Digitaal Handboek (ook voor de Forum beheerders)

Maten, inhouden, veelgestelde vragen, aankoopadvies, kleurcodes, motorcodes, versnellingsbakcodes, links naar nuttige info

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 40611Bericht Rodeo-6 »

Wordt niet eens tijd om de steeds weer terugkeerde vragen
over steeds weer dezelfe soort van problemen en kwalen in een soort van database te zetten.

Men neme

de achteras
de remmen
de voorwiel ophanging
de achterwiel ophanging
het stuurhuis

de ontsteking
de carburator

alle geluidjes
alle trillingen

het roestspook
het verven lakken en plamuren
het lassen van dit of dat

En dan durft men op de algeme leden vergadering nog te beweren dat er helemaal geen behoefte is aan een sleuteldag !!!!

Deze persoon heeft waarschijnlijk geen internet of is niet bekent met deze site.

De estaffete-club met ongeveer 100 leden organiseerd wel sleuteldagen, ook renault.

Wat me opvalt is dat er veel jonge r4 bezitters die trots zijn op hun viertje en er graag zelf aan willen sleutelen.
En dat is leuk, zelf aan je viertje sleutelen.

En ik weet ook wel dat twee keer per jaar een puzzeltocht organiseren eeeerrrrg veel werk is.
>> Doe mij maar een DAF <<
Gebruikersavatar
hobbes
Berichten: 112
Lid geworden op: di nov 25, 2003 2:00 am
Locatie: nederlander in Gent

Bericht: # 40612Bericht hobbes »

Spellingsdag is ook nog een optie misschien? :razz:

Ik vind het net wel gezellig dat er af en toe iemand een oude vraag stelt en er dan allemaal verse antwoorden op komen. En dan durf ik tenminste ook domme vragen te stellen moest ik me daartoe geroepen voelen...
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 40613Bericht Rodeo-6 »

Wow dat is snel.

Domme vragen stellen mag altijd
Oude vragen stellen heeft ook wel iets,
maar ik lees inmiddeles al tien kerr hetzelde over de schteras

(Spelfouten onder voorbehout)
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 40618Bericht schoapke »

nooit geweten dat mn viertje een achteras had. Wel vooras in de asbak in het dashbord.

Maar een electronisch R4 diagnose progje klinkt wel interessant en misschien het sleutelboek in E-book formaat ??? PDF mag ook
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 40632Bericht Rodeo-6 »

zoiets bedoel ikdus
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Bericht: # 40653Bericht Hanz »

het sleutelboek als PDF zal wel niet mogen ivm copyrights (en bovendien heeft iedereen dat toch wel :wink:) - en de echt handige tips staan nooit in boeken
is er op dit forum niet iemand die, behalve van achterassen en rotte balken, verstand heeft van het opzetten van een online database die je kan bevragen met trefwoorden en zo?
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 40656Bericht brecht »

ken wel mensen die het kunnen, voor weinig dan, niet gratis. Maar het meeste werk blijft toch het vullen van zo'n database en niet het schrijven ervan.
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 40664Bericht jbeekmann »

In Belgenland hebben ze het bij de Nivaclub zo opgelost:
http://www.forum.ladanivabelgium.be/phpBB2/index.php
Hierdoor kwam ik op het idee dat het misschien al heel simpel wat beter te structureren is door onze 'techniek & sleutelen' verder onder te verdelen in bijvoorbeeld motor - elektra - chassis - carrosserie - specials ?? Zoiets?
Hier is het dan misschien ook een optie dat forummers zelf geen vragen stellen, maar meer uitleg geven over specifieke zaken.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Mustangsally
Berichten: 50
Lid geworden op: za jun 05, 2004 2:00 am
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht: # 40702Bericht Mustangsally »

Wat een belachelijk goed idee. Ik zit zelf altijd het hele sleutelforum door te zoeken als we een probleem aan de 4 hebben.

Ik wil graag mijn medewerking verlenen ( als benodigd ) en eventueel zelfs een donatie doen om iemand zo gek te krijgen om een database te bouwen.

Ik moet wel zeggen dat die Belgen van de Niva club dat netjes hebben opgelost. Mocht ik wat kunnen betekenen, houdt ik me aanbevolen.

En een sleuteldag is trouwens ook geen onnodige actie, want buiten dat het leerzaam is, is het vaak ook heel erg gezellig, en als je het goed organiseerd, ook nog handig om bepaalde klussen voor weinig uit te voeren. Gewoon doen.
Gebruikersavatar
luigi
Berichten: 43
Lid geworden op: di aug 05, 2003 2:00 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht: # 41374Bericht luigi »

Als er een sleuteldag komt ergens in de buurt van Utrecht doe ik mee! Ben ik al een tijdje naar op zoek...

en een elektronische versie van het handboek: helemaal voor. copyright is misschien geen probleem omdat het handboek niet meer uitgegeven wordt.
Sir, Ravel
Berichten: 92
Lid geworden op: wo jul 28, 2004 2:00 am
Locatie: Oudenburg - België

Bericht: # 41422Bericht Sir, Ravel »

mijn iddee omtrend een database

we kunnen een nieuw deel in het forum maken, dat we bv: R4-HANDBOEK ofzo heten,(zoals "R4-club" nu 1 groep is) niemand kan er posten, maar alleen enkele mensen die ervoor verantwoorderlijk zijn, daarin maak je enkele onderverdelingen (zoals "vraag en aanbod", "sleutelen aan de 4",....) die dan zijn: cassis, motor, electriciteit enz.....

Als dan iem. iets zoekt dan kan ie daarin terecht, (hij/zij kan er alleen maar in opzoeken als h/z-ij nog andere problemen zou hebben dan kan deze makkelijk in het normale forum posten)

De verantwoordelijken zetten er alles duidlijk op (zij kunnen posten)

En als je iets zoekt in het R4-HANDBOEK dan klik je zoek en verander je de "in forum" naar het deeltje waar je in wilt zoeken (bv chassis) en dan vind je alleen maar oplossingen ipv als je zoekt in het hele forum dan vind je veel vragen en antwoorden, maar ook veel "zever" en veel topics die over hetzelfde gaan,

We maken dan ook een Welkom-sberich waar we in uitleggen hoe ze er moeten opzoeken, enz

Tis maar een iddeetje hé ***(EDIT: er heeft zoals ik juist zie al iem met het iddee gespeeld)***

Greetz

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sir, Ravel op 2004-07-31 21:04 ]</font>
Plaats reactie