Aandrijfashoes wielzijde vervangen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
JoReno
Berichten: 958
Lid geworden op: za okt 11, 2008 8:23 pm
Locatie: Veghel

Re: Aandrijfashoes wielzijde vervangen

Bericht: # 112777Bericht JoReno »

Willem de Zwijger schreef:Vertel vertel, hoe heb je die klemmetjes er zo simpel opgekregen? Heb je een foto zodat we kunnen zien welk type klemmetjes dit zijn? Ik ben er destijds zelfs bij een garage niet verder mee gekomen, ik herinner me iets van klooien met twee waterpomptangen. Welk gereedschap had jij ervoor nodig?
Ja, ik kan er wel een foto van maken. Stuur mij maar even je mailadres via een PB. Foto's op het forum plaatsen lukt mij (nog) niet, dus als je dat vervolgens voor mij wilt doen? Kan iedereen er zijn voordeel mee doen.
Het zijn klemmetjes met een soort 'weerhaakjes' en vlak achter het einde van die reeks weerhaakjes zit een uitstulping. Je kiest het weerhaakje uit waarmee je de hoes het meest strak vastzet, en vervolgens knijp en buig je, zonder speciaal gereedschap, met je tang, de uitstulping in elkaar, zodat strak ineens superstrak wordt. Voila!!
Van Citroën ken ik Ligarex (= vergelijkbaar), maar daar heb je een dure Ligarextang voor nodig.
Die klemmetjes zijn er blijkbaar niet in de maat van de dikte van de aandrijfas, dus daar heb ik een tie-wrap voor moeten gebruiken. En zowel thuis als in onze 'werkplaats' roep ik gewoon "zo'n dingetje, weet je wel?", en iedereen komt dan altijd aan met zo'n bundeltje bundelbinders. Trekbandje zal ik onthouden, vind ik wel een goeie.

Groeten, JoReno
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).

Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: Aandrijfashoes wielzijde vervangen

Bericht: # 112851Bericht Willem de Zwijger »

De foto's van Jo:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een heel fijne buiten klemring, als die ergens los te koop zijn, doe mij er 10!
Gebruikersavatar
JoReno
Berichten: 958
Lid geworden op: za okt 11, 2008 8:23 pm
Locatie: Veghel

Re: Aandrijfashoes wielzijde vervangen

Bericht: # 112863Bericht JoReno »

Willem,

Ik kom morgen bij de automaterialenzaak, ik zal wel eens vragen wat ze (los) kosten.......
En bedankt voor het plaatsen van de foto's!

JoReno

(aanvulling foto aandrijfashoezen: links de originele stugge Renaulthoes, rechts de universele flexibele hoes)
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).

Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Plaats reactie