bokken tijdens optrekken

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

fidelio
Berichten: 19
Lid geworden op: ma mar 30, 2009 9:44 pm
Locatie: Amersfoort

Re: Bokken van de motor

Bericht: # 107195Bericht fidelio »

RVIER schreef:enkele observaties tot nu toe


1. de motor loopt goed stationair --> met de kleppen zit het dan welk goed. Hij trekt dan ook geen valse lucht
Hij ploft wel af en toe maar heel zachtjes..
RVIER schreef: 2. tijdens het bokken is er onverbrand mengsel dat naverbrand-->ontsteking te laat of doorslag bv in de verdelerkap
het naverbranden gebeurt voornamelijk als je het gas los laat
RVIER schreef: 3. als het vacuurmslangetje los lijkt het probleem opgelost-->tijdens het onheid staat de onsteking te vroeg.--> onsteking later zetten
RVIER schreef: 2 en 3 lijken eeen beetje strijdig
heb je de verdelerkap, de rotor en kabels al gecontroleerd?
Moet eerlijk zijn maar heb er wel naar gekeken maar weet niet helemaal wanneer ze nog goed zijn, of niet

Wat ik vandaag merkte, op t moment dat de motor warm is en ik geef(door de gashendel iets over te halen) een klein beetje gas dan gaat dit met schokken. Trek ik hem verder open dan worden deze schokken minder maar nemen niet helemaal af. (de ontsteking is gesteld)
Als ik nu het vacuum slangtje los trek loopt ie gewoon constant.

Jullie worden tot nu toe erg bedankt!!
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Bericht: # 107197Bericht roberto »

Als je het vacuum slangetje los koppelt rijdt hij dan goed niet alleen stionair maar in het geheel is het bokkige dan weg? als dat zo is betekend dat oa hij meer lucht krijgt dus het mengsel is dan armer (meer lucht)
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Bericht: # 107272Bericht Tweety »

Ok wacht ff een evenvoudige manier om te kijken of het iets met het mengsel te maken heeft is als volgt.. verwijder de lucht slang die op het luchtfilter zit (als die er nog op zit) en dek de luchtinlaat een klein beetje af met de hand... wordt het probleem groter ... ach bedenk dat zelf maar...
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Bericht: # 107273Bericht Tweety »

O ja .. de mogelijkheid bestaat dat de spruitstukpakking lekt..dat verklaard niet het bokken maar wel het ploffen eventueel... het wordt wel een soort van diagnose stellen zonder de patient te kennen... dat blijft altijd lastig...
fidelio
Berichten: 19
Lid geworden op: ma mar 30, 2009 9:44 pm
Locatie: Amersfoort

Bericht: # 107290Bericht fidelio »

Tweety schreef:het wordt wel een soort van diagnose stellen zonder de patient te kennen... dat blijft altijd lastig...
Tja ik heb t gevoel dat ik de patient steeds beter leer kennen, maar geen idee heb wat er met m aan de hand is.

Net eerst de test gedaan met de hand voor de luchtinlaat, gaat dan zeker slechter lopen en valt uit maar dit is niet hetzelfde probleem.

Stationair goed, op t moment dat er echter gas gegeven word lijkt het erop dat hij in regelmatige vlagen bezine krijgt. Zoals eerder vermeld, op t moment van het verwijderen van het vacuumslang is dit probleem voorbij.

Mocht iemand uit de buurt van amersfoort komen en t leuk lijken om ons weer op weg te helpen. Laat het weten, we zijn te bereiken onder 0625062857.

Jan en Joost
fidelio
Berichten: 19
Lid geworden op: ma mar 30, 2009 9:44 pm
Locatie: Amersfoort

Bericht: # 107427Bericht fidelio »

gister auto naar de keuring gebracht (lekker gereden zonder vacuumslangtje), en door de keuring. Alleen nu zou ik ook graag met vacuumslangtje aangesloten rondrijden. Weet iemand toevallig iemand of een garage die de over de bekwaamheid beschikt om naar mijn probleem te kijken in of rond amersfoort?

groeten
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Bericht: # 107457Bericht Tweety »

Ik kan je Altijd doorverwijzen naar Garage Huismans in Doorwerth, 't is niet echt in de buurt, maar ik rij er altijd van Amsterdam naartoe... en ik vind 't het ritje wel waard !
Moaske
Berichten: 286
Lid geworden op: ma jun 03, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: bokken tijdens optrekken

Bericht: # 107946Bericht Moaske »

Heb je al eens gekeken of je de carburateur kan wiebelen....?
Zo ja; draai die dan eens vast en probeer nog eens... :)
Moaske's web-log
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas... ;)
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: bokken tijdens optrekken

Bericht: # 107948Bericht Willem de Zwijger »

Kijk bij de verdelerkap of de koolstofstift netjes veert, die zit soms vast.
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Re: bokken tijdens optrekken

Bericht: # 107955Bericht Mark4GTL »

intussen hetzelfde probleem

is de carburateur wel goed (schoon ed)

heb bij mij de hele ontsteking al vervangen en hij loopt iets beter, carb gaat van`t weekend gebeuren
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Re: bokken tijdens optrekken

Bericht: # 107961Bericht Mark4GTL »

is bij mij nu opgelost
mijn carb was smerig, helemaal los gehaald, schoongemaakt en weer in elkaar gezet en werkt perfecto

nu alleen motor nog afstellen en is helemaal 100%
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
fidelio
Berichten: 19
Lid geworden op: ma mar 30, 2009 9:44 pm
Locatie: Amersfoort

Re: bokken tijdens optrekken

Bericht: # 108687Bericht fidelio »

Bij garage huismans in doorweth langs geweest (erg ontspannen kerel) en samen met hem bougies vervangen, ontsteking gesteld maar voornamelijk de cabarateur schoongemaakt. De vorige onverlaat had hier vloeibare pakking gebruikt waardoor eigenlijk alles verstopt zat.

Loopt nu weer als een zonnetje, alleen iets minder zuinig maar dat zal aan de afstelling liggen hoop ik.

in ieder geval iedereen bedankt voor de moeite en bijdragen op dit forum!
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Re: bokken tijdens optrekken

Bericht: # 108690Bericht Mark4GTL »

beter dat het nu gefikst is
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Plaats reactie