Even voorstellen..

Nieuwe gebruikers van het forum..

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

r4club

Bericht: # 30840Bericht r4club »

Op deze plek kunnen nieuwe gebruikers van dit forum zich zelf voorstellen.
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 30851Bericht schoapke »

Waarom alleen nieuwe?? Kent iedereen mij dan al door en door??

Nou, ik ben dus schoapke en wil sinds ik het woord auto kan uitspreken al een R4. Kreeg daarom ook toen ik klein was een model van een wegenwacht R4 die helaas niet helemaal mijn baldadige kinderjaren heeft doorstaan.
Heb nu iets meer dan een jaar een oker gele GLT, maar wil nog een bestelletje.
Ben een groot voorstander van een 27mc in de R4 en luister een evenement wel eens op met een beetje vuurspuwen. Verder heb ik 2 linker handen, dus voor het sleutelen moet je niet echt bij mij zijn (al hoop ik daar eens onder leiding van Paul verandering in te brengen)
Afbeelding

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: schoapke op 2004-04-07 18:14 ]</font>
Mummelvrouw
Berichten: 838
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 2:00 am
Locatie: Harderwijk

Bericht: # 30855Bericht Mummelvrouw »

leuk idee
wij zijn Leo en Ilona en rijden al 25 jaar R4, met een uitspatting naar een Diane, maar daar werd ik altijd zeeziek in. Leo is sinds 92 lid van de club, ik ben pas enthousiast sinds Arnhem. Onze dochter is ook besmet door het virus en lid van de club geworden. Als het even kan komen we naar de evenementen, erg gezellig.Van heel jong tot oud, dat is leuk.
Leo is een sleutelaar en doet (bijna) alles zelf, daarom rijden we ook altijd met onze roze "Barbie-kit"vol gereedschap rond, bij het kamperen is dat dan gelijk de kooktafel.
We gaan nu op zoek naar een ander 4tje want Max heeft aardig blessures opgelopen bij een aanrijding.

_________________


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ilona op 2003-12-29 14:26 ]</font>
Bas
Berichten: 71
Lid geworden op: di mar 11, 2003 2:00 am
Locatie: Rijswijk

Bericht: # 30877Bericht Bas »

inderdaad, leuk idee.

Hallo, ik ben Bas, ik ben 22 jaar. De R4 is er bij mij niet met de paplepel ingegoten. Volgens mij heb ik als kind wel eens achterin een R4 gezeten, maar precies weet ik dat ook niet meer.
Ik ben aangestoken met het virus door mijn stiefvader, toen ik net m'n rijbewijs had heeft hij een R4 gekocht ik overijssel. Hij heeft mij gevraagd die naar huis (zeeland) te rijden omdat hij het niet vertrouwd vond om mij, met 3 weken m'n rijbewijs, in onze camper terug te laten rijden.
Tijdens deze ca. 250 km ben ik enthousiast geworden. Ongeveer 4 maanden na mijn eerste kennismaking met de R4 stond er hier in de buurt 1 te koop, deze heb ik gekocht, dit is mijn huidige auto.
M'n stiefvader is, helaas, precies een jaar na de aanschaf van mij autotje komen te overlijden.
Op dit moment (na 4 jaar de R4 in m'n bezit te hebben) heb ik er al ca. 80.000 km mee gereden en wil ik zeker geen andere auto.
Ik kan een beetje zelf sleutelen aan m'n viertje, maar (nog) niet alles gaat even goed.
Werken, werken, werken
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 30878Bericht brecht »

nou, inderdaad!

Ik ben Brecht en ondanks dat ik meestal grote praat heb, heb ik op het moment geen 4tje ik ben een tijdje in het bezit geweest van een tomaatrode 4 (ex van Pelle) deze moets echter wegens niet door mij te repareren bodemkrokantheid weer doorgegeven. Ik ben een aantal jaren geleden besmet geraakt door Jasper (JBeekmann)die als eerste auto een 4GTL had en inmiddels met de trophy f4 aan zijn 4e (?) toe is. Slechts enkele ritjes in Bloem waren voor mij overtuigend genoeg om de R4 tot de ideale auto te bombarderen. Ik hoop dan ook dat er snel weer een bij komt.
Esther-VL

Bericht: # 30909Bericht Esther-VL »

Ik ben Tom uit Aardenburg en dat ligt in Zeeuws Vlaanderen vlakbij de Belgische grens.
Ik heb momenteel 2 R4tjes; een beige F4 uit 1984 die binnenkort een andere kleur krijgt omdat er allerlei nieuw plaatwerk op zit of nog moet komen te zitten.
En ik heb pas geleden een donkergroene 4L in Reims in Frankrijk gekocht, uit 1968
Die doet nog niks want de motor zit er niet in, maar hij verkeert verder in uitstekende staat.
Ik had, begin dit jaar, ook nog erg kortstondig en oranje F6, maar de bodem was zó krokant, dat die nu wijlen is.....
Daarnaast heb ik ook nog een crème kleurige Renault Dauphine uit 1962, met een lelijke, maar niet slechte carrosserie en goede motor.
Die wordt momenteel rijdend gemaakt door Paul (R4F6GTX Automaat) en ook hij zal zich straks wel voorstellen.....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Tom op 2003-12-30 21:36 ]</font>
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 30911Bericht Jan-Geert »

Ik ben jan-geert vd Veen , meesten kennen me wel met de beige F4 , die is overleden. Ik ben begonnen met een Witte F6 van wander , die na 3 maanden lassen eindelijk klaar was voor de apk en na wat verhuisklussen ook na 3 maanden overleden was door een lekke koppakking , heb daarna bij Wind Classics een Rode TL gekocht , voldeed me heel goed , maar toch weer terugverkocht (Ronnie rijd er nu in), Toen een groene F6 Combi uit Duitsland gehaald , tijd in gereden zon 1,5 jaar , ondertussen nog een GTL erbij gekregen. De combi is in augustus verkocht aan Emmy. Heb toen een Beige F4 Op gas erbij gekocht , veel aan veranderd , maar bleek later nogal tegen te vallen qua bodem veel verstopte rotzooi, deze is gesloopt en heb een blauwe f4 aangeschaft van Paul (de Automaatman) spul overgezet en hop:), Ondertussen nog een aanwinst erbij een F6 Karretje (de ex douane auto) samen met de zus , en de laatste aanwinst is een F6 op Gas , ook samen met de zus. Ook heb ik nog een Renault 25 TXE van 1991 en een Renault Estafette Bus van 1978 , die staat veilig in de stalling :smile:

Voor de liefhebbers die nog meer willen weten kunt u altijd ff mailen :wink:

jangeert@vakgaragehofstra.nl

:razz:
Gebruikersavatar
Diana
Berichten: 305
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Bericht: # 30916Bericht Diana »

Hoi, ik ben Diana. sinds een jaar rij ik in een Renault 4 genaamd "Kareltje".
Het is ooit begonnen toen mijn moeder een auto wilde omdat zij haar rijbewijs had gehaald. Ze gingen kijken bij een handelaar en zagen een 4-tje staan. Ze heeft er een rondje mee gereden en was meteen verkocht!
Al snel werd deze "Kareltje" genoemd. Helaas heeft ze hem weg moeten na vijf jaar er mee gereden te hebben, omdat hij slecht werd. (hij rijd nog rond in Bleskensgraaf!) Mijn Peugeot was er mee gekapt en is helaas afgevoerd naar de sloop en heeft dus plaats gemaakt voor mijn Karel!
Als ik even kans zie ga ik graag met mijn twee honden Bas & Jopie naar het strand of bos. Lekker met zijn alle in de Karel in gaaaaan!
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 30930Bericht Goof »

Okay, ik kan niet achterblijven natuurlijk.
De naam is Willem Govers, 23 jaar, student (nog steeds), woonachtig in Budel (waar ligt dat?) en helemaal r4 gek. Het 4us heeft toegeslagen doordat mijn moeder al heel lang r4 rijdt (sinds m'n 8e of zo). In eerste instantie een donker blauwe(483) GTL uit november 82, maar deze is vorig jaar afgekeurd omdat ie te rot was. Toen heb ik voor haar een bordeaux rode GTL gezocht en gevonden, want die wilde ze graag 1. Zelf heb ik enkele jaren geleden mijn eerste 4 gekregen. Ook deze was te rot voor woorden en heb ik helemaal gestript er terug opgebouwd. Daar ben ik een kleine 3 jaar mee bezig geweest, heb veel fouten gemaakt, maar nog meer geleerd en het ding rijdt weer. Als ik nog eens tijd heb pak ik hem weer aan, want er zijn toch dingen die me niet aanstaan. Nu ben ik bezig de oude blauwe gtl van m'n moeder te restaureren en om te bouwen naar alpine turbo specificaties. Ook dat is lange termijn planning, maar ik weet nu veel meer en kan meer als bij m'n eerste project, dus het resultaat zal er wel zijn.
Voor meer info verwijs ik naar mijn site: http://www.renault-4-freaks.web1000.com

_________________
-------------------------------------------
KLIK HIER VOOR MEER 4
-------------------------------------------

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Da-Goof op 2003-12-31 14:14 ]</font>
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 30934Bericht R4F6GTX Automaat »

Tja, dan ik ook maar...
Ik ben Paul, woon in het zonnige zuiden (nou ja) tegen de Belse grens. Zo'n 7 jaar geleden reed ik een 4x4 Chevy Van die nogal veel zoop. Ik zocht er een Besteleend bij maar kon geen geschikte vinden. Al zoekende kwam ik een knalgeel F6je tegen in België. Na wat handelen kreeg ik 'm mee voor 5000 Fr (275 gulden). LPG ingebouwd en naar de RDW voor NL kenteken. De eerste bedoeling was er tijdelijk mee rond te rijden en toch naar de Besteleend zoeken, maar al gauw kwam ik er achter dat het tóch een echte auto was, Afbeelding wat je van een Eend eigenlijk niet kan zeggen.. Ik wou 'm niet meer kwijt dus bleef ik lekker rijden. In plaats deed ik de Chevy weg. Afbeelding Na vele leuke kilometers kreeg de versnellingsbak steeds meer problemen en ik kon voor heel weinig een R5 automaat hebben. Die had pas iets van 26.000km gelopen. Ik heb toen de motor en bak overgezet in de F6, waar mijn naam vandaan komt, "R4F6 GTX Automaat". Vele weken puzzelen, passen en meten en dat alles in een boerenstalletje waar ie niet helemaal binnen paste. Na een paar jaar zou ik terug naar USA verhuizen en heb de F6 verkocht.Afbeelding De verhuizing ging echter niet door en heb 'm na een half jaar weer terug gekocht. Wegens gebrek aan tijd en ruimte heeft ie een jaar of 3 in mijn tuintje Afbeelding staan w8en en nu is hij bijna weer rijklaar. 3 verkeersborden in de bodem verwerkt, nieuw in de lak, nieuw van binnen, technisch veel vernieuwd, mooi om te zien, met vele extra's. In de tussentijd heeft mijn zus d'r wederhelft van d'r trouwboek vervangen met een heuse R4 rijder.Afbeelding Ik hou zijn wagentje ook rijdend omdat hij daar zelf niet zoveel tijd voor heeft, en dan ook maar meteen voor vrienden en kennissen Afbeelding en inmiddels voor diverse andere R4 gekken Afbeelding van het forum, bodems lassen etc. Door slechte ervaringen vertrouw ik mijn auto's niet toe aan een garage Afbeelding dus doe ik alles zelf. (Ook mijn Jeep en legervoertuigen) Afbeelding Mijn eigen R4 verzameling is wat gegroeid, maar die ga ik weer inkrimpen tot de F6 automaat en de F6 Sinpar (4x4). Misschien nog ooit een F6 pickup...
Voor vragen of info of hulp met reparatie kun je altijd mailen of bellen.
Groetjes,
PaulAfbeelding

ps: de huidige motor plus bak heeft nu ongeveer 50.ooo km erop zitten maar de rest van de auto meer dan 360.ooo km...
_________________
Leuke Viertjes o.a. F6 automaat, F6 Sinpar(4x4), F6 Nato.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2004-04-12 09:17 ]</font>
Alpine-Ad
Berichten: 49
Lid geworden op: do aug 28, 2003 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 30935Bericht Alpine-Ad »

Al vanaf 1975 4-gek en dat is nog steeds zo.
Rij in blauwe 4 met alpine onderstel en motorblok, met 5TS- 5-versnellingsbak. Dat ziet er erg leuk uit en rijdt ook zo.
Laatst gewijzigd door Alpine-Ad op vr okt 06, 2006 6:10 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd! Blijf het vieren met het 4-tje!
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 30966Bericht jbeekmann »

Nounou! Wat een hoop verhalen al! Kan niet achterblijven denk ik...
Als ik iemand vertel dat de F4 die zojuist is aangeschaft voor de 4L Trophy al mijn vierde vier is zijn er maar weinig mensen die dat normaal vinden van een 22 jarige student. Toch loop ik hier altijd weer een beetje achter, maarja...
Mijn eerste was een GTL uit 84 die ik heb gevonden op internet en die notabene in de plaats stond waar mijn ouders wonen! Hij was lichtblauw met grote bloemen erop. Gebruikt als trouwauto en die foto vond ik dan ook op het internet. Ik had totaal geen ervaring met de R4. Mijn vader is wel Frankofiel, maar meer Citroën. Mijn moeder heeft de laatste orgineel in Nederland geleverde eend en mijn vader rijdt in een DSuper5 (DS dus). Toch werd ik meer getrokken door de vier en toen ik Bloem zag was ik meteen verkocht. Na een paar nieuwe wiellagers en een nieuwe hoofdremcilinder kon ie met een verse APK de weg op. Ik als koning te rijk heb mij een jaar lang in mijn lieveling vervoerd. Na dit jaar bleek de roestduivel uit de balken te komen. Helaas op verkeerde plekken, waardoor het voor mij niet rendabel was om hem te repareren. Ik besloot tot eigenhandige sloop over te gaan, om zo een reserveonderdelenmagazijn over te houden voor de volgende vier. Die kwam er ook: de blauwe GTL. Helemaal uit Sneek en na een periode dienst te hebben gedaan als tapijthandelaarsauto was ie van mij. Daar rij ik nog steeds in, al ben ik wel al heel wat sleuteluurtjes verder... Tussendoor heb ik nog een (dof)rode F6 in Amsterdam gekocht. Een harde combi met een fijn blokje. Helaas geen plaats en geld voor twee auto's dus deze is na een tijdje doorverkocht aan Bauke (en dat is dan weer de broer van Brecht). Nu met de 4L Trophy in het nabije vooruitzicht, heb ik samen met Frank onze F4 gekocht. Beige en voorzien van 1108 blok en schijfremmen vóór. We zijn bezig om het blokje van Bloem op te knappen, aangezien deze een stuk beter liep dan het blokje van de F4 nu doet. Tevens stelt ons dat in de gelegenheid het blokje te reviseren, zonder dat de F4 meteen buiten gebruik is.
Nouja, alle ontwikkelingen wat betreft de trophy kunnen jullie bijhouden op onze site: http://www.stofhappen.nl
Dan hou ik het even hierbij...
Mochten er nog mensen interesse hebben in hun naam op de auto...? Onze contactgegevens staan op de site!!! We kunnen nog wel wat hulp gebruiken!
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Jorijn
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 22, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 30994Bericht Jorijn »

Leuke verhalen allemaal, en erg herkenbaar!
Ik ben dus Jorijn van den Born, ben 22, student en woonachtig in de Ooypolder bij Nijmegen. Mijn eerste 4tje was een donkerblauwe GTL uit '85. Deze stond bij een bevriende autoschadehersteller die het zonde vond om 'm weg te doen. Er was wat schade maar dit is dus vakkundig hersteld. Ik was nog geen 18 toen ik 'm kocht en heb er ongeveer 3 jaar in rondgereden. Toen waren er teveel technische problemen en heeft (Alpine-) Ad Biemans 'm gekocht. Ik heb tussendoor nog even een lichtblauwe GTL uit '85 gehad, maar nadat deze opgeknapt was weer verkocht. Iets voordat ik de donkerblauwe GTL verkocht had ik een rode F6 Combi '83 gekocht. Toen is mijn liefde voor de F6 begonnen. Ik heb er nog een F6 Combi bijgekocht voor de onderdelen, want hij was niet meer te redden. Tsjonge wat was die auto rot! Wel jammer. Van de zomer ben ik er weer één tegen het lijf gelopen, een witte uit '85, en deze wordt rustig aan opgeknapt in de garage achter in de tuin. Ik heb de mazzel dat ik nog thuis woon, want dat is erg makkelijk met een hobby als deze.
Grappig is dat mijn ouders eind jaren tachtig ook r4 hebben gereden: eerste een witte F4Combi en daarna een blauwe F6Combi. Dus helemaal uit de lucht vallen komt de liefde voor de 4 nou ook weer niet.
Ik hoop nog vele jaren in een R4 rond te kunnen tuffen en ik hoop u allen een keer op de weg tegen te komen.
Mzzl
Jorijn

_________________
Ik heb een rooie (F6Combi '83)en een witte (F6Combi '85) :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jorijn op 2004-01-17 22:24 ]</font>
Nando
Berichten: 242
Lid geworden op: vr dec 14, 2001 2:00 am
Locatie: Boxmeer
Contacteer:

Bericht: # 31136Bericht Nando »

Dan zal ik ook maar even de tijd nemen om iets over mezelf te vertellen. Ik ben de trotse bezitter van een uit België afkomstige witte F4 en woon in Boxmeer. De witte F4 is inmiddels mijn 3e (eigenlijk 4e maar dat is een lang vaag verhaal) Renault 4.

Mijn ouders hebben mij onbewust aangestoken met het R4rus.. Ik kan het mij nog goed herinneren dat ik als klein kind achterin de gifgroene R4 van mijn ouders zat. Ook de avonturen kan ik mij nog goed herinneren.
Na enkele 4tjes hebben mijn ouders nog heel wat andere nummers gereden.

Mijn eerste eigen R4 (een oude zo goed als oppe blauwe gtl) heb ik gekocht bij de GAM in Cuijk. Mijn broertje werkte daar en zodoende had ik de eerste keuze natuurlijk.. :wink:

In dit blauwe monster heb ik dus zelf pas echt kennis kunnen maken met het R4 rijgenot.. en hoe! :grin:

Na een jaartje werd het echter hoogtijd om afscheid te nemen van deze inmiddels echte flinstonemobiel. Ook ik ben toen gezwicht voor een wat luxer nummer.. de 9. Sjee, wat een slecht idee! Het ene probleem na het andere.. Dus dat werd snel een 9 nr twee. Hier heb ik me wel goed in kunnen vervoeren, maar echt spannend was ie niet..

Toen kwam ik mij rode GTL tegen.. Stond te koop bij een "oud" vrouwtje en was dus snel van mij! :smile:
Vanaf het eerste moment was het weer feest en ondanks (of dankzij?) alle problemen (motorblok gekanteld, gaskabel geknapt, remkabels geknapt, etc.) bleef het MIJN moooie roooie autootje! Maar na 2 winters begon ook deze auto (ondanks de strakke lak en een perfecte staat van het interieur) iets te veel vloer-ventilatie te krijgen. Helaas.. :cry:

Maar goed, in die tijd ben ik dus ook lid van de club geworden en hierdoor had ik dus inmiddels wat meer kennis en connecties op R4 gebied.. Een nieuw viertje was dus wel sneller te regelen.

Echter.. inmiddels was ik de F4 ook wel heeel erg leuk gaan vinden en ze schenen nog behoorlijk zeldzaam te zijn ook, dus ik "moest" er een hebben.

Uiteindelijk werd het dus mijn huidige witte Belg! En hij is mooooooooi! :grin:

Op mijn website http://www.nando.nl/renault4 staan trouwens foto's van al deze wagens..

En o ja; mijn bouwjaar is 1973, heb van mijn andere hobby mijn werk gemaakt (webdesign) en dat is ook waarschijnlijk de reden dat ik me graag met deze website bemoei.. 2 hobbies in 1! :wink:

http://www.nando.nl
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 31372Bericht R4F6GTX Automaat »

http://www.renault4.plus.com/gallery/pe ... /PP133.htm
blijkt dat ik in GB ook al een beetje bekend ben... :wink:
ook nog:
http://www.renault4.plus.com/gallery/pe ... /PP105.htm

http://www.renault4.plus.com/gallery/pe ... /PP138.htm


http://www.renault4.plus.com/gallery/pe ... /PP144.htm
_________________
Teveel Viertjes o.a. F6 automaat, F6 Sinpar(4x4), F6 Nato, F4, GTL.
Opruiming van alle R4 onderdelen.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2004-04-12 09:19 ]</font>
Plaats reactie