stationair gebok eindelijk opgelost

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ronny
Berichten: 317
Lid geworden op: zo sep 19, 2004 4:09 pm
Locatie: arnhem

stationair gebok eindelijk opgelost

Bericht: # 105485Bericht ronny »

:D :D :D :D :D EINDELIJK :D :D

eindelijk loopt die dan als een zonnetje (
30km/h in z'n 4 en dan optrekken zonder bokken :P )

de problemen waren divers dus even een resumé:

het wormtandwiel die de ontsteking aandrijft, was versleten: de rotor onder de verdelerkap kon je 5-6 mm heen en weer draaien op z'n asje,
terwijl met een goed tandwiel dat 2-3 mm is ( of met een nieuw tandwiel misschien wel helemaal geen speling, dat weet ik niet).

in de carburateur zat de bevestiging van de hoofdsproeier niet vast genoeg, daardoor was er een lekkage bij die kleine pakking,
( ??? die vervolgens een valse lucht veroorzaakte ??? ) en waardoor de hoofdsproeier af en toe een druppeltje benzine 'spuugde'
Als de motor liep zonder luchtfilter zag je af en toe een drupje uit de hoofdproeier komen.
Dat pakkinkje is trouwens niet te vernieuwen want als je de boel losdraaid (de 2 schroeven die je ziet zitten in de venturie)
blijft het spullie hangen op de hoofdsproeierbuis.

verder had ik om het, nog wat ingewikkelder te maken, ook nog nieuwe puntjes die af en toe geen contact maakten door een draadbreukje.

oh ja voor alle mede-magnetti marelli-puntjesrijders de veertjes bij het punt waar de vacuumvervroeger vast zit, waren
ook te slap waardoor de puntjes wel heel makkelijk konden vervroegen en dat gebeurde dan ook als het niet nodig was

groeten,ronny
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 105486Bericht Willem de Zwijger »

Genoeg daders om Sherlock Holmes tot waanzin te drijven...knap werk!
Heb je er uiteindelijk een andere carburateur en een ander ontstekingshuis opgezet of concludeer ik dat verkeerd?
Gebruikersavatar
ronny
Berichten: 317
Lid geworden op: zo sep 19, 2004 4:09 pm
Locatie: arnhem

Bericht: # 105565Bericht ronny »

:oops: dit is mét de nieuwe carburateur en ontstekingshuis

m'n vorige spul was in dermate slechte staat dat ik die sowieso niet afgesteld kreeg, dat van dat wormwiel wist ik natuurlijk toen niet dus misschien was die nieuwere ontsteking niet echt nodig geweest.

met het ouwe spul liep alles onregelmatig en met het nieuwe spul dus ook :-?, misschien wel erger, maar omdat het allemaal een stuk beter eruit zag bleef ik dus maar afstellen zonder resultaat en hopen.

ná nachten slecht slapen en heel veel denken en uitsluiten enzo én met de hulp van dit fantastische forum is het me toch gelukt.

dank aan allen die meedachten
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
Plaats reactie