Opknappen GTL deurpanelen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Grootj
Berichten: 17
Lid geworden op: wo mar 13, 2013 5:08 pm

Opknappen GTL deurpanelen

Bericht: # 163224Bericht Grootj »

Hoi,

Bij mijn 4-tje waren de deurpanelen niet mooi meer. Er zat "weer" in het plastic. Dat is iets dat je er niet kunt afwassen :cry:

Afbeelding

Nu had ik ergens gelezen dat als je er dikke bleek op doet, dat dan de vlekken verdwijnen. Dus zo gezegd zo gedaan:
Afbeelding

Ook de deurklinken hadden hetzelfde probleem:
Afbeelding

En na de behandeling:
Afbeelding

Ook de grille heb ik behandelt (helaas geen foto's van).

Na een 15-20 minuten heb ik de bleek er af gewassen met een sopje. Vervolgens heb ik de alles met gekookte lijnolie ingesmeerd en nu zien ze er weer uit als nieuw!

Hele album: https://goo.gl/photos/5t66Ho5mpWchuJS26
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Opknappen GTL deurpanelen

Bericht: # 163250Bericht Bertje »

Ziet er goed uit! Hoe heb je de lak beschermd tegen de bleek? En vanwaar de lijnolie?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Grootj
Berichten: 17
Lid geworden op: wo mar 13, 2013 5:08 pm

Re: Opknappen GTL deurpanelen

Bericht: # 163251Bericht Grootj »

De lak heb ik niet beschermd, gewoon netjes met een kwastje (waarvan de haartjes wel langzaam oplosten) opsmeren. (vlgs mij doet de bleek ook niets met de lak ??)

De lijnolie heb ik gebruikt om de kleur weer op te halen, ze waren ook een verbleekt door de zon (niet door de bleek!). Kun je ook Polytrol (http://owatrol.com/nl/al-onze-producten ... ytrol.html) voor gebruiken, maar is vlgs mij gewoon hetzelfde als lijnolie.... Niet vergeten de doeken die je voor de lijnolie gebruikt nat te maken voordat je ze weggooid, anders gaan ze broeien en vliegen ze in de fik!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Opknappen GTL deurpanelen

Bericht: # 163253Bericht R4F6GTX Automaat »

Owatrol is niet hetzelfde als lijnolie maar dat zit er wel veel in; en een soort siccatief om sneller te drogen en een of ander goedje om de roest te stoppen en te verzegelen. Owatrol is een product uit de scheepvaart; ik gebruik het veel vooral in de balken van R4tjes, als verzegelende grondverf en dan de balken lekker 'tjappen' met een vettige substantie zoiets als het 'Mike Sander(s) vet'
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
otogazzi
Berichten: 698
Lid geworden op: za jun 28, 2003 2:00 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Opknappen GTL deurpanelen

Bericht: # 164658Bericht otogazzi »

Afbeelding

Bezig met dezelde klus.

Ik denk dat ik ze tevens ook nog ga inspuiten met siliconenspray.
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
Erik
Berichten: 664
Lid geworden op: vr aug 09, 2002 2:00 am
Locatie: Leidschendam

Re: Opknappen GTL deurpanelen

Bericht: # 164668Bericht Erik »

Blanke lak?
Project rodeo6b schiet op.
Plaats reactie