Kinderen op de achterbank

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ivo 4
Berichten: 136
Lid geworden op: ma apr 21, 2003 2:00 am
Locatie: Haarlem

Bericht: # 29853Bericht Ivo 4 »

Zoals mijn onderschrift al vermeld heb ik vaak twee kinderen achterin de auto. Ze zitten nu allebei in een eigen stoeltje. Maar ze worden natuurlijk groter. De oudste heeft nu een vrij plat stoeltje met rugleuning.
Mijn probleem is eigenlijk, hoe blijven de kinderen een beetje op de plaats zitten als ze in slaap vallen.
Hoe doen anderen het met kinderen in de 4. Wel of geen hoofdsteun, wel of geen zitje.

Dus voor de duidelijkheid voor de kleinste is er geen probleem. Die zit gewoon in zo'n maxi cosi kuipje. Maar hoe doen anderen het met een 5 jarige die steeds lekker in slaap en om valt.

Graag wat tips van andere vader en moeders, opa's en oma,s!

Groetjes Ivo

_________________
Mooie rode R4L uit 1985 met twee kinderzitjes

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ivo 4 op 2003-11-30 10:56 ]</font>
berrievanmier
Berichten: 144
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00 am
Locatie: TILBURG
Contacteer:

Bericht: # 29855Bericht berrievanmier »

Beste Ivo,
Ik heb mijn R4 pas weggedaan toen mijn 3e kind in de maxi-cosy zat op de achterbank in het midden. De 2 "groteren" zaten aan weerszijden en vielen in slaap tegen de maxi-cosi. Om ze op hun plaats te houden had ik kindergordels die over de beide schouders en de heupen gingen met de sluiting op de buik.
Eigenlijk is de R4 pas weggegaan omdat de koppeling het aan het begeven ging en niet eens voor de ruimte. De veiligheid speelde voor mijn vrouw overigens wel mee.
Groeten, Berrie
Renault 4 1993 bye bye blauw-groen en een Twingo
Mummelvrouw
Berichten: 838
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 2:00 am
Locatie: Harderwijk

Bericht: # 29857Bericht Mummelvrouw »

Toen onze kinderen te groot werden voor de autostoeltjes, moesten ze in de autogordel. We namen altijd een dik kussen per kind mee, dat tegen de deur aanzat en waar ze tegenaan konden leunen als ze moe werden en in slaap vielen. Met vakantie vulden we de ruimte tussen voorstoelen en achterbank op met bagage, konden ze de beentjes "languit"houden.
Ik heb toen stoelhoezen gemaakt met allemaal vakjes aan de achterkant, voor kleurtjes, spelletjes etc. Het gevoel van "onveilige"auto hadden we zeer zelden, we hebben nooit iets anders gehad dan 4tjes.
___________________________________
Afbeelding
Alain Prost
Berichten: 158
Lid geworden op: za jan 11, 2003 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 29859Bericht Alain Prost »

NS??
Mummelvrouw
Berichten: 838
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 2:00 am
Locatie: Harderwijk

Bericht: # 29864Bericht Mummelvrouw »

bedoel je of we met de trein gingen? veel te duur
___________________________________
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ivo 4
Berichten: 136
Lid geworden op: ma apr 21, 2003 2:00 am
Locatie: Haarlem

Bericht: # 29866Bericht Ivo 4 »

Bedankt vast voor de reacties!

Een vraag aan Berrie, die gordels zitten die wel aan het ene bevestigingspunt bij de deur of moet je daar zelf iets voor maken. Of gebruik je ook het middenpunt op de bodem. Kun je ze overal kopen?

En de tip van de kussens en bagage is perfect maar die gebruiken wij al in de vakanties. Lekker alle dekens en kussens in het midden, tent etc. onder de voeten en op naar Frankrijk. Omvallen gebeurt dan niet.
Mooie rode R4L uit 1985 met twee kinderzitjes.
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 29870Bericht Ron »

Ik weet wel hoe MIJN ouders het deden :
Achterbank opklappen, dekens en een paar kussens achterin. De rest zochten mijn zusje en ik zelf maar uit.
Achteraf onverantwoord, maar als ik toen mocht kiezen tussen een zithoek en een kinderstoel...
berrievanmier
Berichten: 144
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00 am
Locatie: TILBURG
Contacteer:

Bericht: # 29907Bericht berrievanmier »


Een vraag aan Berrie, die gordels zitten die wel aan het ene bevestigingspunt bij de deur of moet je daar zelf iets voor maken. Of gebruik je ook het middenpunt op de bodem. Kun je ze overal kopen?
Ivo, het is ondertussen een jaartje of 11 geleden, dus exact weet ik het niet meer. Zeker is dat de gordel aan de bodem vastzat en ik denk dan onder de rugleuning door naar voren. Kind erin en dan over de rugleuning weer naar het middenpunt aan de bodem.
Waar ze gekocht zijn, weet ik echt niet meer. Ik zou zeggen bij de betere automaterialenzaak.

_________________
R4-GTL 1983 tomaatrood en een kangoo
R4-GTL 1981 beige (ex-belg)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: berrievanmier op 2003-12-01 21:54 ]</font>
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 29938Bericht jbeekmann »

achterin de 'koffer' zitten toch netjes bevestigingspunten voor tweepuntsgordels? In het midden twee en aan weerszijden van de auto één. Gordels heb ik trouwens nog wel liggen voor de liefhebber. Inclusief nieuwe bouten (die zijn speciaal voor autogordels 7/16 UNF als ik het me goed herinner)
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Plaats reactie