Terug van weggeweest

Nieuwe gebruikers van het forum..

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
MartinEnRuth
Berichten: 127
Lid geworden op: do jul 23, 2015 6:04 pm

Terug van weggeweest

Bericht: # 168778Bericht MartinEnRuth »

Hallo daar!

Leuk om weer op het forum actief te zijn! 13 jaar geleden reed ik in een blauwe 4GTL uit '86 en hielp het forum zo nu en dan deze op de weg te houden. Achteraf heb ik wel spijt gehad dat ik deze auto weg heb gedaan. Maar ja: geen plek om te stallen en er zat wel behoorlijk wat laswerk aan te komen en ook het plaatwerk verdiende (een boel) aandacht. Wel een heleboel leuke herinneringen aan: met 6 man (waaronder mijn opa en oma) naar een museum in de vier, wekelijks op en neer naar Utrecht naar mijn vriendin (nu mijn vrouw), met hockey-vrienden naar uitwedstrijden in Wassenaar (kijk: met 3 wielen over de rotonde!) enzovoorts! De gele koplampjes werden door iedereen herkent en men zag mij al van verre aankomen.

In de tussentijd zijn er veel saaie lease-auto's voorbij gegaan. Maar ook een hele fraaie Renault 8 uit 1969. Bordeauxrood en met 50 kilo cement in de kofferruimte voorin, want anders reed het voor geen meter.

Ongeveer 2 jaar geleden zijn Ruth en ik in het huwelijksrenaultje gestapt. Letterlijk, want we konden die dag een Renault 4 lenen van een Renault 4 clublid, gevonden via een oproep op dit forum! Een blauwe GTL, precies zoals ik die had toen wij elkaar leerden kennen. Foto (zoals beloofd) hieronder.

Nadien heb ik iedere dag (zowat) op marktplaats gezocht naar een vier. Want er moest en zou er weer eentje komen. Maar in de tussentijd zijn de prijzen aardig gestegen (maar mijn budget niet). Dus de zoektocht heeft een tijd geduurd. Enkele malen stond ik naast een "keihard" exemplaar. Iedere keer bleek het te mooi om waar te zijn. Een met de hand geschilderd oranje exemplaar met 2 jaar apk: gruwelijk lelijk laswerk en de raamrubbers en lijsten meegeschilderd. En een ratel in het blok. En zo heb ik er nog wel een paar. Ik accepteerde bijna dat een betaalbaar en net exemplaar in NL niet meer te vinden zijn. Totdat....

Ik een 4tl Savane uit '88 op marktplaats zag staan: ongelast, geen roest op chassis, goede motor, goede bak en goede remmen... En een ongeveer origineel interieur en buitenkantje. Niet moeder mooiste, maar wel hard (klein plekje, ander topic op dit forum). Rechtstreeks uit de Pyreneeën (via Autotron), gekocht door de eigenaar om een Morgan op te bouwen (rare snuiter) en voor een zacht prijsje.

Gekocht, op de aanhanger gezet en nu voor de deur. Blij mee, mooi project voor dit jaar. Wordt vervolgd.

Afbeelding

de nieuwe 4 onderweg naar huis:
Afbeelding

Close up (beter foto's volgen, als iemand dat leuk vind)
Afbeelding
Moeilijk kan het ook, dus laten we het proberen!
loeka-nl
Berichten: 171
Lid geworden op: za jul 27, 2013 3:40 pm

Re: Terug van weggeweest

Bericht: # 168783Bericht loeka-nl »

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst ziet er goed uit hoor !
Maak gebruik van de sleuteldagen Deze zijn erg leerzaam en gezellig
MartinEnRuth
Berichten: 127
Lid geworden op: do jul 23, 2015 6:04 pm

Re: Terug van weggeweest

Bericht: # 168959Bericht MartinEnRuth »

Websitetje gemaakt om vorderingen bij te houden (en te delen). Voor wie het leuk vindt: https://goo.gl/ZoYPRu" onclick="window.open(this.href);return false;
Moeilijk kan het ook, dus laten we het proberen!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Terug van weggeweest

Bericht: # 168966Bericht R4F6GTX Automaat »

leuk zo'n verhaal.Ik heb nog een net Twingo dakje liggen, mocht je interesse hebben...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Jan1962
Berichten: 457
Lid geworden op: zo sep 16, 2012 10:04 am
Locatie: Leveroy

Re: Terug van weggeweest

Bericht: # 168987Bericht Jan1962 »

Hoi Martin en Ruth,

Het verhaal lijkt wel wat op het mijne. Een R4 fan ben je nu eenmaal voor het leven, dus logisch dat er weer een moest komen. Was bij mij net zo.
Heel veel plezier ermee, en kom er straks eens mee langs op een clubevenement, altijd leuk.

Succes met je kluswerk.
Voor mijn plezier rijd ik liever in een 4!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Terug van weggeweest

Bericht: # 168990Bericht R4F6GTX Automaat »

ja, hier ook; mijn eerste vier in 1996 gekocht en na vele omzwervingen heb ik 'm nu weer terug en weer helemaal opgeknapt en een beetje veranderd, automaat is nu vervangen door een 5 bak en vele andere veranderingen en tussendoor vanalles gereden, Cadillac, Chevrolet, RollsRoyce, Mercedes, Jeep (heb ik trwns ook nog) en vele anderen maar de R4 blijft toch iets aparts...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Plaats reactie