motorrevisie 783 cc

Nieuwe gebruikers van het forum..

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Roy 1628
Berichten: 2
Lid geworden op: di nov 14, 2017 11:07 pm

motorrevisie 783 cc

Bericht: # 167428Bericht Roy 1628 »

Hallo allemaal. Even voorstellen. Ben sinds kort in bezit van r4 type 1126 uit 1982 en lid geworden van de club. Nu liep oma ( is haar bijnaam ) niet zo lekker dus maar eens wat componenten vernieuwd. Bougie`s verdelerkap en rotor , bougiekabels etc. Helaas zonder resultaat. Na verdere diagnose besloten kop te demonteren. Deze blijkt flinke schade te hebben door pingelen van de motor. Ook de cilinderwanden zijn gegroefd. Helaas dus flinke tegenvaller. Word dus revisie. Nu hoop ik dat zelf te kunnen, maar wie heeft hier misschien ervaring mee.
Losse cilinderbussen en zuigers zullen het probleem niet zijn, maar de afdichting op de voetpakking? Of toch verstandiger om blok weg te brengen naar prof.?
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: motorrevisie 783 cc

Bericht: # 167444Bericht R4F6GTX Automaat »

Roy 1628 schreef:Hallo allemaal. Even voorstellen. Ben sinds kort in bezit van r4 type 1126 uit 1982 en lid geworden van de club. Nu liep oma ( is haar bijnaam ) niet zo lekker dus maar eens wat componenten vernieuwd. Bougie`s verdelerkap en rotor , bougiekabels etc. Helaas zonder resultaat. Na verdere diagnose besloten kop te demonteren. Deze blijkt flinke schade te hebben door pingelen van de motor. Ook de cilinderwanden zijn gegroefd. Helaas dus flinke tegenvaller. Word dus revisie. Nu hoop ik dat zelf te kunnen, maar wie heeft hier misschien ervaring mee.
Losse cilinderbussen en zuigers zullen het probleem niet zijn, maar de afdichting op de voetpakking? Of toch verstandiger om blok weg te brengen naar prof.?
je schrijft 1982 maar misschien bedoel je 1972?
in 1982 werd de 782 cc niet meer gemaakt...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: motorrevisie 783 cc

Bericht: # 167447Bericht harbourseal »

Welkom Roy,
Stuur maar een pb of een mailtje naar harbourseal[at]hotmail.com.
Ik ben nu met mijn tweede motor bezig.
Alle pakkingen vervangen en de cilinderbussen weer goed afgedicht.
Eerste was een billancourt motor. De andere een cleon.

Groet, Robert.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Roy 1628
Berichten: 2
Lid geworden op: di nov 14, 2017 11:07 pm

Re: motorrevisie 783 cc

Bericht: # 167449Bericht Roy 1628 »

Het is motorcode 839. Auto is echt van 1982. Franse historie heb ik er bij. Cilinder inhoud staat ook op kenteken 782 cc. Is dus origineel...
Plaats reactie