bij Paruzzi. Bij interesse kan je van de plastic keverklemmetje en de metalen dorpelklem wel een voorbeeld toe sturen, dan gegevens via pb.
Mocht je er niet aan kunnen komen, bij mij in de buurt, kom er iedere week, zit het kevermagazijn, dus
hoeveel heb jer er nodig?! :D

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben,
Succes ,
Jeffrey
Laatst gewijzigd door jeffr4 op zo mar 07, 2010 7:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Arjen
Berichten: 5
Lid geworden op: do mar 04, 2010 9:44 pm

Re: klemmetjes voor sierstrip

Bericht: # 115623Bericht Arjen »

Jeffr4,
Perfect antwoord, hier kan ik wat mee.
Ik ga voor de VW oplossing , dat gaat zeker lukken.
Lukt dit niet , dan meld ik mij.
Bedankt voor je uitgebereide reactie.
met vriendelijke groet
Arjen.

Kun je mij bellen op 074-2402111
alvast bedankt
Peter
Laatst gewijzigd door Arjen op wo okt 27, 2010 4:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie