Bonjour, uit België

Nieuwe gebruikers van het forum..

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

RTTblackadder
Berichten: 258
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 1:57 pm
Locatie: Brugge, België

Bonjour, uit België

Bericht: # 130985Bericht RTTblackadder »

Hallo,

Net verliefd geworden op een R4 F4....
Ofwel redden, ofwel sloop,.... Ik kon het niet over mijn hart krijgen, dus....
Einde van de week wordt ie geleverd.
Spatbordje vervangen, en een plaatje of 4 lassen. Motor grote beurt geven, remmetje bekijken, nieuwe zetel, enz...
Maar.... geen papieren (kenteken)

Eigenlijk iets wat thuishoort in de rubriek vraag en aanbod, maar gezien de hoogdringendheid toch hier ook even posten:

Dringend op zoek naar papieren voor een F4, lichte vracht. Bouwjaar onbekend, dus papieren van uit de jaren 70 tot 81 zouden welkom zijn.
Un âne, deux chevaux, trois suisses, quattrelle...
Gebruikersavatar
boerBon
Berichten: 112
Lid geworden op: za okt 01, 2011 12:02 pm
Locatie: Franse Ardennen

Re: Bonjour, uit België

Bericht: # 131112Bericht boerBon »

Hoi,
Ik heb nog een Franse Carte Grise. Van een F4 1983.
Maar hoe wil je dat doen met chassisnr? :-?
Laatst gewijzigd door boerBon op za okt 22, 2011 5:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.bouwvalinfrankrijk.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Citroën C15D 1991, Peugeot 205D 1986, Renault 4F4 1108cc 1983, Yamaha XS850-3cil. 1977.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Bonjour, uit België

Bericht: # 131120Bericht R4F6GTX Automaat »

boerBon schreef: Maar hoe wil je dat doen met chassisnr? :-?
Dat is toch niet zo moeilijk?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
boerBon
Berichten: 112
Lid geworden op: za okt 01, 2011 12:02 pm
Locatie: Franse Ardennen

Re: Bonjour, uit België

Bericht: # 131134Bericht boerBon »

Ik heb zelf van die slag cijfers, maar daarmee zou ik een diepe deuk slaan in de balk.... :roll:
http://www.bouwvalinfrankrijk.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Citroën C15D 1991, Peugeot 205D 1986, Renault 4F4 1108cc 1983, Yamaha XS850-3cil. 1977.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Bonjour, uit België

Bericht: # 131136Bericht R4F6GTX Automaat »

Creatief zijn...
kunt de cijfers op een ander stuk plaat slaan, iets wat je goed kan ondersteunen, daarna het stuk plaat op de (bijna) juiste plaats lassen... een goede lasser kan dat toch wel netjes doen...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
boerBon
Berichten: 112
Lid geworden op: za okt 01, 2011 12:02 pm
Locatie: Franse Ardennen

Re: Bonjour, uit België

Bericht: # 131149Bericht boerBon »

Dan moet je dezelfde soort cijfers hebben uit puntjes opgebouwd en Renault logo...
http://www.bouwvalinfrankrijk.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Citroën C15D 1991, Peugeot 205D 1986, Renault 4F4 1108cc 1983, Yamaha XS850-3cil. 1977.
RTTblackadder
Berichten: 258
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 1:57 pm
Locatie: Brugge, België

Re: Bonjour, uit België

Bericht: # 131152Bericht RTTblackadder »

iDD,

Eerst een nieuwe plaat op een houtblok, lijntjes trekken, nummer kloppen, en op de originele plaat lassen, en zeer netjes afslijpen.

Bij nader inzien wordt het toch een sloper... :oops:
Un âne, deux chevaux, trois suisses, quattrelle...
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Bonjour, uit België

Bericht: # 131165Bericht R4F6GTX Automaat »

RTTblackadder schreef:
Bij nader inzien wordt het toch een sloper... :oops:
plaats eens een fotootje voordat je de boel sloopt...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: Bonjour, uit België

Bericht: # 131171Bericht Rudolf2 »

...en waar in België die auto terug te vinden is; België is weliswaar niet zo erg groot, maar een speld in een hooiberg laat zich makkelijker vinden dan een F4 in een schuur ergens in België. Dan kan Paul even komen kijken.

Rudolf
RTTblackadder
Berichten: 258
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 1:57 pm
Locatie: Brugge, België

Re: Bonjour, uit België

Bericht: # 131173Bericht RTTblackadder »

Foto's komen straks,
Ben reeds met de sloop bezig, maar proper...
Dus netjes deuren afhalen, voorklep lossen, enz...
Foto's, zoals het hoort, op de advertentiepagina.
Kan geheel opgehaald worden in de week van 1 nov.
Meer info, zie ad.

Ik ga dus op zoek naar een "betere"
Un âne, deux chevaux, trois suisses, quattrelle...
Mummelvrouw
Berichten: 838
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 2:00 am
Locatie: Harderwijk

Re: Bonjour, uit België

Bericht: # 131230Bericht Mummelvrouw »

dan was de liefde van korte duur.. :cry:
___________________________________
Afbeelding
RTTblackadder
Berichten: 258
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 1:57 pm
Locatie: Brugge, België

Re: Bonjour, uit België

Bericht: # 131248Bericht RTTblackadder »

Mummelvrouw schreef:dan was de liefde van korte duur.. :cry:
Voor deze dan toch, jammer genoeg. :wink:
Ik ga op zoek naar een beter exemplaar met wat mechanisch werk, en een weinig werk aan de koets.
Dit slopertje kan me wat sleutelervaring bijbrengen, want ben niet vertrouwd met de franse techniek.
Alle "oldies" en "niet oldies bij ons (behalve daily driver vrouw) zijn van Duitse origine.... :oops:
*don't shoot me* (nono)
Un âne, deux chevaux, trois suisses, quattrelle...
RTTblackadder
Berichten: 258
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 1:57 pm
Locatie: Brugge, België

Re: Bonjour, uit België

Bericht: # 132304Bericht RTTblackadder »

rebonjour,

Je vous présente...... Françoise:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Ze is een beige r4 f4 "dans son jus" wat het koetswerk en interieur betreft.
Ze is geboren in 1983, en heeft net geen 100k kilometers gelopen.
Ze zou door een 956 cc aangedreven worden, en wordt geremd door 4 trommels.
Altijd onderhouden geweest in een Renault garage.
Gekocht van 2de eigenaar.
Ze rijdt super, remt goed, en alles werkt naar behoren.
Er is laswerk aan de bodem (enkele gaatjes) en aan de chassisbalken net achter de voorwielen.
Rest van chassis is keihard. Om dat naar behoren te kunnen uitvoeren, opteren we toch om de koets van chassis te scheiden. Tijd zat. Een nieuw rechterspatbord en een nieuw stukje binnenspatbord behoren ook tot de te voorziene werkzaamheden. Ook de laadvloer heeft enkele onzuiverheden die moeten worden aangepakt.
De bedoeling is wel om zo min mogelijk werkzaamheden te doen aan het koetswerk (voorvleugel is een must)

Woensdag zet ze voet op Belgische bodem.
Un âne, deux chevaux, trois suisses, quattrelle...
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Bonjour, uit België

Bericht: # 132307Bericht R4F6GTX Automaat »

RTTblackadder schreef: Ze is geboren in 1983, en heeft net geen 100k kilometers gelopen.
Ze zou door een 956 cc aangedreven worden, en wordt geremd door 4 trommels.

956 cc is pas vanaf 1989. Rondom trommels is dus een oud model (gelijk de TL van de 'gewone' R4) dus heeft het de 845 cc motor. (te herkennen aan de radiateur boven het stuurhuis en niet net achter de grill... (roos)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
RTTblackadder
Berichten: 258
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 1:57 pm
Locatie: Brugge, België

Re: Bonjour, uit België

Bericht: # 132318Bericht RTTblackadder »

Dat klopt, maar ik vermoed dat er een andere motor is ingezet.
Er is een pak facturen bij (van renaultgarage) die ik moet uitpluizen.

Iemand een idee van het kleurnummer? Ik heb het zien staan op het rechterbinnenscherm, maar mijn geheugen laat me in de steek. :oops: Ze is beige, ik vermoed 170.

Ik zal dan, na 100 % zekerheid van de kleur, contact nemen met het onderdelenmagazijn, om te kijken of ze wat beige spullen hebben (rechtervoorvleugel en misschien binnenscherm ook)

Ombouwen naar schijven ga ik niet doen, ook al heb ik alles in stock (behalve hoofdremcilinder en achterste ankerplaten). Ze houdt niet van hoge snelheden, en voor mij remt ze goed genoeg. Het was trouwens mijn 1ste rij-ervaring met een R4 (baai) , Ik voelde me direct Fransoos.... :wink: Het enige nadeel, maar dat is dan typisch voor deze F4, is het ontbreken van de kleine zijraampjes. Dode hoek is dus echt wel "dood"

Interieur is quasi onbeschadigd, rubberen mat is hartstikke gaaf, eronder ook, geen sporen van roestwater, of krokantheid....
Un âne, deux chevaux, trois suisses, quattrelle...
Plaats reactie