Even voorstellen;Jos

Nieuwe gebruikers van het forum..

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
DieAndereJos
Berichten: 16
Lid geworden op: ma jan 13, 2020 9:52 pm

Even voorstellen;Jos

Bericht: # 174584Bericht DieAndereJos »

Hallo Renault 4 liefhebbers, ik ben Jos en sinds oktober '19 de trotse eigenaar van een donkergroene R1120 uit 1969 met een 680-02 motor. Ik keek al een paar jaar rond voor een goed onderhouden en/of gerestaureerde 2CV of R4 van zeg tussen 1980-1990. Dit vanwege een combinatie van mijn liefde voor relatief eenvoudige autotechniek, de wens om wat te sleutelen in mijn garage plus simpelweg jeugdsentiment. Zo heb ik vroeger leren autorijden in de 2CV van mijn moeder en heeft mijn vader in de jaren zestig een R4 gereden. Uiteindelijk heb ik voor de R4 gekozen, omdat ik de R4 gewoonweg een veel leuker model vind. Eerst had ik mijn zinnen gezet op een fraaie gave rode R4L van 1987. Maar via internet vond ik de mijne, in een hele goede staat voor een mooi bedrag, bij een garage vlakbij mijn werk. Maar wel een stuk ouder dan ik eerst van plan was. Echter, de klassieke groen kleur, samen met het alu grilletje, een smetteloze motorruimte en veel originele details, deden mij besluiten de garage te bezoeken. Na twee proefritten, met een grote grijns op het gezicht en lekker ouderwets harken met de dashboordpook, werd na 2 weken wikken en wegen en zeer uitgebreide raadpleging van het internet, de koop gesloten. Na de koop heb ik mij heerlijk verdiept in de specifieke R4 techniek, literatuur aangeschaft (Haynes 072, Vraagbaak, Autobooks 721 plus een originele R1120 gebruikershandleiding bij een antiquariaat) en vanzelfsprekend wat leuke ritjes gemaakt. En ik ben natuurlijk uitgebreid op het internet aan het rondstruinen, inclusief dit forum, voor van alles en nog wat mbt de R4. Ik ben nog geen lid van de R4 club, maar dat komt vast dit voorjaar. Tot die tijd zal ik mij melden op het forum. Ik heb namelijk wel wat vragen over het één en ander. Alvast bedankt voor jullie reactie, groet Jos.
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5133
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Even voorstellen;Jos

Bericht: # 174585Bericht Bertje »

Welkom, Jos!

Bekend kleurtje denk ik... :)
Afbeelding
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
jandoe1000
Berichten: 1674
Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am

Re: Even voorstellen;Jos

Bericht: # 174587Bericht jandoe1000 »

Welkom! Een verstandige keuze! Die vroege viertjes zijn leuker en met de vierbak rijden ze prima.
Gebruikersavatar
Clubmagazijn
Berichten: 62
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 10:08 pm
Locatie: Beneden Leeuwen
Contacteer:

Re: Even voorstellen;Jos

Bericht: # 174602Bericht Clubmagazijn »

Hallo Jos,
Welkom inderdaad en klinkt als een mooi model R4.

Als je kennis wil maken met de R4 club is misschien een bezoek aan een sleuteldag in het R4 kwartier in Beneden Leeuwen een goed moment. Dan is er van alles te doen en kun je een kijkje nemen in het club magazijn.

Lidmaatschap gaat per jaar, dus als je van plan bent lid te worden, kun je dat het beste gelijk doen. Kun je eventueel ook gelijk onderdelen kopen in het magazijn en ontvang je de Vrijbuiter 4x per jaar.

Groet,
Maarten
http://www.r4club.nl/het-magazijn-van-de-renault-4-club Het magazijn in Beneden Leeuwen is "The Place to be"
DieAndereJos
Berichten: 16
Lid geworden op: ma jan 13, 2020 9:52 pm

Re: Even voorstellen;Jos

Bericht: # 174616Bericht DieAndereJos »

Hallo Maarten, bedankt voor je welkomstwoorden. Ik zal snel lid worden en de sleuteldag en magazijn later in het voorjaar bezoeken. Groet Jos
Gebruikersavatar
84-ML-48
Berichten: 235
Lid geworden op: wo jun 06, 2018 10:32 am

Re: Even voorstellen;Jos

Bericht: # 174617Bericht 84-ML-48 »

Heb je foto's? Da's altijd leuk
DieAndereJos
Berichten: 16
Lid geworden op: ma jan 13, 2020 9:52 pm

Re: Even voorstellen;Jos

Bericht: # 174733Bericht DieAndereJos »

Hierbij een paar plaatjes. Groet Jos

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bauke Bos
Berichten: 108
Lid geworden op: do feb 19, 2004 2:00 am
Locatie: St. Nicolaasga

Re: Even voorstellen;Jos

Bericht: # 174743Bericht Bauke Bos »

Is het een import of een originele Nederlander? Heb dezelfde auto in dezelfde kleur, alleen een jaar jonger.
Plaats reactie