slecht lopende motor

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

deutz
Berichten: 1777
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: slecht lopende motor

Bericht: # 112304Bericht deutz »

Jakke,een soortgelijk probleem had ik ook!na een aantal omzwervingen kwam ik terecht bij een defecte vacuum vervroeger! dmv een slangetje op het apparaatje en er aan zuigen en tegelijk op de contactpunten kijken,moeten ze bewegen!
niet geschoten is altijd mis!
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: slecht lopende motor

Bericht: # 112306Bericht Tweety »

Ik vind 125 km/u voor een 850cc super vet !! m'n moeder haalde dat vroeger met dr' GTL-etje amper... dat afslaan na een lange rit kan evt...iets te maken hebben met een lekkend spruitstuk (als ie warm is kan ie krom trekken...) of inderdaad een onregelmatigheid in de ontsteking... ook overmatige slijtage van het gasklep asje van de carburateur zou kunnen....
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: slecht lopende motor

Bericht: # 112307Bericht Willem de Zwijger »

Heb je al gekeken of de spruitstuk moeren vastzitten? Ik heb er al diverse gezien waarbij er 1 moer ontbrak, en dan heb je groot kans of onregelmatig lopen als hij heet is.
Jakke
Berichten: 91
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 2:00 am
Locatie: Lille

Re: slecht lopende motor

Bericht: # 112330Bericht Jakke »

Ziehier de aanpassing aan het spruitstuk om het vacuüm te kunnen meten!

http://img526.imageshack.us/img526/7475/img2520i.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: slecht lopende motor

Bericht: # 112343Bericht Willem de Zwijger »

Jakke schreef:Met een vacuümmeter heb ik ook gecontroleerd of er valse lucht werd aangezogen, maar dat bleek allemaal prima te zijn: volgens de Gunson "Lo Gauge" haalt de motor bij 850tr/min 20 ins kwikkolom, wat prima zou zijn
Ik zou voorzichtig zijn met die conclusie; valse lucht hoeft maar in vrij kleine hoeveelheden te gaan om behoorlijk invloed te hebben, ik weet niet of een drukmeting daar uitsluitsel over kan geven (oftewel hoeveel inlek is nodig om de druk van 20 naar bijvoorbeeld 19 inch te brengen, en hoe reageert de verbranding daar op).
Je kunt ook met wd40 rond de pakkingen spuiten om eens te kijken of de motor er anders van gaat lopen.
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: slecht lopende motor

Bericht: # 112535Bericht Rudolf2 »

Ik zou nog een keer terugkoppelen hoe het met mijn exemplaar gaat: wel, het vervangen van de motorolie bleek al een hele verbetering :oops: , en het aantrekken van de recent geplaatste kop (stond quasi los op het blok) met bijbehorend opnieuw afstellen leverde ook een behoorlijke vooruitgang op.
Het pingelen is echter niet helemaal weg; kan zijn dat door de iets dunnere kop de compressieverhouding net iets te kritisch geworden is, of ik luister te goed en moet me maar niets van gepingel aantrekken; kon volgens de Renault-instrukties geen kwaad tenslotte.

Rudolf
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: slecht lopende motor

Bericht: # 112546Bericht Tweety »

Je kan evt het ontstekingtijdstip nog wat bij stellen....
Plaats reactie