Mijn 1e bericht!

Nieuwe gebruikers van het forum..

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
beige4L
Berichten: 7
Lid geworden op: za apr 23, 2011 1:37 am
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Mijn 1e bericht!

Bericht: # 127190Bericht beige4L »

Ik ben Diego Westerveld, 26 jaar en ben gek op oude auto's, modelauto's en alles wat met auto's te maken heeft of er zelfs aan of in heeft gezeten.http://www.diegowesterveld.nl/
Ik vond de 4 altijd al leuk en nog leuker toen ik in 2008 met mijn collega's van de autogroothandel waar ik werk een dag met de 4tjes van 4-plezier heb gereden en ik dus ook in gesprek kwam met Paul Senders.
Ook kwam ik in 2009 in Frankrijk in gesprek met een Fransman in het dorp bij de camping die een paar 4tjes had staan dus ik had al een vierusje te pakken...

Pas in januari 2010 kwam ik mijn beige 4l 956cc uit 1988, de 87-RT-VP (import 2005) met zwart skai-interieur tegen bii autodemontagebedrijf De Populier in Rotterdam voor 500 euro. De auto is op z'n Frans gebruikt maar het chassis is erg goed. In het begin werkte de koppeling niet 100% maar dit is vanzelf overgegaan. Verder waren er nog wat kleine technische dingen om op te knappen en er weer een APK op te krijgen. Het voordeel was ook dat er nog een slooppremie 4 stond (staat nog ergens op dit forum) waarvan ik voor 70 euro een hoop leuke delen zoals het dashboard, de voorruit, het reservewiel en nog wat klein spul kon demonteren.
Van de bovengenoemde Fransman heb ik vorig jaar nog een achterlichtglaasje, pedaalrubbers en nog echte gele koplampbollen GEKREGEN!

Inmiddels zijn we al meer dan een jaar verder en ben ik er afgelopen week zelfs 2 keer mee naar Brussel geweest om de Geniale Eenvoud expositie in Autoworld te bezoeken (1e keer alleen, 2e keer met een vriend).

Afbeelding
Renault 4L 956cc 1988, beige met zwart skai interieur.
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: Mijn 1e bericht!

Bericht: # 127224Bericht Rutger-peer »

Erg leuk! Welkom op het forum!
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
beige4L
Berichten: 7
Lid geworden op: za apr 23, 2011 1:37 am
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Re: Mijn 1e bericht!

Bericht: # 161619Bericht beige4L »

Inmiddels een ruime 5 jaar verder, en ik heb de R4 nog steeds! :)

De langste rit na Brussel (zie boven) was naar de grote oldtimerbeurs Salon de Champenois in Reims vorig jaar, en die is perfect verlopen.

Veel heb ik er trouwens niet aan gedaan en veel slechter wordt hij ook niet, geen slechte aankoop dus terwijl hij al bij de sloop stond toen ik 'm kocht... :-?

Gisteren is hij ook weer voorzien van een verse APK zonder op en aanmerkingen! :)

Wat heb ik eraan gedaan vanaf de aankoop?

=Accu+bevestigingsmaterialen gekocht en gemonteerd omdat die ontbraken bij aankoop... :-?

=Dashboard, voorruit, reservewiel, ruitensproeiertank en wat klein grut gekocht en gemonteerd i.v.m. kapot of zelfs ontbrekend... (zie boven)

=Alle kogels van de wielophanging en stuurinrichting vervangen incl. sturhuishoes rechts, voornamelijk omdat de rubbers verteerd waren.

=Grote beurt met olie, filters en ontstekingsdelen.

=Nieuwe remblokken voor gemonteerd.

=Reserve-carburateur gekocht en als test gemonteerd met opgeboorde sproeier, bevalt perfect dus blijft!

=Wiellager links achter vervangen i.v.m. een beetje geluid, was APK afkeur.

=4 zo goed als nieuwe gebruikte banden laten monteren i.v.m. lekrijden en het niet bevallen van de oude banden.

=Radioconsole met opbergbakje i.p.v. radio gekocht gemonteerd.

=Zwarte deurpanelen zonder speakergaten gekocht en gemonteerd.

=Leuke RVS wieldoppen met onbekende herkomst gekocht en gemonteerd.

=Diverse andere kleine dingetjes die nauwelijks het vermelden waard zijn.

Al met al niet heel spannend voor een oud gebakje dus! :wink:
Renault 4L 956cc 1988, beige met zwart skai interieur.
Plaats reactie