elektronische ontsteking renault
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo jan 07, 2009 2:14 pm
- Locatie: aalten
- Contacteer:
bobine
Hallo Marco
Het is niet strikt noodzakelijk om een nieuwe bobine te kopen, maar een moegestreden bobine (jaja ze bestaan echt!!) kan het feestje danig verpesten.
Goed is een bosch bobine blauw # 0 221 119 027 prijs 30-35 euro.
PAS OP: de weerstand aan de primaire kant mag NIET lager zijn dan 1 ohm.
mvrgr hans
Het is niet strikt noodzakelijk om een nieuwe bobine te kopen, maar een moegestreden bobine (jaja ze bestaan echt!!) kan het feestje danig verpesten.
Goed is een bosch bobine blauw # 0 221 119 027 prijs 30-35 euro.
PAS OP: de weerstand aan de primaire kant mag NIET lager zijn dan 1 ohm.
mvrgr hans
hans
-
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo jan 07, 2009 2:14 pm
- Locatie: aalten
- Contacteer:
kabels
ha Roen
Jouw originele kabels zou je even kunnen nameten met een ohm-meter
normaal 1 K-ohm.
Bougies zou ik doen maar ligt er natuurlijk ook aan hoe lang hebben ze er al ingezeten kost niet de hele wereld als je toch zo'n mooie ontsteking gaat aanschaffen kom doe eens gek je leeft maar 1 keer!!!
mvrgr hans
Jouw originele kabels zou je even kunnen nameten met een ohm-meter
normaal 1 K-ohm.
Bougies zou ik doen maar ligt er natuurlijk ook aan hoe lang hebben ze er al ingezeten kost niet de hele wereld als je toch zo'n mooie ontsteking gaat aanschaffen kom doe eens gek je leeft maar 1 keer!!!
mvrgr hans
hans
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: kabels
Amai, en dát zeg je tegen een Belg...?hans vooijs schreef:ha Roen
.........kom doe eens gek .........
mvrgr hans
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
-
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo jan 07, 2009 2:14 pm
- Locatie: aalten
- Contacteer:
bougies??
Zie je wel het helpt lees ik het nou goed, hij doet een beetje gek, nieuwe bougies en kabels!!
Roen kalm an he
Roen kalm an he
hans
haha, maar op z'n Hollands ga ik toch nog even passen met dat 123 gedoe, iets te duur. Ik ga binnen 2 weken alleen wonen, weg van huis en dan wordt het leven toch duurder hé .
Ik heb al een vellemalkitding (dat van Ruud wind) dat kost toch ook al 70€.
Het 123 ding zal ik dan voor mijn nieuwe aanschaffen. (jah ook met nieuwe kabels en bougies) haha
Ik heb al een vellemalkitding (dat van Ruud wind) dat kost toch ook al 70€.
Het 123 ding zal ik dan voor mijn nieuwe aanschaffen. (jah ook met nieuwe kabels en bougies) haha
niet gaan bestaat niet
slecht gaan wel
slecht gaan wel
€ 70,=
voor een euro of 15 heb je ze al hoor. misschien toch meer op de kleintjes passen linkje
voor een euro of 15 heb je ze al hoor. misschien toch meer op de kleintjes passen linkje
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Elektronische ontsteking
Artikelnummer: 1007
Omschrijving: Voordelen:
- nooit meer contactpunten vervangen
- minder startproblemen
- brandstofbesparing
- geen condensator meer nodig
(incl montage ? 117,50)
Prijs: 79,90
http://www.windclassics.nl/
maar de mijne is een andere dan op de foto met wel een condensator...
wel mooi waterdicht enzo maja
shit seg, balen.
Artikelnummer: 1007
Omschrijving: Voordelen:
- nooit meer contactpunten vervangen
- minder startproblemen
- brandstofbesparing
- geen condensator meer nodig
(incl montage ? 117,50)
Prijs: 79,90
http://www.windclassics.nl/
maar de mijne is een andere dan op de foto met wel een condensator...
wel mooi waterdicht enzo maja
shit seg, balen.
niet gaan bestaat niet
slecht gaan wel
slecht gaan wel
En makkelijk te maken http://renault4.weebly.com/velleman-kit.html
-
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo jan 07, 2009 2:14 pm
- Locatie: aalten
- Contacteer:
elektronische ontsteking
De ontsteking van windclassics is een semi elektronische ontsteking de kontaktpunten moeten wel degelijk blijven zitten, sturen nog steeds de vonk aan, echter met een veel lagere schakelspanning (5Volt)
De nok hobbelt nog steeds over de ontstekingsas en slijt even hard als origineel weg voordeel weg timing.
De vervroeging is ook origineel van zowel de mechanische als de vacuumgeregelde gedeelte.
Daar schieten we dus niet veel mee op!!
Nog 1 keer: de oude curve die de verdeler produceert is voor de hedendaagse benzine niet ideaal en de vacuumvervroeging is niet goed om echt zuinig te rijden.
Alle setjes die op de bestaande verdeler worden geknutseld brengen weinig tot geen voordeel.
Vonkenergie is afhankelijk van de conditie van de bobine en de oplaattijd,
een goede vonk heeft een behoorlijke invloed op het vermogen en koppel en natuurlijk de startgewilligheid.
Vroeger had men ontstekingtestbankjes dan kon je met een vrachtwagen vol geduld een andere curve maken dmv andere veertjes ect.
als je weet wat je wilt.
Met een rekenliniaal kan je prima rekenen maar het kan de pc niet verslaan.......................................................................................
mvrgr hans
De nok hobbelt nog steeds over de ontstekingsas en slijt even hard als origineel weg voordeel weg timing.
De vervroeging is ook origineel van zowel de mechanische als de vacuumgeregelde gedeelte.
Daar schieten we dus niet veel mee op!!
Nog 1 keer: de oude curve die de verdeler produceert is voor de hedendaagse benzine niet ideaal en de vacuumvervroeging is niet goed om echt zuinig te rijden.
Alle setjes die op de bestaande verdeler worden geknutseld brengen weinig tot geen voordeel.
Vonkenergie is afhankelijk van de conditie van de bobine en de oplaattijd,
een goede vonk heeft een behoorlijke invloed op het vermogen en koppel en natuurlijk de startgewilligheid.
Vroeger had men ontstekingtestbankjes dan kon je met een vrachtwagen vol geduld een andere curve maken dmv andere veertjes ect.
als je weet wat je wilt.
Met een rekenliniaal kan je prima rekenen maar het kan de pc niet verslaan.......................................................................................
mvrgr hans
hans
Vreemd dat in de moderne luchtvaart elke vlieger verplicht een Flight rekenschijf oftewel flicht computer tijdens zijn vlucht bij zich moet hebben, dan zal de betrouwbaarheid en precisie van een rekenliniaal wel goed zijn, met een computer hoef je je zelf niet zo te verdiepen in de materie, zeg maar je mag gerust een beetje dom zijn als je maar weet welk knopje je moet indrukken
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: zo jul 30, 2006 6:34 pm
- Locatie: Best
wie van de r4 rijders rijd met een elektronische ontsteking van het merk 123-ignition. ik zelf rij een r4gtl met een 688-motor en een femsa ontsteking. ik zit er over na te denken om een elektronische aan te schaffen maar wie eerst eens horen van mensen die hem al hebben hoe die bevalt.
dan nog 1 vraag het onderste gedeelte van de ontsteking dat in het motorblok valt dat zorgt voor de aandrijving van de rotor, zijn die van alle merken onsteking hetzelfde?.
wie o wie kan mij helpen
alvast bedankt
dan nog 1 vraag het onderste gedeelte van de ontsteking dat in het motorblok valt dat zorgt voor de aandrijving van de rotor, zijn die van alle merken onsteking hetzelfde?.
wie o wie kan mij helpen
alvast bedankt