Geen Renault rijder maar ook een auto liefhebber

Nieuwe gebruikers van het forum..

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Robbbb
Berichten: 4
Lid geworden op: ma feb 29, 2016 5:02 pm

Geen Renault rijder maar ook een auto liefhebber

Bericht: # 160624Bericht Robbbb »

Beste mensen,
Ik ben een student werktuigbouwkunde en heb enige 3d modeleer skills zullen we maar zeggen. Zelf rij ik een Mx5 en ben ook een mede autoliefhebber. Ik doe af en toe wat klusjes voor een classic car restoration bedrijf. Ik heb vanwege mijn studie de beschikking tot een 3d printer thuis gekregen, dat bedrijf vroeg aan mij of ik het schanier van iets in de achterklep wou modeleren omdat het niet meer te koop was, ik heb dit gedaan, en ook geprint. Ik denk dat het ook gaat passen, hij zou het een deze dagen proberen. Omdat ik de file toch heb wil ik graag deze delen met mede autoliefhebbers! Ik kan het ook zelf uitprinten tegen een kleine vergoeding voor het materiaal maar voor de rest ben ik hier niet om zakelijk geld te verdienen of zo iets.

Het gaat om dit deel. Hier zitten nog geen gaten in maar deze kunnen makkelijk zelf op maat geboord worden.
Afbeeldingrenault 4 by Robert-Jan Joosten, on Flickr

Ik weet niet of er interesse in is maar ik dacht ik deel het iedergeval met jullie!
Groeten,
Robert
Gebruikersavatar
JelleP
Berichten: 655
Lid geworden op: za jun 27, 2015 12:38 am
Locatie: Haarlem

Re: Geen Renault rijder maar ook een auto liefhebber

Bericht: # 160633Bericht JelleP »

Ziet er zeker mooi uit, maar ik herken het niet direct als onderdeel uit een R4. Ook vraag ik me af hoeveel kracht erop moet komen te staan en of het 3D-geprinte materiaal dat houdt?
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])
Robbbb
Berichten: 4
Lid geworden op: ma feb 29, 2016 5:02 pm

Re: Geen Renault rijder maar ook een auto liefhebber

Bericht: # 160636Bericht Robbbb »

Het heeft niet echt dragende kracht want het is een schaniertje. Van wat ik net even heb op gezocht is het onder deel van de trunk boot lid cover. Ik denk dus een zonnen wering voor boven de spullen in de achterbak of een hoedenplank. Ik een foto er van gevonden op google. Het materiaal is niet zo flexibel als orgineel plastic maar het is toch wel echt sterk. Laat ik het zo zeggen het project waar ik de printer voor heb is om koppelstukken van een fiets te maken!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paul Oud
Berichten: 229
Lid geworden op: ma jan 12, 2004 2:00 am

Re: Geen Renault rijder maar ook een auto liefhebber

Bericht: # 160638Bericht Paul Oud »

effe raden,

het klemmetje wat met een plakstripje op de R4 zit vanaf 1983, om de draad van de achterruitverwarming een beetje op zijn plek te houden....?
Gebruikersavatar
marcGTL.BE
Berichten: 659
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
Locatie: Vremde
Contacteer:

Re: Geen Renault rijder maar ook een auto liefhebber

Bericht: # 160640Bericht marcGTL.BE »

Effe raden

Het klemmetje om het steuntje van een girafoon van een F4/6 open te houden vast te klikken wanneer het niet gebruikt wordt

Marc
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: Geen Renault rijder maar ook een auto liefhebber

Bericht: # 160641Bericht roberto »

Hoedenplank vast houder
Robbbb
Berichten: 4
Lid geworden op: ma feb 29, 2016 5:02 pm

Re: Geen Renault rijder maar ook een auto liefhebber

Bericht: # 160655Bericht Robbbb »

Uiteraard zal ik niet bepaald actief zijn op dit forum, maar mocht er ooit iemand dit onderdeel dus nodig hebben kan je een pm sturen! vind de R4 overigens wel een hele toffe auto!
Groeten, Robert
jandoe1000
Berichten: 1678
Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am

Re: Geen Renault rijder maar ook een auto liefhebber

Bericht: # 160682Bericht jandoe1000 »

Kun je ook andere R4 onderdelen printen?
Robbbb
Berichten: 4
Lid geworden op: ma feb 29, 2016 5:02 pm

Re: Geen Renault rijder maar ook een auto liefhebber

Bericht: # 161091Bericht Robbbb »

Sorry voor de late reactie wat ik zei ik ben hier niet heel actief. Maar dat is zeker mogelijk. Dat is alleen als ik wel iets heb om na te maken. Tenzij u het zelf al in 3d heeft
Plaats reactie