Wat vinden we er van?

Tips, regels, vragen en mededelingen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Wat vinden we er van?

Bericht: # 170195Bericht Le Car »

Persoonlijk zijn mij er teveel rubrieken.
maximaal 4 of 5 is genoeg.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Gebruikersavatar
Rik H.
Berichten: 655
Lid geworden op: vr jul 07, 2006 4:35 pm
Locatie: Zwolle

Re: Wat vinden we er van?

Bericht: # 170196Bericht Rik H. »

Ha Michiel,

Dank je voor je reactie! Ik ben het met je eens dat er veel rubrieken zijn. Of het er teveel zijn zal moeten blijken. Gelukkig is het forum geen star geheel maar kunnen we met de tijd en behoeftes meebewegen. Ik kan in ieder geval wel uit de doeken doen waarom we tot deze indeling zijn gekomen.

In de oude sleutelrubriek stonden ruim 4300 onderwerpen. De meesten nuttig, sommigen wat minder en soms was informatie achterhaald. Zelfs met de zoekfunctie was het lastig om nuttige onderwerpen te kunnen scheiden van minder nuttige onderwerpen. En nuttige onderwerpen uit de begintijd van het forum kunnen nog steeds nuttig zijn maar zijn zelfs met de zoekfunctie moeilijk te vinden. Omdat het forum bedoeld is om op een efficiënte manier informatie te vergaren was een opruimactie dus sowieso nodig en daarbij een manier om de zoekfunctie efficiënter te laten werken. Met de nieuwe rubrieken kunnen gebruikers de zoekfunctie gerichter gebruiken, kunnen de moderatoren beter opruimen en is er als bijkomend voordeel dat je in een forum van je keuze wat kunt grasduinen, wetende dat alle onderwerpen die je aanklikt bij het onderwerp van je interesse passen.

Het lijkt mij goed om over een tijdje eens te inventariseren hoe de nieuwe indeling bevalt. Misschien een poll maken of iets dergelijks.

De komende periode zijn we nog wel bezig met herschikken en hertitelen van waardevolle berichten en het verwijderen van verouderde of incomplete berichten. Ook hoop ik dat het naslagforum een mooie waardevolle inhoud zal krijgen!
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5133
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Wat vinden we er van?

Bericht: # 170199Bericht Bertje »

Ook ik vind het onhandig zoveel rubrieken te moeten openen. Als het om meer overzicht gaat, waarom dan niet de topics één of meer labels toekennen? Bij het zoeken kunnen die labels als filter gebruikt worden, maar als sleutelaar die al het sleutelwerk interessant vindt hoef je maar één rubriek te openen ("sleutelen aan de R4"). Iedereen tevreden, zou ik denken.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Rik H.
Berichten: 655
Lid geworden op: vr jul 07, 2006 4:35 pm
Locatie: Zwolle

Re: Wat vinden we er van?

Bericht: # 170200Bericht Rik H. »

Wat bedoel je precies met die labels? Steekwoorden in de topics vermelden of de naam van een topic aanpassen? Of nog iets anders?
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5133
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Wat vinden we er van?

Bericht: # 170203Bericht Bertje »

De forumbezoeker zelf een label laten aanklikken bij het aanmaken van een topic. Net zoals je bijv op Marktplaats bij het plaatsen van een advertentie de categorie moet aanklikken.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Wat vinden we er van?

Bericht: # 170205Bericht Tweety »

Tja wat zal ik zeggen, mijn Forum ervaring is toch behoorlijk veranderd en ik heb het idee dat ik toch dingen mis die ik wel had willen lezen... nieuwe berichten / ongelezen berichten 't is er voor mij zeker niet overzichtelijker op geworden. Misschien moet ik nog steeds wennen.. kunnen niet alle nieuwe topics en recente antwoorden in 1 lijst terecht komen ?
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Re: Wat vinden we er van?

Bericht: # 170211Bericht Mark4GTL »

Ook voor de mods is t ff schakelen op bepaalde vlakken.

Ongelezen onderwerpen worden o.a. weergegeven met een andere kleur.
Linksboven in je scherm (onder het clublogo) staat "snelle links". Hier vind je n aantal opties.

waaronder alle ongelezen berichten weergeven.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Wat vinden we er van?

Bericht: # 170216Bericht Tweety »

ja maar dan krijg ik ook alle vraag en aanbod etc etc..
Gebruikersavatar
Rik H.
Berichten: 655
Lid geworden op: vr jul 07, 2006 4:35 pm
Locatie: Zwolle

Re: Wat vinden we er van?

Bericht: # 170221Bericht Rik H. »

Tweety, er zijn 2 dingen veranderd:

1- Er is pas een forumupdate geweest vanwege beveiligingsproblemen en spam. Daarmee zijn ook wat linkjes (waaronder "nieuwe berichten" en "ongelezen berichten") verplaatst naar het menu "snelle links". Als je voorheen op "nieuwe berichten" klikte kreeg je ook alles van vraag en aanbod, dat is hetzelfde gebleven.

2- De structuur van het forum is veranderd, waardoor er in de sleutelrubriek meer overzicht is. Als je "nieuwe berichten" aanklikt komen de berichten uit de nieuwe subrubrieken ook gewoon tevoorschijn.

Je zou misschien eens kunnen proberen om de ongelezen berichten te gaan lezen. Daarvoor is het handig om eerst een nulpunt te maken door alle berichten als gelezen te markeren. Dat doe je door rechtsboven het forumoverzicht te klikken op "Markeer forums als gelezen". Als je bij een volgende bezoek kiest voor "ongelezen berichten", dan krijg je een ander lijstje onderwerpen. Aan het einde van je bezoek markeer je weer alles als gelezen, waardoor je de volgende keer weer "schoon" begint.
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
Gebruikersavatar
Rik H.
Berichten: 655
Lid geworden op: vr jul 07, 2006 4:35 pm
Locatie: Zwolle

Re: Wat vinden we er van?

Bericht: # 170222Bericht Rik H. »

Bertje schreef: ma aug 06, 2018 3:50 pm De forumbezoeker zelf een label laten aanklikken bij het aanmaken van een topic. Net zoals je bijv op Marktplaats bij het plaatsen van een advertentie de categorie moet aanklikken.
Dank je voor de suggestie Bertje. In feite kiest de gebruiker al voor een rubriek door er eerst naartoe te gaan en daar op "nieuw onderwerp" te klikken. Dat gaat soms niet helemaal goed en dan zou jouw idee zeker van pas komen. Het zou zorgen voor een bewustere keuze van de rubriek. Aan de andere kant: dat kiezen gaat bijna altijd goed, ware het niet dat een onderwerp geregeld afdwaalt naar een gerelateerd onderwerp. Dan is het een taak van de moderator om het topic te hertitelen/verplaatsen of soms splitsen. Kijk maar eens naar het onderwerp van de 1400 cilinderkop. Het gaat al niet meer over de aankoop maar wel over compressie. Ook interessant en leerzaam.

Ik heb overigens deze functie jammer genoeg niet kunnen vinden in de phpBB software.
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
Gebruikersavatar
JelleP
Berichten: 655
Lid geworden op: za jun 27, 2015 12:38 am
Locatie: Haarlem

Re: Wat vinden we er van?

Bericht: # 170223Bericht JelleP »

Ik denk dat dit forum te kleinschalig is om zoveel rubrieken levend te houden. Daarbij zijn er ook nogal eens wat problemen waarbij niet meteen duidelijk is in welk systeem je het moet zoeken (rare geluiden/rijgedrag etc.). Waar plaats je die vragen dan?
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])
Gebruikersavatar
Rik H.
Berichten: 655
Lid geworden op: vr jul 07, 2006 4:35 pm
Locatie: Zwolle

Re: Wat vinden we er van?

Bericht: # 170224Bericht Rik H. »

Ha Jelle, er is een rubriek voor storingzoeken. Daar kun je de vragen met een onduidelijke oorzaak plaatsen.

En het kan zijn dat we nog rubrieken moeten schuiven en/of samenvoegen. Dit is een begin en het opruimen, ordenen en bijhouden gaat zo veel gemakkelijker dan wanneer het een grote berg onderwerpen is.
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
Gebruikersavatar
Rik H.
Berichten: 655
Lid geworden op: vr jul 07, 2006 4:35 pm
Locatie: Zwolle

Re: Wat vinden we er van?

Bericht: # 170227Bericht Rik H. »

Overigens kwam ik tijdens het opruimen van ons forum dit en dit onderwerp tegen. Zo las ik in het eerste onderwerp over het forum van de Lada Nivaclub in België. Zeker de moeite waard om te bekijken. Die werken met categorieën i.p.v. subforums, waardoor alles onder elkaar staat. Voordeel is dat je alles in één oogopslag ziet, nadeel is dat je meer moet scrollen. Hoewel dat scrollen bij ons minder zal zijn omdat we minder forums onder elkaar zouden hebben. Deze opzet zou ook voor ons forum mogelijk zijn.
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
Plaats reactie