Beslagen ramen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
fred ootjers
Berichten: 54
Lid geworden op: ma jan 26, 2009 4:39 pm
Locatie: Nieuwediep
Contacteer:

Beslagen ramen

Bericht: # 142852Bericht fred ootjers »

Dag,

Rond deze tijd heb ik met mijn R4 Clan van 1991 veel last van een beslagen voorruit en zijruit. Het zijruit dan aan de bestuurderskant en het voorruit ook aan de bestuurderskant. Hoe warm ik het ook stook en hoe hoog ik de blower ook zet, ik moet blijven poetsen met het sponsje om zicht te houden.

Het schijnt -is mij gezegd- een structureel euvel te zijn dat z'n oorzaak vindt in het nieuwe dashboard. Dat kan ik mij nauwelijks voorstellen. Dat zou betekenen dat Renault geen gehoor heeft gegeven aan de klachten en het dashboard met euvel en al maar door zijn blijven fabriceren.

Kan iemand mij verder helpen?

Dank en groet,
Fred Ootjers

fredootjers@online.nl
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: Beslagen ramen

Bericht: # 142854Bericht Rudolf2 »

Dag Fred,

Een bekend verschijnsel bij mij.
Mijn oplossing: het schuifje onder het dashboard voor verse buitenlucht gaat helemaal open; het rechter klepje op het dashboard ook helemaal open, en het linker zijraampje 1 cm openzetten. Dan circuleert het vocht er behoorlijk snel uit.
Over blijft dan de vraag waar dat vocht vandaan komt, ook een punt om eens wat aandacht aan te besteden.

Rudolf
Gebruikersavatar
dick holtrop
Berichten: 1283
Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
Locatie: frentsjer
Contacteer:

Re: Beslagen ramen

Bericht: # 142861Bericht dick holtrop »

Ik heb bijna nooit last, inhet instructie boekje staat het. Perfect beschreven, inderdaad moet de knop onder het dashboard helemaal open staan.

Meestal heb je last als er al veel vocht in de auto zit. Of als jezelf nat in de auto stapt.

Moeders heeft een kussen overtrek gevuld kattengrid, en deze dicht genaaid! Om de week even op de kachel
Laten drogen

Succes


Groet dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.

niet omdat het moet maar omdat het kan
Gebruikersavatar
dick holtrop
Berichten: 1283
Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
Locatie: frentsjer
Contacteer:

Re: Beslagen ramen

Bericht: # 142862Bericht dick holtrop »

Als je vocht onder de rubber matten hebt? Dan eerst de lekkages verhelpen bij het raam etc


Groet dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.

niet omdat het moet maar omdat het kan
fred ootjers
Berichten: 54
Lid geworden op: ma jan 26, 2009 4:39 pm
Locatie: Nieuwediep
Contacteer:

Re: Beslagen ramen

Bericht: # 143071Bericht fred ootjers »

Met dank voor de reacties!

Inmiddels heb ik ook deze tip ergens opgesnord: Gewoon ruiten van binnen schoonmaken met glassex of spiritus. Schoonwrijven met een schone (microvezel)doek, insmeren met een paar druppen afwasmiddel op een schone doek en helemaal uitwrijven. Twee dagen heb je een kleine beetje last van lichtkringen, dat trekt weg. Daarna de hele winter geen verwarming meer nodig.

Ik heb een en ander gedaan en het helpt inderdaad. Maar niet voor de hele winter. Zal de handelingen wel moeten blijven herhalen.

En hoe het vocht in de auto komt? Nier door lekkage. Auto zit goed dicht. Je sleept het rond deze rijd mee door sneeuw aan je schoenen, zeiknatte jassen en het temperatuurverschil tussen binnen en buiten (condens). Beste remedie derhalve: mooi weer! (en zijn de R4tjes daar uiteindelijk niet voor gemaakt...?)

Groet,
Fred
BVDP
Berichten: 692
Lid geworden op: do jun 19, 2008 3:34 pm
Locatie: Oud-Turnhout

Re: Beslagen ramen

Bericht: # 143103Bericht BVDP »

fred ootjers schreef:Met dank voor de reacties!
! (en zijn de R4tjes daar uiteindelijk niet voor gemaakt...?)
Fred
Nee, R4tjes zijn niet uitsluitend gemaakt om te rijden bij mooi weer. Ze reden/rijden van het hoge noorden (met ruitenwissers op de koplampen tegen de sneeuw) tot in de heeste plaatsen in Africa.
Alleen liggen de verwachtingen van de gebruikers nu hoger dan toen de R4tjes ontworpen zijn.

groeten, Bart
Plaats reactie