Vanmorgen wilde ik mijn auto starten. Dat ging nauwelijks, met of zonder choke. Na een tijd lukte het wel, voor even. De motor viel uit toen ik wilde wegrijden. Ik startte opnieuw, hoorde een 'plop' en er kwam blauwe rook onder de kap vandaan. De motor was toen al uitgevallen. Het bleek dat de olie dop het begeven had - er was wat olie uitgespoten. Dus ergens is teveel druk ontstaan. Er zat niets in de uitlaat.
Wat is hier gebeurd en wat kan ik eraan doen?
Moeilijk starten, knal en rook
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
Re: Moeilijk starten, knal en rook
olie opstopping in het blok?
oliepompdefect?
ik ken dit probleem verder niet, nog niet meegemaakt.
oliepompdefect?
ik ken dit probleem verder niet, nog niet meegemaakt.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Re: Moeilijk starten, knal en rook
gat in de zuiger zat de pijlstok er nog wel in of heeft hij die ook eruit geblazen, als hij loopt dan zal dat wel op drie cilinders zijn
Re: Moeilijk starten, knal en rook
Nou, het bleek dat ik hem gewoon had verzopen. Daardoor was er benzine in het carter gekomen, en boem. Daarnet deed hij het in één keer weer.
Re: Moeilijk starten, knal en rook
Dat kan alleen een badeend ! 'm zover verzuipen.... denk ik toch dat je vlottertje blijft hangen misschien, maar ach, Het maximin van een monteur.... als het niet stuk is moet je het niet gaan repareren....