minder geluid ventilator, hoe?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
eelcovanheerde
Berichten: 93
Lid geworden op: za jan 17, 2009 10:17 am
Locatie: Deventer

minder geluid ventilator, hoe?

Bericht: # 142841Bericht eelcovanheerde »

Ik rijd iedere dag met mijn 4 en het geluid van de ventilator van de verwarming is behoorlijk dominant. Pap, wat maakt je auto een herrie zei mijn dochter vandaag..... Ik heb uitgevonden dat het water wat binnenkomt van de verwarming is. Er moet dus toch wat gebeuren. Nu speel ik met het idee om de ventilator onder de motorkap te maken. Maar dan heb ik een andere blower nodig. Ik denk aan een klein kastje waar ik een r4 radiatortje in bouw en een blower doorheen laat blazen en dan met een slang op het punt aansluiten waar nu de ventilator zit. Ik zoek al een tijdje naar een geschikte blower, maar in bijna alle auto's zit die onbruikbaar ingebouwd in plastic. Heeft iemand ideeen?
Gebruikersavatar
Marcel77
Berichten: 341
Lid geworden op: di nov 09, 2010 8:52 am

Re: minder geluid ventilator, hoe?

Bericht: # 142847Bericht Marcel77 »

Geluid van water betekent lucht in je koelsysteem,goed ontluchten dus.
Het geluid zal eerder komen van de motor van je kachelventilator,lager zal uitgesleten zijn.

Bestel bij der Franzose gewoon een nieuwe,gebruikte motoren zullen naar verloop van tijd hetzelfde probleem geven.
Alpine GTA V6 Turbo '86 (rood)
Renault Rodeo 6 '77 (rood)
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: minder geluid ventilator, hoe?

Bericht: # 142850Bericht Bertje »

Mee eens. Zo'n blower hoort echt niet boven het motorgeluid uit te komen (ook bij 50 km/h), dus ik vermoed dat die van jou gewoon stuk is. Niet moeilijk doen, maar een andere/nieuwe inbouwen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Plaats reactie