even voorstellen

Nieuwe gebruikers van het forum..

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Niek
Berichten: 2
Lid geworden op: ma jul 23, 2012 4:13 pm

even voorstellen

Bericht: # 138593Bericht Niek »

Goedemiddag beste club leden,

Vorige week was het dan eindelijk zover, we mochten onze eerste 4, een rode f6 uit 85 ophalen. Eenmaal thuis blijken toch niet alle beloofde werkzaamheden ook daadwerkelijk uitgevoerd maar het mag de pret niet drukken. Genieten dat we doen! wat een gevoel, wat een geluid en (h)eerlijke geur.

De achterbak begint al gevuld te raken met gereedschap, onderdelen, onderhoud, lak en poets materialen. Er is genoeg leuks te doen de komende tijd. Al doende hoop ik als compleet groentje met twee rechterhanden, 30 jarige creatief project manager en grafisch ontwerper uit Amsterdam, steeds meer over mijn viertje te leren.

Over twee weken meteen een grote test als we er mee naar Zuid Frankrijk rijden. Het is kort dag maar bij panne op voorhand vergeven. Voor dat het zover is wil ik hem toch graag nog eens door een monteur of ervaren enthousiast laten na lopen, liefst waar ik bij kan zijn natuurlijk.

In ieder geval, halo iedereen en meteen een bedankje voor alle nuttige (en leuke) informatie die jullie op het forum en eigen websites hebben geplaatst. Ik hoop in de toekomst op mijn eigen manier bij te kunnen bijdragen. Vraag gerust!

Vriendelijke groet,

Niek
aspirant lid
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: even voorstellen

Bericht: # 138597Bericht roberto »

Welkom! en rij voorzichtig naar zuid Frankrijk, kijk regelmatig de olie en de koel - rem vloestof na vooral omdat je de historie van de auto niet ken.
Maar in ieder geval een fijne vakantie en veel plezier met je vier!
Gebruikersavatar
froufroum
Berichten: 98
Lid geworden op: vr mar 30, 2012 7:09 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: even voorstellen

Bericht: # 138601Bericht froufroum »

Welkom,

geniet ervan en in ieder geval heel veel sterkte :wink:
Voor de zekerheid alle vloeistoffen vervangen mits je de onderhoud niet kent? (ook die van de versnellingsbak)
Gebruikersavatar
otogazzi
Berichten: 698
Lid geworden op: za jun 28, 2003 2:00 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: even voorstellen

Bericht: # 138992Bericht otogazzi »

Leuke Rooie F6 heb je Niek.

goeie vakantie!


Afbeelding
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
Gebruikersavatar
sjoerd95
Berichten: 26
Lid geworden op: do aug 25, 2011 6:41 pm

Re: even voorstellen

Bericht: # 139037Bericht sjoerd95 »

Goh, wat een prachtige F6!
En in iedere geval een troost als je panne hebt, in frankrijk weten ze bij de wat oudere garages ook nog heel veel ven een renault 4 af :wink:
Veel plezier!
citroen azu 1972 en renault 4 f6 1983
Niek
Berichten: 2
Lid geworden op: ma jul 23, 2012 4:13 pm

Re: even voorstellen

Bericht: # 139394Bericht Niek »

Dank voor de reacties, net weer terug in het land. Via Luxembourg naar Toulon, door de bergen naar het zuidelijkste puntje van Corsica.Terug via centraal Frankrijk. Provinciale wegen waren erg leuk om te rijden en ons viertje voelde zich thuis. Allemaal zonder te veel problemen dus, tot op de een na laatste dag, net voorbij Parijs een snaar sprong op een ongelukkige locatie.

3 uur wachten op hulp bij een illegale afval stort plaats en te maken krijgen met 'gevaren driehoek' opportunistische kaart lezers, hard drugs gebruikers, lunchers en plassers (uhm) daar stond tegenover 15 minuten reparatie tijd en een lachende monteur (van een modernere garage) die het zelf ook niet helemaal geloofde :D en toch onze f6 maar eens beter ging bekijken.

Toch lijkt ons schaap niet helemaal van de v-snaar schok bekomen toen in Amsterdam opeens de koelvloeistof weer aan de kook ging ( temp metertje niet goed meer werkend?) en een wat haperende motor als de choke niet uit staat( niet genoeg en ongelijkmatige brandstof toevoer?).. ik zal de komende dagen het forum eens in duiken.

Nog even dit, zonder de hulp van enkele forum leden geloof ik niet dat wij überhaupt Nederland waren uitgekomen. Dank, onze vakantie was top inclusief het berm avontuur. Zal binnenkort eens een foto mailen of posten.
Plaats reactie