Welke moderne stoelen passen in een 4

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
jaapgeerts
Berichten: 37
Lid geworden op: wo jan 25, 2006 4:34 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Welke moderne stoelen passen in een 4

Bericht: # 85828Bericht jaapgeerts »

welke auto voorstoelen passen in de renault 4 zonder er al te veel aan te moeten aanpassen.

Wie heeft daar ervaringen mee of leuke voorbeelden (foto's)..

zo beleef ik wie weet nóg meer rijplezier.

(passen stoelen van een clio?)
Rosa; r4 rood type L bouwjaar 1986
> www.JaapGeerts.nl<
Gebruikersavatar
ronny
Berichten: 317
Lid geworden op: zo sep 19, 2004 4:09 pm
Locatie: arnhem

Bericht: # 85834Bericht ronny »

hoi jaapgeerts, ben in die van mij alfa 174 -stoelen aan het zetten, de rails is net zo breed als bij de r4, maar de zit is iets hoger en iets meer voorover, dus er is wel wat klein slijpwerk aan de stoelsteunen en een paar stalen hoekprofieltjes omdat de rail van de alfa verder naar achter zit: alles bij elkaar 2 dagen werk en dan zit je vorstelijk

mvg ronny
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 85836Bericht GijSsie »

die van een r5 alpine of een oer 5 passen erin
Savane 1993 =D
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 85851Bericht brecht »

Willem de zwijger heeft er twingo stoelen in zitten, hij zei me wel dat het ff werk was om ze er in te krijgen. Ik heb in de trophy heeeeerlijke stoelen uit een citroen CX, daar moet ook wel een strip met nieuwe bevestigingspuntren onder voordat het past, maar dat heeft de vorige eigenaar gelukkig al voor me gedaan. De F6 heb ik stoelen uit een Alpine turbo gegeven. zitten ook lekker en zijn zo 1 op 1 in te bouwen. En binnekort te koop...
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

stoel volvo 480

Bericht: # 85855Bericht RVIER »

Geplaatst: Zo Nov 12, 2006 3:37 pm Onderwerp: stoelconstructie R4

--------------------------------------------------------------------------------

heren,

hierbij 2 fotos van mijn stoel (volve 480) en het framepje

http://img296.imageshack.us/img296/1152/sept001xm5.jpg
http://img296.imageshack.us/img296/1732/sept002it3.jpg


Zoals je kunt zien is het een frame van gewoon hoekijzer (30x30x3). Ik maak gebruik van de bestaande bevestigingspunten en gebruik de bestaande bevestiging van de veiligheidsriem.

Je kunt dus een willekeurige (stalen) stoel aan het framepje vastlassen. Zorg wel dat je een stoel neemt compleet met de stoelgeleiding!! en pas even alles in de auto (met de stoelgeleiding middenstand) voordat je alles vastlast.
( zorg wel dat je een en ander verantwoord doet en dat de zaak niet afbreek als je een noodstop maakt of van achter wordt aangereden)

Er is en nadeel van een goede stoel, het benzineverbruik gaat behoorlijk omhoog. Immers je schuif nu niet meer van je stoel af als je een bocht een beetje sportief neemt.

succes
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Michelke
Berichten: 175
Lid geworden op: ma apr 25, 2005 12:34 am
Locatie: Sauda - Noorwegen

Bericht: # 85859Bericht Michelke »

Hallo!

Rinootje heeft in zijn f6 echt heeel gave stoelen! Soort van kuipstoelen, maar dan van elke kant electronisch (hudraulisch?) verstelbaar!

Misschien leest 'ie dit en wil hij een fotootje maken en vertellen waar ze uit komen!

grtz
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3130
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Bericht: # 85862Bericht Hanz »

Begrijp nooit dat iedereen maar andere stoelen in wil bouwen. Er zijn een hoop (moderne) auto's met waardeloze stoelen, maar die van de vier vind ik prima.
Misschien ligt het wel aan mij trouwens qua zitcomfort, ik heb hetzelfde met legerkistjes, die vind ik ook lekker zitten :roll:
jaapgeerts
Berichten: 37
Lid geworden op: wo jan 25, 2006 4:34 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht: # 85866Bericht jaapgeerts »

heb er nu 2 verschillende voorstoelen in. Diegene voor de bijrijder zit beter, maar zonder hoofdsteun, dus minder veilig. De bestuurdersstoel zakt gewoon wat door. Vandaar dat ik dan denk: nieuwe stoelen, nog meer r4 plezier.

Maar 'k geloof als je goede stoelen uit 93 hebt ofzo dat je ook een eind komt hoor.
Rosa; r4 rood type L bouwjaar 1986
> www.JaapGeerts.nl<
Gebruikersavatar
Thijsio
Berichten: 247
Lid geworden op: za dec 03, 2005 12:31 am
Locatie: Kerk Avezaath

Bericht: # 85870Bericht Thijsio »

Ik zit ook prima in mijn originele stoelen. Na een uur of twee begin ik mijn rug een beetje te voelen, net als in alle andere auto's waar ik in rijd. En na twee uur mag je ook weleens even stoppen voor een plas- of drink- of rek- en strek-pauze.
Mijn eerste auto: Renault 4 GTL, 1984
Daarna: Renault 4 L uit 1990
Nu: Renault 4 F4 uit 1974
Gebruikersavatar
dick holtrop
Berichten: 1283
Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
Locatie: frentsjer
Contacteer:

renault 25

Bericht: # 85919Bericht dick holtrop »

ik heb eens gehoord dat renault 25 stoelen zo passen????
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 85922Bericht Jan-Geert »

dat klopt
Gebruikersavatar
dick holtrop
Berichten: 1283
Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
Locatie: frentsjer
Contacteer:

ja ja

Bericht: # 85937Bericht dick holtrop »

inderdaad van jan geert gehoord
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 85948Bericht -Trelleur- »

Nou niet allemaal moderne stoelen gaan monteren, want al zit het misschien iets beter, het ziet er natuurlijk niet uit in een 4. (nono)
Originele stoelen geven een behoorlijk goed comfort, alleen is de zitting na jaren vaak wat ingezakt. Dat is ook wel weer te herstellen.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Plaats reactie