Effe voorstellen

Nieuwe gebruikers van het forum..

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Boalder1972
Berichten: 69
Lid geworden op: vr mar 05, 2021 7:35 pm
Locatie: Baarlo (L)

Effe voorstellen

Bericht: # 177867Bericht Boalder1972 »

Ben denk ik al meer dan 20 jaar lid en in het grijze verleden zelfs nog hier in het Limburgse heuvelland tijdens een R4 kampeerweekend de toertocht samen met 2 andere clubleden georganiseerd.

Augustus 2020 de knoop doorgehakt, het R4-tje stond al een tijdje te koop en samen met mijn vrouw naar Brabant gereden eigenlijk alleen maar voor effe te kijken. Maar 2 uur later was alles geregeld en was ik eigenaar van een mooie Spaanse R4 uit 1972. Nu ik in januari met pensioen ben gegaan een en ander al van het autootje onderhanden genomen. Alleen zit ik nu een beetje in dubio zal ik hem zo laten als dat ie is met al zijn deuken, blutsen, vlekken, kratsen, schrammen, roestplekjes e.d. want dat heeft ook zijn charme. De vorige eigenaren hebben wel een en ander vervangen de ruitenwissermotor die normaal op een steuntje onder de motorkap zit nu onder het dashboard en de plastic “zak” wat als reservoir voor de ruitensproeiervloeistof dienst deed op binnenscherm is vervangen door een plastic reservoir met pompje. Het beige/bruine dashboard heb ik zelf door een zwart vervangen omdat dit op verschillende plekken stuk was en de scharnierpunten van de ventilatieklepjes afgebroken waren. Nog effe de laatste puntjes onderhanden nemen want in april moet ie naar de Apk-keuring. Mvg Frans.
Gebruikersavatar
walterg
Berichten: 154
Lid geworden op: vr sep 27, 2013 12:52 pm
Locatie: Essen

Re: Effe voorstellen

Bericht: # 178024Bericht walterg »

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Een R4 blijft je altijd bij.
En hoe die er moet uitzien, dat is voor iedereen anders. Belangrijk is rijden en remmen, al die andere zaken zoals deuken, krassen en roest die worden in de loop der jaren wel opgelost. Soms niet omdat je wil maar wel omdat het moet :D
A310/4 VG - R12 TL - R5 EBS cabrio - R4 TL - R4 F6
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Effe voorstellen

Bericht: # 178026Bericht Hanz »

Spaanse R4, altijd leuk! Is het toevallig het exemplaar dat vroeger van forumlid Tio Bueno behoorde? Een blauwe met AM-03-07?

Jammer van die aanpassingen, ik vind een beige dashboard persoonlijk mooier (en zeldzamer) dan een zwarte.
Boalder1972
Berichten: 69
Lid geworden op: vr mar 05, 2021 7:35 pm
Locatie: Baarlo (L)

Re: Effe voorstellen

Bericht: # 178029Bericht Boalder1972 »

Afbeelding

Afbeelding
2 foto's van het 4-tje. Ben onlangs wel een van de stervormige wieldoppen kwijt geraakt. Heb aan een zijde 2 stervormige en aan de andere zijde de "gladde" wieldeksels. Moet voor de APK (april) nog de remleidingen vervangen (roestplekjes) Mvg Frans
Boalder1972
Berichten: 69
Lid geworden op: vr mar 05, 2021 7:35 pm
Locatie: Baarlo (L)

Re: Effe voorstellen

Bericht: # 178030Bericht Boalder1972 »

Afbeelding
Kan misschien iemand vertellen wat de diameter van de HRC is? 19,20 of 22mm? Heb wel het artikelnr. gevonden maar er is veel twijfel over de juiste diameter. Mvg Frans
jandoe1000
Berichten: 1674
Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am

Re: Effe voorstellen

Bericht: # 178031Bericht jandoe1000 »

Volgens mij is dat 19 mm. Kijk hier maar eens:
https://www.renault4onderdelen.nl/Webwi ... laar).html
Maar of het veel uitmaakt, vraag ik me af.
Boalder1972
Berichten: 69
Lid geworden op: vr mar 05, 2021 7:35 pm
Locatie: Baarlo (L)

Re: Effe voorstellen

Bericht: # 178033Bericht Boalder1972 »

Afbeelding
Jandoe1000 bedankt voor de info maar ik had reeds contact gehad met Jan-Willem van R-Quatre en die wist het ook niet. Die Portugees komt met 22,22mm. De enige manier is waarschijnlijk om de hoofdremcilinder te demonteren en op te meten?
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Effe voorstellen

Bericht: # 178035Bericht Hanz »

Blij dat hij er beter uitziet dan een paar jaar geleden! Dat van die sterdoppen is niet erg, die horen er toch niet op. Wat wel leuk zou zijn is het juiste typeplaatje op de achterklep:

Afbeelding

Qua HRC hoort er 19mm in aldus de Manual Reparación MR195.

Zie ik trouwens 2 verschillende bumperrubbers achter? Misschien heb ik nog wel een juiste LA voor je. Als je geïnteresseerd bent kunnen we misschien ruilen want ik zoek de LA die jij hebt.
Boalder1972
Berichten: 69
Lid geworden op: vr mar 05, 2021 7:35 pm
Locatie: Baarlo (L)

Re: Effe voorstellen

Bericht: # 178036Bericht Boalder1972 »

Hanz, heb al op de Spaanse marltplaatsen zitten te neuzen (logo/anagrama) en ook een en ander reeds gezien maar zal zeker niet nalaten om te bieden als er iets betaalbaars verschijnt.

Heb onlangs wat foto's gevonden van bijna "identieke"4-tjes (Spaanse)

Afbeelding

Afbeelding
Boalder1972
Berichten: 69
Lid geworden op: vr mar 05, 2021 7:35 pm
Locatie: Baarlo (L)

Re: Effe voorstellen

Bericht: # 178037Bericht Boalder1972 »

Hanz, zal morgen effe naar de bumper rubbers kijken. Eentje is een bewerkte Franse.

Afbeelding

Afbeelding
Boalder1972
Berichten: 69
Lid geworden op: vr mar 05, 2021 7:35 pm
Locatie: Baarlo (L)

Re: Effe voorstellen

Bericht: # 178041Bericht Boalder1972 »

Hanz, heb de achterste bumper gedeeltelijk losgemaakt maar deze bestaat uit 3 losse delen, een recht stuk en 2 gebogen stukken, zoals ik het kan zien is dit aan de voorkant ook zo(maar kan eventueel nog gepunt last zijn).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mvg Frans
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Effe voorstellen

Bericht: # 178045Bericht Hanz »

Klopt, het zijn soms 3 losse stukken, en soms zitten ze aan elkaar gepuntlast. Jouw bumperrubbers met vlakke bovenkant hadden ze in Spanje tot 1976. In 1976 en 1977 hadden ze in Spanje bumperrubbers die net als in Frankrijk aan de bovenkant schuin zijn, maar wel over een rechthoekig bumperprofiel vallen. Daarna kregen ze in Spanje dezelfde vorm bumpers als in Frankrijk al sinds 1968 gangbaar was. Ik heb op mijn auto de tussenvorm met schuine bovenkant en rechthoekig profiel maar ik mis er dus 1. Zie onder het verschil:

Afbeelding Afbeelding
Boalder1972
Berichten: 69
Lid geworden op: vr mar 05, 2021 7:35 pm
Locatie: Baarlo (L)

Re: Effe voorstellen

Bericht: # 178053Bericht Boalder1972 »

Hanz, weer wat geleerd. Maar wie weet ga ik in de toekomst weer een keertje naar Spanje en kan ik een en ander daar vinden. Maar voorlopig nog effe niet. Mvg Frans
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Effe voorstellen

Bericht: # 178055Bericht Hanz »

Boalder1972 schreef: wo mar 17, 2021 12:10 pm Afbeelding

Afbeelding
2 foto's van het 4-tje. Ben onlangs wel een van de stervormige wieldoppen kwijt geraakt. Heb aan een zijde 2 stervormige en aan de andere zijde de "gladde" wieldeksels. Moet voor de APK (april) nog de remleidingen vervangen (roestplekjes) Mvg Frans
zo was 'ie in 2008:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jan1962
Berichten: 457
Lid geworden op: zo sep 16, 2012 10:04 am
Locatie: Leveroy

Re: Effe voorstellen

Bericht: # 178772Bericht Jan1962 »

Leuk apart wagentje!
Ik vind deze grill eigenlijk de mooiste en de chroom strepen aan de zijkant maken hem een stuk sjieker.
Het klepje onder de voorruit vind ik ook leuker als dat moderne plastic. Mooi ding! :)
Voor mijn plezier rijd ik liever in een 4!
Plaats reactie