Everyone meet Dunphy and its owner

Nieuwe gebruikers van het forum..

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Neevusicus
Berichten: 2
Lid geworden op: vr sep 09, 2016 2:52 pm

Everyone meet Dunphy and its owner

Bericht: # 162965Bericht Neevusicus »

Gegroet iedereen,

Mijn naam is Neelesh en sinds 16 januari 2016 ben ik de trotse eigenaar van mijn Renault 4 GTL aka Dunphy. Heb al tijden mijn zinnen gezet om een mazda mx-5 (eerst of tweede model) aan te schaffen, maar de vaste lasten zijn op dit moment niet op te brengen voor mij en heb dan op een gegeven moment besloten om te kijken naar een oldtimer. Wegenbelasting valt onder het kwarttarief en de verzekering voor zo een auto is meer dan prima te doen. Hierdoor druk ik mijn vast lasten naar een extra nette 30 euro per maand en wat ik wil en kan en moet opknappen gebeurt dan. Ik heb wel geluk gehad met het feit dat de auto motorisch gezien, op de koppeling na dan op dit moment, perfect werkt. Wat is er wel mis dan? Veel roest natuurlijk, roestplek rechtsonder bij mijn voorruit waar water doorheen lekt bij heftige buien én hier en daar een paar deuken en gebogen bumpers. Al om al toch nog wel redelijk netjes voor een auto uit 1984 (34 jaar jaar oud). De bedoeling hiervan is om mijn klassieker door de jaren heen 'rustig' op te knapppen en hopelijk ooit de auto in redelijk originele staat weer terug te brengen. Superfijn wel dat de onderdelen van een R-4 zo goed verkrijgbaar zijn nog voor tevens redelijke prijzen. Ik heb al denk ik een uur of vijf door deze forum heen zitten scrollen om zo meer info te vergaren bij het opknappen van enkele dingetjes. Een lijstje aan wat ik al eraan heb gedaan:
- Radiator vervangen (zat een klein gaatje erin, 2ehands radiator bij Ruud van Gaanderen gefixt)
- Koelvloeistof slangen (2 bovenste, boven de motorkap; er spoot koelvloeistof eruit, hierdoor tevens ook direct de interieurverwarming gefixt, fijn!)
- motorkap heeft 2 nieuwe pinnetjes
- dynamo eruit gehaald om nader te bekijken (uiteindelijk bleek het aan de accu te liggen, geen accuwater meer)
- brandstoffilter vervangen
- koelvloeistof vervangen (leuk werkje)

Wat er nu moet gebeuren (snel) is dat mijn koppelingsplaat vervangen moet worden. Hierbij hoop ik ook om tips van jullie te krijgen. Met rustig gas geven is Dunphy nog vooruit te krijgen, maar volg gas vooruit is uit den boze op dit moment. Reeds gekregen advies dat ik hierbij kreeg en meerdere malen heb gelezen op allerlei fora is om de koppelingset + price-as keerring + pakkingset te vervangen. Kan het voor een mooi prijsje bestellen bij r-quatre zag ik. Daarbij wil ik dan ook direct twee nieuwe ruitenwissers bestellen plus de v-snaar voor de waterpomp en alternator vervangen. Die zien er al heel oud uit, soort van gerafeld idee zelfs.
Dit wordt dan mijn project voor de komende weken.

Zelf ben ik nog een 24 jarige student die zichzelf graag over 3-6 weken (reactietijd + verdediging van mijn scriptie) afgestudeerd wil zien. Dunphy is dan ook mijn project naast het schrijven van mijn scriptie wat een welkome afwisseling is. Probeer het ook zo beperkt te houden met allerlei neven-activiteiten. Welke studie? Dit is Public Administration: International European Governance (bestuurskunde). Ik woon in Ypenburg vanwaar er leuke uitvalswegen zijn om ritjes met Dunphy te maken.

We laten snel weer van ons horen.
Afbeelding
https://drive.google.com/open?id=0B68nH ... VJ2ZmhDNjg
Gebruikersavatar
Jan1962
Berichten: 457
Lid geworden op: zo sep 16, 2012 10:04 am
Locatie: Leveroy

Re: Everyone meet Dunphy and its owner

Bericht: # 162980Bericht Jan1962 »

Hallo Neevusicus,
Je bent van harte welkom hier, erg leuk dat een jongere de R4 ontdekt.
Veel plezier met je aanwinst, want ik vind het een plaatje.
Voor onderdelen kun je prima terecht in ons nieuwe magazijn in Beneden-Leeuwen.
Kennis en kunde, koffie en onderdelen, alles op 1 plek!
Wel even op de website checken wanneer ze open zijn.
Voor mijn plezier rijd ik liever in een 4!
Plaats reactie