Hallo allemaal. Even voorstellen. Ben sinds kort in bezit van r4 type 1126 uit 1982 en lid geworden van de club. Nu liep oma ( is haar bijnaam ) niet zo lekker dus maar eens wat componenten vernieuwd. Bougie`s verdelerkap en rotor , bougiekabels etc. Helaas zonder resultaat. Na verdere diagnose besloten kop te demonteren. Deze blijkt flinke schade te hebben door pingelen van de motor. Ook de cilinderwanden zijn gegroefd. Helaas dus flinke tegenvaller. Word dus revisie. Nu hoop ik dat zelf te kunnen, maar wie heeft hier misschien ervaring mee.
Losse cilinderbussen en zuigers zullen het probleem niet zijn, maar de afdichting op de voetpakking? Of toch verstandiger om blok weg te brengen naar prof.?
motorrevisie 783 cc
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: motorrevisie 783 cc
je schrijft 1982 maar misschien bedoel je 1972?Roy 1628 schreef:Hallo allemaal. Even voorstellen. Ben sinds kort in bezit van r4 type 1126 uit 1982 en lid geworden van de club. Nu liep oma ( is haar bijnaam ) niet zo lekker dus maar eens wat componenten vernieuwd. Bougie`s verdelerkap en rotor , bougiekabels etc. Helaas zonder resultaat. Na verdere diagnose besloten kop te demonteren. Deze blijkt flinke schade te hebben door pingelen van de motor. Ook de cilinderwanden zijn gegroefd. Helaas dus flinke tegenvaller. Word dus revisie. Nu hoop ik dat zelf te kunnen, maar wie heeft hier misschien ervaring mee.
Losse cilinderbussen en zuigers zullen het probleem niet zijn, maar de afdichting op de voetpakking? Of toch verstandiger om blok weg te brengen naar prof.?
in 1982 werd de 782 cc niet meer gemaakt...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: motorrevisie 783 cc
Welkom Roy,
Stuur maar een pb of een mailtje naar harbourseal[at]hotmail.com.
Ik ben nu met mijn tweede motor bezig.
Alle pakkingen vervangen en de cilinderbussen weer goed afgedicht.
Eerste was een billancourt motor. De andere een cleon.
Groet, Robert.
Stuur maar een pb of een mailtje naar harbourseal[at]hotmail.com.
Ik ben nu met mijn tweede motor bezig.
Alle pakkingen vervangen en de cilinderbussen weer goed afgedicht.
Eerste was een billancourt motor. De andere een cleon.
Groet, Robert.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: motorrevisie 783 cc
Het is motorcode 839. Auto is echt van 1982. Franse historie heb ik er bij. Cilinder inhoud staat ook op kenteken 782 cc. Is dus origineel...