rammelende achterklep

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
hans vooijs
Berichten: 188
Lid geworden op: wo jan 07, 2009 2:14 pm
Locatie: aalten
Contacteer:

rammelende achterklep

Bericht: # 113819Bericht hans vooijs »

Waarom rammelt altijd de achterklep van een R4 ??? Zet je het slot strakker krijg je hem niet meer dicht, losser wordt je gek van het gerammel.
Tochtstrip geprobeerd helpt niet of zijn het de scharnieren ik weet het niet, wie weet de oplossing.

mvrgr hans vooijs
hans
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Re: rammelende achterklep

Bericht: # 113820Bericht Mark4GTL »

geen idee
heb er met 2 r4-tjes geen last van.
mischien dat je alsnog kunt kijken of je met afstellen van het slot iets kunt bewerkstelligen.

gaat om kleine beetjes (millimeters)
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: rammelende achterklep

Bericht: # 113821Bericht Tweety »

D'r staat me iets bij van verzakte scharniertjes bij mijn moeders 1st GTL wat inderdaad dat als 1 van de symptomen had.... maar ja de hoofdoorzaak ljkt mij dat het probleem zoals bij meer van dat soort dingen bekent was, maar dat ze bij Renault vonden dat het niet zoveel uitmaakte voor die prijs ....ik vroeg me trouwens af.... kun je het beugeltje wat in het slot valt ook verstellen...??
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Re: rammelende achterklep

Bericht: # 113822Bericht Mark4GTL »

Tweety schreef:ik vroeg me trouwens af.... kun je het beugeltje wat in het slot valt ook verstellen...??
jah, dat kan iets schuiven als je de beide bouten wat los draait.
als die veel moet veranderen om goed te staan moet je het beugeltje even andersom monteren
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
hans vooijs
Berichten: 188
Lid geworden op: wo jan 07, 2009 2:14 pm
Locatie: aalten
Contacteer:

Re: rammelende achterklep

Bericht: # 113823Bericht hans vooijs »

Kan tijdens het rijden natuurlijk niet zien waar het probeem vandaan komt maar al onze savane's hebben er last van !
Heb het idee dat het niet van het beugeltje van het slot komt , maarja als ik hem loeistrak afstelt is het rammelen weg maar dan sluit hij alleen maar als ik de klep met een harde klap sluit, wil ik de auto niet aandoen.
Heeft iemand ervaring met overmatige speling van de beide scharnieren of is de savane van mindere (marokkaanse) kwaliteit waardoor de hele klep rammelt ondanks dat hij goed in het slot zit??

mvrgr hans
hans
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: rammelende achterklep

Bericht: # 113827Bericht Tweety »

Toch moet er iemand ff achterin klimmen en onder het rijden van binnen druk op de klep zetten op verschillende plaatsen, en mocht het aan de bovenkant zitten.... tja...
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Re: rammelende achterklep

Bericht: # 113828Bericht ap »

vaak komt het omdat het rubber onderaan de achterklep is versleten daardoor komt er ruimte op je slot en krijg je gerammel.

er zijn weer nieuwe rubbers te verkrijgen via Harry Velthuis of Reno4er.de
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: rammelende achterklep

Bericht: # 113829Bericht RVIER »

heren,

Het rammelen kun je verhelpen door goede rubbers en het goed afstellen van de twee zwarte blokjes op de onderzijde van de klep. Die hebben een slob-gat en je moet ze zo stellen dat de klep niet meer zijdelings kan bewegen.

vr gr Fons

het help ook als je de achterbank goed vastzet, de carrosserie wordt dan een stuk stijver
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: rammelende achterklep

Bericht: # 113942Bericht Rudolf2 »

En het linkerzijruitje iets openschuiven haalt de druk van de klep af en daardoor klappert hij niet meer. In ruil daarvoor dus wel geraas van het openstaande raampje....

Rudolf
kit
Berichten: 5
Lid geworden op: zo jan 04, 2009 1:06 pm
Locatie: aalten

Re: rammelende achterklep

Bericht: # 114011Bericht kit »

inderdaad het instellen van de zwarte tapse blokjes is belangrijk , ga nu proberen ze zo in te stellen dat de klep niet meer zijdelings rammelt.
Misschien een stukje tochtstrip in de hoekjes plakken op de dorpel waar de blokjes in vallen.
In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken.

mvrgr hans
kit4
Plaats reactie