wat dacht je "van er was benzine in de carburateur", je hebt je vlotterkamer waarschijnlijk leeg gedraaid die ene keer dat ie liep en daarna geen aanvoer vanuit de tank meer gehad.carelhj schreef:@
en er is benzine in de carburateur.
geen vonk
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: geen vonk
diede
Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
Re: geen vonk
@p340c er is nog steeds benzine in de carburateur en vlotterkamer; je kunt de aanvoer volgen via het doorzichtige filtertje en ook ruiken trouwens.p304c schreef:wat dacht je "van er was benzine in de carburateur", je hebt je vlotterkamer waarschijnlijk leeg gedraaid die ene keer dat ie liep en daarna geen aanvoer vanuit de tank meer gehad.carelhj schreef:@
en er is benzine in de carburateur.
carel
als je alleen een hamer hebt, lijkt alles op een spijker
Re: geen vonk
dag Carelhj,
je hebt cilinder 1 is de eerste cilinder aan de vliegwielzijde genomen? (dat is dus de goede)
vr gr Fons
je hebt cilinder 1 is de eerste cilinder aan de vliegwielzijde genomen? (dat is dus de goede)
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: geen vonk
Het Lijkt mij hier om een combinatie van factoren te gaan, aangezien geen van beide mogelijkheden echt genoeg is om de motor helemaal niet te laten lopen... ergens vermoed ik toch gebrek aan benzine (afslaan bij het gasgeven duid hier op) en waarschijnlijk een verkeerd onstekingstijdstip.. zit de hoofdsproeier evt. verstopt ? een verkeerd ontstekingstijdstip moet met wat experimeteren toch te verhelpen zijn... zeker met z'n tweeen... 1 start, 1 draait aan de onsteking... probeer ook eens een spuitje remreiniger in de carb...
succes ...
succes ...
Re: geen vonk
wat is bij jou cil.1? bij renault is dat bij het vliegwiel!! zo controleren gaat ook:klepdeksel eraf,motor draaien totdat streepje op het vliegwiel met vliegwielhuis streepje gelijk staat,dan moet cil.4 op tuimelen staan! en moet de rotor van de ontsteking naar de eerste cil.bougiekabel wijzen!!daarna eventueel verdere fijnafstelling doen!! succes......! gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: geen vonk
Hoi sleutelaars, bij het afstellen van de ontsteking zijn we inderdaad uitgegaan van cilinder 1 bij het vliegwiel. Tijdens het starten heb ik aan de verdeler gedraaid om het tijdstip bij te stellen. Geen resultaat.
Die remmenreiniger vind ik wel een goed idee. Ik geloof dat de benzine nogal oud is. Verder ga ik vandaag bij mijn eigen viertje (ook met Femsa ontsteking) vergelijken en kijken of we misschien iets over het hoofd zien.
Wordt vervolgd!
Die remmenreiniger vind ik wel een goed idee. Ik geloof dat de benzine nogal oud is. Verder ga ik vandaag bij mijn eigen viertje (ook met Femsa ontsteking) vergelijken en kijken of we misschien iets over het hoofd zien.
Wordt vervolgd!
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: ma feb 15, 2010 11:49 pm
- Locatie: Scharnegoutum
Re: geen vonk
Hoi Carel,
Zelf zou ik de carburateur demonteren, sproeiers en doseurs eruit, alles (voorzichtig) met perslucht
doorblazen, vlotter, vlotterpen en vlotterniveau controleren.
De huidige benzine veroudert nogal snel en als het langer dan 3 jaar heeft gestaan zit er waarschijnlijk
nogal wat vlokvorming in en is de kwaliteit belabberd.
Als je de beschikking over perslucht hebt zou ik de aanvoerslang bij de benzinepomp losnemen,
opvangbak eronder, de eventueel aanwezige tankontluchting dichtmaken en met een
luchtpistool waaromheen je een doek gewikkeld hebt proberen voorzichtig wat druk op de tank te zetten
zodat de benzine eruit komt bij de losgenomen slang bij de pomp. Niet de volle 8 bar erop, dan blaas je
waarschijnlijk je tank op!!. Filter vervangen, schone peut erin, dan heb je de brandstofvoorziening in elk
geval voor elkaar.
Succes ermee, gr. Sipke.
Zelf zou ik de carburateur demonteren, sproeiers en doseurs eruit, alles (voorzichtig) met perslucht
doorblazen, vlotter, vlotterpen en vlotterniveau controleren.
De huidige benzine veroudert nogal snel en als het langer dan 3 jaar heeft gestaan zit er waarschijnlijk
nogal wat vlokvorming in en is de kwaliteit belabberd.
Als je de beschikking over perslucht hebt zou ik de aanvoerslang bij de benzinepomp losnemen,
opvangbak eronder, de eventueel aanwezige tankontluchting dichtmaken en met een
luchtpistool waaromheen je een doek gewikkeld hebt proberen voorzichtig wat druk op de tank te zetten
zodat de benzine eruit komt bij de losgenomen slang bij de pomp. Niet de volle 8 bar erop, dan blaas je
waarschijnlijk je tank op!!. Filter vervangen, schone peut erin, dan heb je de brandstofvoorziening in elk
geval voor elkaar.
Succes ermee, gr. Sipke.
Re: geen vonk
Hallo sleutelaars,
Het is gelukt met behulp van alle goede tips die van jullie binnenkwamen.
het was toch uiteindelijk een combinatie van juiste afstelling, aanbrengen van wat isolatie op het asje van de contactpuntjes, en niet in de laatste plaats verse benzine in plaats van de oude meuk van 5 jaar geleden.
na het schoonmaken van de carburateur en het vervangen van de benzine, uit een jampotje, was het starten lopen. Ik denk dat jullie het gevoel kennen dat je krijgt als je het geluid van een soepel lopend motortje weer hoort.
Dat soepel lopen ontstond natuurlijk pas na het met behulp van de lamp goed afstellen. Nu nog een keer een nieuwe rotor en een nieuwe verdelerkap en dan kan ik beginnen aan het uitbouwen van de motor om aan de carrosserie te gaan beginnen.
Alle tipgevers zeer bedankt: we hebben er veel aan gehad.
Rik H bedankt: het was plezierig samen met je te sleutelen. Heb er veel van geleerd.
Tot de volgende post, ik kom vast nog wel een keer een probleempje tegen.
Carel
heel blij omdat hij weer loopt.
Het is gelukt met behulp van alle goede tips die van jullie binnenkwamen.
het was toch uiteindelijk een combinatie van juiste afstelling, aanbrengen van wat isolatie op het asje van de contactpuntjes, en niet in de laatste plaats verse benzine in plaats van de oude meuk van 5 jaar geleden.
na het schoonmaken van de carburateur en het vervangen van de benzine, uit een jampotje, was het starten lopen. Ik denk dat jullie het gevoel kennen dat je krijgt als je het geluid van een soepel lopend motortje weer hoort.
Dat soepel lopen ontstond natuurlijk pas na het met behulp van de lamp goed afstellen. Nu nog een keer een nieuwe rotor en een nieuwe verdelerkap en dan kan ik beginnen aan het uitbouwen van de motor om aan de carrosserie te gaan beginnen.
Alle tipgevers zeer bedankt: we hebben er veel aan gehad.
Rik H bedankt: het was plezierig samen met je te sleutelen. Heb er veel van geleerd.
Tot de volgende post, ik kom vast nog wel een keer een probleempje tegen.
Carel
heel blij omdat hij weer loopt.
als je alleen een hamer hebt, lijkt alles op een spijker
Re: geen vonk
Het genoegen was geheel wederzijds Carel. En inderdaad: machtig mooi om na 5 jaar de motor weer te horen (en te ruiken.... ). Oh ja, als je een rotor en verdelerkap gaat halen, neem dan gelijk een nieuw benzinefilter mee.
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes