Afwerking vouwdakje

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
bimmo
Berichten: 29
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 11:20 pm
Locatie: Rotterdam

Afwerking vouwdakje

Bericht: # 109948Bericht bimmo »

Hallo allemaal,
Verzoekje tot tips/meedenken/goede ideeën: ik heb onlangs een Twingo vouwdakje in mijn R4 gezet -ahum- laten zetten. Ziet er fantastisch uit... van de buitenkant. Ik wil de hemel nog netjes krijgen. Op het forum ben ik nog niet de award-winning tip tegengekomen. Heeft iemand een idee hoe ik de hemel het beste kan afwerken? Moet ik, denken jullie, uitgaan van het restje kunststof hemel dat er nog in zit of kan ik het beste iets anders doen?

Afbeelding
Afbeelding

Deze foto's heb ik van FF Erik gekregen (waarvoor dank) van zijn ex-4. Ziet er retestrak uit zo. Heeft iemand een idee hoe dit is gedaan?

Afbeelding
Afbeelding

Alvast dank!
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Afwerking vouwdakje

Bericht: # 109950Bericht Tweety »

"t ziet er inderdaad fantastich uit...eh vraagje waar komt ie vandaan ?? 't lijkt wel een F6 vooruit .... of vergis ik me...kwa hemeltje..,. ach ja... ik kan het eigenlijk niet zo goed zien.. op de foto's... ik zie op de eerste foto wel wat los hangen....nou ja dat moet of ergens onder, of het moet worden afgezoomt, en dan moet het eraf... plastic of aluminium strips zijn misschien een optie... maar ik geef toe ik heb weinig ervaring met hemeltjes... en ben snel geneigt naar de spuitlijm te grijpen...
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: Afwerking vouwdakje

Bericht: # 109957Bericht roberto »

Die heb ik er in gezet
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Afwerking vouwdakje

Bericht: # 109961Bericht Tweety »

oh dus jij kan het....
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: Afwerking vouwdakje

Bericht: # 110628Bericht jeffr4 »

Hallootjes, weet je al hoe Erik het dakje heeft afgewerkt? Anders weet ik zijn oplassing
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: Afwerking vouwdakje

Bericht: # 110629Bericht jeffr4 »

Eh Bimmo ,geen oplassing, oplossing oftewel hoe het bij Erik is gedaan.
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Afwerking vouwdakje

Bericht: # 110632Bericht Tweety »

nou schiet op ... vertel !
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: Afwerking vouwdakje

Bericht: # 110642Bericht jeffr4 »

Het vouwdakje van de Twingo heeft naast het aluminum frame, ook de 4 grijze panelen, die als hemeltje en afwerking dient, deze kun je net zoals bij Erik is gedaan,hergebruiken. Net zoals bij mijn R4 heb je een kunsstof witte hemel en ik dacht op de foto's van Erik te zien, dat hij een stoffen hemeltje heeft, maar ik heb een alu strip gebruikt om aan al de kanten van het dakje de kunststofdakje omhoog te drukken middels de schroeven en hierovereen komt toch de grijze panelen en heb je zodoende een mooie afwerking.http://www.mijnalbum.nl/Foto-F3ENJP8N-D.jpg http://www.mijnalbum.nl/Foto-TOIX6BWT-D.jpghttp://www.mijnalbum.nl/Foto-IYO4XQ6B-D.jpghttp://www.mijnalbum.nl/Foto-TYX7PXLL-D.jpg
Groetjes Jeffrey
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: Afwerking vouwdakje

Bericht: # 110645Bericht jeffr4 »

Even teraanvulling nog, de alustrip, die ik gebruikt heb om het plastik hemeltje omhoog te drukken, heb ik bevestigt aan de bestaande bouten van het dakje, de alu strip op de pictures is de originele bevestingingsstrip,maar laat wel de bevestingsbout zien, de grijze panelen zijn bevestigt met dubbelzijdigtape, net zoals dat origineel gebeurd bij de twingo.
Succes,
Jeffrey
bimmo
Berichten: 29
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 11:20 pm
Locatie: Rotterdam

Re: Afwerking vouwdakje

Bericht: # 110659Bericht bimmo »

Ik ga er binnenkort aan beginnen om 'm af te werken... Bedankt voor de info. En dan nu weer 20 graden en zon graag, kan dat dakkie weer open. Echt te gek, had ik eerder moeten doen!
Gebruikersavatar
FF Erik
Berichten: 957
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 8:04 pm
Locatie: Rotterdam

Re: Afwerking vouwdakje

Bericht: # 111123Bericht FF Erik »

Hier op Marktplaats vind je twee voorbeelden van geplaatste Twingo-schuifdakjes.
Afbeelding
Afbeelding
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Re: Afwerking vouwdakje

Bericht: # 112232Bericht Rik »

effe off topic, nou ja niet helemaal, die dakjes van de twingo zijn ineens erg populair hoor, zag net een daimler XJ6 voorzien van een twingodakje.....ziet er dan toch wat raar uit hoor, bij een 4tje past het nog, maar een daimler.....
Afbeelding
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Plaats reactie