Voorstellen

Nieuwe gebruikers van het forum..

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
sokje
Berichten: 20
Lid geworden op: do mar 05, 2020 9:28 am

Voorstellen

Bericht: # 176722Bericht sokje »

Hoi,

Ik lurk al een tijdje rond op dit forum maar nog zonder me voor te stellen. Vanochtend een droevig bericht gedeeld en dacht mezelf in ieder geval meteen maar kenbaar te maken...

Ik ben Bart, 24 jaar en woonachtig in Leiderdorp. Heb een ICT-functie bij het Alrijne in Leiderdorp dus dat is lekker dichtbij, al is die thuiswerkplek van tegenwoordig nog veel dichterbij :-)

Eind vorig jaar ben ik op zoek gegaan naar een klassieke Franse auto, mijn keuzes vielen op een Dyane, een Ami of een R4. Uiteindelijk heb ik in maart dit viertje gevonden en opgehaald. Achteraf hebben mijn gebrek aan kennis, twee linkerhanden en de eerste bezichtiging (direct verliefd) me geen goed gedaan, want er was/is echt wel het een en ander mee. Na ophalen kwam ik meteen al langs de kant te staan, het thermostaatje deed zijn werk niet meer en als gevolg was de slang waar deze in verstopt zat opengebarsten. Gelukkig bleef het herstel beperkt tot die twee dingen.

De koets is aan de voorkant met name erg slecht en hier zit echt een hoop laswerk aan, het zijn namelijk gewoon gaten, dus als het regent heeft de bijrijdersstoel natte benen. Heb er een plaatje op gezet maar niet gelast, dus het is verre van dicht... verder heb ik in het voorjaar met hulp van mijn oom contactpuntjes vervangen en heb ik zelf de olie ververst, waar ik nog steeds trots op ben, dat zegt wel wat over mijn kennis en kunde.

In juli leerde ik Michiel van Le Car kennen en heb ik hem de auto laten keuren, is ze nog te redden of niet? Hij heeft me langs alle punten geleid en daaruit geconcludeerd dat met wat werk de auto echt nog niet weghoeft, waar ik erg blij mee was natuurlijk. Hij heeft in de zomer de koppeling voor me vervangen en afgelopen weekend de startmotor.

Maandag 2 november was ik bij hem en hebben we een plan voor de winter gemaakt - hij zou beginnen met het zoeken van een donor voor het vervangen van de linkervoorkant en verder hadden we een lijstje kleinere puntjes bedacht om tegelijkertijd of nadien aan te pakken. Dinsdag bereikte mij helaas het zeer, zeer droevige bericht dat Michiel compleet onverwacht is overleden. Zo sta je met iemand te lachen, gezellig te kletsen over auto's en een plan voor de komende maanden op te stellen en zo is iemand er opeens niet meer. Ik ben er flink door aangeslagen en geschrokken. Michiel, je was een fantastische gast, zeer behulpzaam en ik kan je advies fantastisch gebruiken voor in de toekomst. Dankjewel

Momenteel ben ik viertechnisch dus nogal in een gat gevallen en moet ik even kijken hoe verder, maar kwijt wil ik haar zeker niet want het blijft een ding om verliefd op te zijn. Hieronder wat fotootjes... het is een 4TL uit 1979, dus een leuk overgangsmodel. Nog lekker veel chroom (gelukkig)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatste foto is 2 november geschoten na het maken van het plan voor de winter... het blijft bizar...
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Voorstellen

Bericht: # 176737Bericht Bertje »

Welkom Bart, mooi 4tje, ziet er op de foto's keurig uit, maar van dichtbij hier en daar wat minder dus?

Bizar bericht inderdaad, het plotselingen overlijden van Michiel. Erg onwerkelijk en een grote klap voor de nabestaanden.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Plaats reactie