Stekker tellerhuis Alpine

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 273
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 7:09 pm
Locatie: D11 (Delluf)

Stekker tellerhuis Alpine

Bericht: # 103208Bericht Daan »

Vraagje aan eenieder met een Alpine tellerhuis (Jansan Cees Dick?)

Op de originele stekker voor de standaard tellers (blokje van 9 en 8 draden)) ontbreken er 2 (en 1) contactjes/draadjes (nummer 2+3 en 3 als ik het goed heb). Hier kunnen extra dingen worden aangesloten, zoals bv een toerenteller.
Mijn vraag nu, ook de metalen connectors/schuifklemmetjes ontbreken in de stekker, hoe los ik dat op?

Moet ik die klemmetjes uit een extra stekker slopen en inbouwen of is er iets bij de electronica/auto handel iets universeels te krijgen wat bijna plug en play is?

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel ;)

Klopt het dat je bij het inbouwen van de Alpine teller ook een stukje van de linker ontwasemingspijp moet verwijderen omdat de teller breder is? En hoe hebben jullie dat opgelost?
Er van uitgaande dat de andere teller binnen de originele zwarte afdekkap geplaatst wordt (de schakelaars moeten daardoor wijken)
R4 Alpine 1985 *verkocht*
Saab 99 GL 1984 *weggegeven*
Mercedes Benz w115 240D 1972 *verkocht*
BMW R75/5 1970
Solex zwanenhals 1959
Norton 16H 1943
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 103263Bericht Willem de Zwijger »

Je kunt extra klemmetjes in de multistekker zetten. In de standaardtellerpartij kun je zo makkelijk het groene lampje voor het dimlicht erbij krijgen.
Ik heb wel zo'n Alpineteller liggen met een aangepast dashboard, heb ik nooit ingebouwd vanwege de nog niet opgeloste schakelaar puzzel en ontbrekende temperatuursensor. Ik wist niet dat daarvoor die luchtpijperij aangepast zou moeten worden.
Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 273
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 7:09 pm
Locatie: D11 (Delluf)

Bericht: # 103272Bericht Daan »

de schakelaar puzzel is echt niet zo ingewikkeld hoor! ;) (tis maar een puzzel van 9+8= 17 stukjes :P)
Ik zal je de oplossing sturen binnenkort :D

maar waar kan ik dus die klemmetjes(los) krijgen?

Willem heb je misschieneen kiekje voor me van je 'bijna ingebouwde' alpine-teller in bestaande dashboard?
R4 Alpine 1985 *verkocht*
Saab 99 GL 1984 *weggegeven*
Mercedes Benz w115 240D 1972 *verkocht*
BMW R75/5 1970
Solex zwanenhals 1959
Norton 16H 1943
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 103289Bericht Willem de Zwijger »

Ik heb destijds klemmetjes gekocht bij Harry Velthuis dacht ik.
De aanpassing aan het dashboard: als ik tijd heb maak ik een foto, het komt erop neer dat je die 4 gaten onder elkaar voor de schakelaars helemaal wegsloopt.
Plaats reactie