Tussenschot 4F4

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
JoReno
Berichten: 951
Lid geworden op: za okt 11, 2008 8:23 pm
Locatie: Veghel

Tussenschot 4F4

Bericht: # 158989Bericht JoReno »

Om op termijn (tussen nu en zomer 2016) mijn 4F4 zo origineel mogelijk te restaureren, heb ik een 2-delig tussenschot gekocht: de onderste helft is dicht, de bovenste helft is van stevig 'wybertjesgaas'. Mij is niet helemaal duidelijk hoe de onderste helft van het tussenschot bevestigd moet worden: de onderste helft staat onder dezelfde hoek als de rugleuning van de stoelen, en aan beide uiteinden zitten 2 stangetjes, maar ik mis de voorziening waar die stangetjes in moeten vallen. Ik vermoed dat die bevestiging vastgezet moet worden aan de B-stijl. Ik ga er bovendien van uit dat de gereedschapsbak bij plaatsing van het schot niet meer gebruikt kan worden. Montage van de bovenste helft van het tussenschot wijst zich min of meer vanzelf: dat deel rust met 3 houders op de onderste helft, en aan de zijkanten zitten 2 plaatstalen hoeken die op de B-stijl gemonteerd moeten worden.
Is er iemand in het bezit van een 4F4 met tussenschot ? Heeft iemand foto's ? Ik zou er erg mee geholpen zijn.

Groeten, JoReno
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).

Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
plakjes
Berichten: 496
Lid geworden op: do aug 09, 2007 2:43 pm

Re: Tussenschot 4F4

Bericht: # 159022Bericht plakjes »

Als je het zelfde tussenschot hebt als in mijn f4 zit dan zijn de gaten om het vast te zetten bijna allemaal al voorgeboord.
Voor de bovenste twee beugels van de onderste helft van het schot aan de achterkant van de Bstijl.
Voor de onderste aan de binnenkant van de Bstijl.
De gaten voor die twee plaatstalen hoeken moet je zelf boren.
De gereedschapsbak kan inderdaad niet meer open, ik heb het deksel er af gehaald en er een plaat op gelegd met latjes aan de onderkant die kan ik er nog wel onderuit pakken.

Ik heb in alle gaten blindklink moeren gebruikt en bij het bovenste deel vleugelboutjes dan kun je het schot zonder gereedschap verwijderen.

Verder is het jammer dat je de bevestigingsbeugels niet hebt, maar die zijn niet zo heel ingewikkeld.
Ik zal proberen daar deze week ff foto's van te maken.

Gr plakjes
Gebruikersavatar
FF Erik
Berichten: 957
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 8:04 pm
Locatie: Rotterdam

Re: Tussenschot 4F4

Bericht: # 159126Bericht FF Erik »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
JoReno
Berichten: 951
Lid geworden op: za okt 11, 2008 8:23 pm
Locatie: Veghel

Re: Tussenschot 4F4

Bericht: # 159127Bericht JoReno »

Bedankt voor alle reacties: ik kreeg van iemand tekeningen (Originele Renault Service Informatie uit 1978 !!), en de foto's zeggen genoeg. Ik mis dus de bevestigingsbeugels om de onderwand te monteren, maar die zijn eenvoudig zelf te maken, incl. de rubber bussen. Dat moet lukken. Onder- en bovenwand gaan binnenkort naar de straler en dan kunnen ze zwart gepoedercoat worden.

Groeten, JoReno
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).

Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Gebruikersavatar
FF Erik
Berichten: 957
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 8:04 pm
Locatie: Rotterdam

Re: Tussenschot 4F4

Bericht: # 159141Bericht FF Erik »

Ik heb ook een gereedschapsbak in mijn F4 EDF GDF.
Die is met het schot gemonteerd toch gewoon te openen hoor.

Succes JoReno!
Gebruikersavatar
FF Erik
Berichten: 957
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 8:04 pm
Locatie: Rotterdam

Re: Tussenschot 4F4

Bericht: # 159142Bericht FF Erik »

Afbeelding
Misschien omdat er een af-fabriek LPG-installatie in zit.
Deze serie is in Frankrijk door Renault speciaal geleverd aan EDF GDF en heeft alleen LPG (GPL) als brandstof.
Er zit bijvoorbeeld ook geen benzinetank onder.
Gebruikersavatar
JoReno
Berichten: 951
Lid geworden op: za okt 11, 2008 8:23 pm
Locatie: Veghel

Re: Tussenschot 4F4

Bericht: # 159143Bericht JoReno »

FF Erik schreef:Ik heb ook een gereedschapsbak in mijn F4 EDF GDF.
Die is met het schot gemonteerd toch gewoon te openen hoor
Dat kan kloppen ! Als ik de originele bevestigingssteunen die ik hier thuis op de tekening zie, vergelijk met de steunen op jouw foto, dan is de afstand tot de B-stijl van jouw 4F4 groter dan op mijn tekening......waardoor de klep waarschijnlijk wél open kan. Er is mij wel iets aan gelegen om die klep te kunnen gebruiken. Aangezien wij de bevestigingssteunen zelf moeten gaan maken, kan ik dus maatwerk (laten) maken. Even kijken hoe de zijstukken van het bovenstuk zich vervolgens zulllen verhouden tot de hoek van de B-stijl: hogere wiskunde !! :roll:
Komt hoe dan ook goed !

JoReno
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).

Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Gebruikersavatar
JoReno
Berichten: 951
Lid geworden op: za okt 11, 2008 8:23 pm
Locatie: Veghel

Re: Tussenschot 4F4

Bericht: # 159144Bericht JoReno »

En terwijl ik zat te tikken, komt het bericht binnen van die gastank. Dat is een duidelijke verklaring.
Overigens heeft Renault het over 2 soorten bevestigingsbeugels voor het onderste deel van de scheidingswand, namelijk voor de R.2106 en R.2109 én voor de R.2370. Kenners weten wat het verschil is, ik niet. Een indicatie: bij het type R.2370 werden verlengstukken geleverd voor de zijstukken van de bovenste scheidingswand. Dat is dus het onderdeel 'wiskunde': plaats je het onderste gedeelte verder naar achteren, dan moet de zijkant van het bovenste gedeelte breder zijn om nog aan de B-stijl aan te sluiten. Ik ben er dus uit !

JoReno
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).

Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Tussenschot 4F4

Bericht: # 159149Bericht Hanz »

2106 en 2109 zijn fourgonnette / f4
2370 is fourgonnette longue / f6
Gebruikersavatar
R4F4TX
Berichten: 45
Lid geworden op: do mar 06, 2014 11:55 am

Re: Tussenschot 4F4

Bericht: # 159151Bericht R4F4TX »

Afbeelding

Deze zit er in onze F4, meegenomen uit zuid Frankrijk, (ex EDF auto gedemonteerd). Bovenste gedeelte is zelfs voorzien van een schuifgedeelte. Gespoten in de kleur van onze F4, bekleed met vloerbeding voor resoneren en isolatie.
plakjes
Berichten: 496
Lid geworden op: do aug 09, 2007 2:43 pm

Re: Tussenschot 4F4

Bericht: # 159153Bericht plakjes »

JoReno schreef:
FF Erik schreef:Ik heb ook een gereedschapsbak in mijn F4 EDF GDF.
Die is met het schot gemonteerd toch gewoon te openen hoor
Als ik de originele bevestigingssteunen die ik hier thuis op de tekening zie, vergelijk met de steunen op jouw foto, dan is de afstand tot de B-stijl van jouw 4F4 groter dan op mijn tekening......waardoor de klep waarschijnlijk wél open kan.

Er is mij wel iets aan gelegen om die klep te kunnen gebruiken. Aangezien wij de bevestigingssteunen zelf moeten gaan maken, kan ik dus maatwerk (laten) maken. Even kijken hoe de zijstukken van het bovenstuk zich vervolgens zulllen verhouden tot de hoek van de B-stijl
Ik zou het wandje niet verder naar achter zetten dan hou je helemaal geen laadruimte over.
Ik ben ook wel benieuwd wat je bedoeld met zijstukken van het bovenstuk?
Want bij het wandje in mijn f4 zitten alleen zijstukken vast aan het onderste deel.
plakjes
Berichten: 496
Lid geworden op: do aug 09, 2007 2:43 pm

Re: Tussenschot 4F4

Bericht: # 159156Bericht plakjes »

hier ook nog de foto's van mijn wandje:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
FF Erik
Berichten: 957
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 8:04 pm
Locatie: Rotterdam

Re: Tussenschot 4F4

Bericht: # 159159Bericht FF Erik »

Nog wat foto's die ik van het internet geplukt heb.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie