roestplekjes wegboenen?

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mariek
Berichten: 140
Lid geworden op: za mar 12, 2005 10:36 am
Locatie: Veen

roestplekjes wegboenen?

Bericht: # 106482Bericht mariek »

Hoi!

Ik heb een paar pieppleine roestplekjes op m'n autootje. Nu heeft hij een tijd buiten gestaan met regen en alles en nu is er een beetje roest op de verf gelekt zeg maar... Weten jullie of er een spulletje bestaat waarmee je dit kunt wegpoetsen? En ja, ik moet iets aan die roestplekjes doen... ikw eet het, anders roest ie straks helemaal weg... Maar ikzelf ben daar absoluut geen kenner in... Ik geloof dat je dan een roestopeetding erop moet smeren, daarna schuren en daarna eventueel beetje plamuren en lak eroverheen maar ik durf dat niet echt.... Ik zie het al helemaal voor me dat ik dan een enorm bobbelige auto heb strakjes....

Maar goed, mochten jullie tips hebben om die roestlekkage weg te halen van de lak: Graag!

Liefs mariek
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 106484Bericht GijSsie »

met grof schuurpapier ergste weghalen, vervolgens fijn schuurpapier. Roestwerende primer erop (owatrol, epoxyprimer) en spuitbusje autolak komen en bijtippen.
Savane 1993 =D
yellowsub
Berichten: 263
Lid geworden op: wo jul 28, 2004 2:00 am

gek!

Bericht: # 106499Bericht yellowsub »

Hallo Mariek,

Koop commandant 4 bij een gegoede automaterialen zaak. Gamma heeft het ook.

Afgelopen weekend een stervende zwaan, Saab 900, wakker gewreven!

Wax on wax off. , maar het resultaat! Is hele fijne polijstpasta, haalt een heeeeel klein beetje lak eraf, en alle rotzooi. Daarna een stevige wax aanbrengen, ik heb MER gebruikt.

1. In de schaduw, de auto eerst goed wassen en drogen, oude handdoeken bv.
2a. Vieze plekken schoonwrijven met commandant.
2b. Echte roest komt dan boven, liefst na het eerste wassen eerst behandelen. Mogelijk even loskrabben bij ernstige plekken, en insmeren met Fertan bv. Owatrol, Novirox, het is maar welk geloof je aanhangt. Fertan en Owatrol geloof ik heilig in, voor wat dat waard is... Roest eerst stabiliseren met Fertan, na 2 dagen uitharden afwassen en nabehandelen met verf aangelengd met Owatrol. Plamuur en zo, zooi!
3. Wel in de schaduw, de auto eerst goed wassen en drogen, oude handdoeken bv.
4. Daarna commandant op de gewraakte plekken en mogelijk de hele auto, oude pyama of tshirt zonder prints of fratsen. Maakt de auto mooi egaal. Ook de bijgewerkte plekken kun je nu mooi uitwrijven met commandant.
5. Daarna met een vochtige doek de was aanbrengen en uitwrijven! Lekkere multonlakens doen het goed!


Succes, en foto's: http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t=57998

Tuut tuut

Bart te Breda
Laatst gewijzigd door yellowsub op ma mei 25, 2009 8:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mariek
Berichten: 140
Lid geworden op: za mar 12, 2005 10:36 am
Locatie: Veen

dankje voor de reactie

Bericht: # 106517Bericht mariek »

Hej Hoi!

dat klinkt als erg fijne tips. Ik ga hem nog even 300 keer overlezen zodat ik geen rare dingen ga doen... Ik blijf het doodeng vinden om een schuurpapieriets op die auto los te laten... Maar ja, zo ziet het er ook niet uit... Mijn auto is een aantal jaren geleden helemaal opnieuw gespoten, toen ik hem kocht heb ik een potje met verf erbij gekregen... Maar die staat al jaren in de kast hier... Geen idee of die dan nog goed is eigenlijk... Hij is nog wel prima vloeibaar en de kleur klopt nog steeds. Maar als ik die met een kwastje ga aanbrengen, zitten er dan geen streepjes op?
Eerst vanmiddag maar eens die roestweghaaldinges kopen... En misschien nog meer, ik ga je berichtje weer even lezen...:)

En PLEASE laat ik niet m'n auto verprutsen.........
Plaats reactie