Midlifecrisis/dreams come true

Nieuwe gebruikers van het forum..

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Simon
Berichten: 1
Lid geworden op: za feb 27, 2021 9:25 am

Midlifecrisis/dreams come true

Bericht: # 177797Bericht Simon »

Hallo Renault 4 clubmembers,

Mijn naam is Simon, ik ben deze week 46 geworden, heb sedert een paar weken een baardje. Je zou kunnen zeggen dat ik in mijn midlife crisis zit maar ik wil het liever benoemen dat ik in een leeftijd zit waarin plannen en dromen, die ik als puber en adolescent had, werkelijkheid kunnen worden. Als puber heb ik wat met brommers geknoeid (overigens zonder succes) en later wat basis onderhoud gedaan aan auto's.
De laatste jaren heb ik mijn energie toegewend aan de verbouwing van ons huis. Keuken geplaatst, vloeren en plafonds en een terrasoverkapping gemaakt. Maar nu ben ik wel zo een beetje klaar en op zoek naar een "nieuwe" hobby om mijn knutsel-zin in te bevredigen. Ik heb het idee opgevat om een auto op te knappen en ben mij nu aan het informeren over de mogelijkheden. Zoals te lezen ben ik niet onhandig en voldoende geduldig, maar ik ben ook geen technisch wonder.
Daarnaast wil ik mijn energie ook steken in een voertuig waar ik iets mee heb, vandaar de R4. Vroeger had mijn moeder een R4, daar hebben we mooie avonturen mee beleefd en het zou de eerste auto zijn geweest die ik zelf zou besturen ware het niet dat mijn oudere zus tijdens haar beurt bijna de sloot inreed en mijn beurt toen verkeken was. Niet zomaar de R4 dus.

Dit ben ik dus in het kort en meteen een vraag tussen de regels door, is de R4 een goed project voor iemand zoals ik, met een eigen garage (geen brug wel ruimte), tijd, aardig wat gereedschap, redelijk wat inzicht, 2 rechterhanden, geduld en doorzettingsvermogen. Ik hoor graag jullie reacties.

Groet,

Simon
jandoe1000
Berichten: 1674
Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am

Re: Midlifecrisis/dreams come true

Bericht: # 177801Bericht jandoe1000 »

Het antwoord is ja! Een viertje blijft met liefde, een ijzerdraadje en kauwgom aan de gang en op de weg! Vooral een fase 2 (1967-1975)!
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Midlifecrisis/dreams come true

Bericht: # 177806Bericht Bertje »

Welkom!
Het zijn technisch goede en erg praktische auto's, maar zoals bij alle auto's uit die tijd moet je er niet te veel mee door regen en pekel rijden.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Plaats reactie