Motoren en bakken

Maten, inhouden, veelgestelde vragen, aankoopadvies, kleurcodes, motorcodes, versnellingsbakcodes, links naar nuttige info

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: Motoren en bakken

Bericht: # 124900Bericht jeffr4 »

RichardM schreef:En als er iemand is die echt graag een 1400 in zijn autootje wil hebben, heb ik nog wel een goed 1400 blok uit een oer5 liggen.
Richard,
Had je niet nog een "supertje 1400 "voor ombouw staan?????
zwergje
Berichten: 657
Lid geworden op: vr mar 12, 2010 3:58 am

Re: Motoren en bakken

Bericht: # 125077Bericht zwergje »

We hebben het gehad over een gtl bak in een niet te zwaar beladen f6, maar dat ging dan alleen over de bak, vermoed ik: wat zijn de voor-en nadelen van een gtl 1100 (met gtl-bak) in de f6 ipv de 1100 die standaard in de f6 ligt?

groet, Serge
Mensen met visie? IK zie ze niet.....;)
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: Motoren en bakken

Bericht: # 125078Bericht Willem de Zwijger »

De motor die standaard in de F6 ligt heeft wat meer koppel bij lage toeren dan de motor in de GTL. Dus met een F6 motor en een GTL bak is het risico groter dat hij het niet meer trekt met tegenwind of pittige belading op steile hellingen, of beide. Met een GTL motor en een GTL bak is dat risico het grootst.

Begrijp ik trouwens goed dat je een beetje aangestoken bent door het 1400 virus? Ik zeg altijd maar zo: niets waar je F6 zo van opknapt als een 1400 motor met liefst ook nog een 5 bak.... :wink:
zwergje
Berichten: 657
Lid geworden op: vr mar 12, 2010 3:58 am

Re: Motoren en bakken

Bericht: # 125089Bericht zwergje »

Hoi Willem,

Zit nog te twijfelen tussen een 1100 uit de oer 5 (688-13), het verhaal van AP over verbruik klonk goed.
Aan de andere kant heb ik twee f6 jes, een met een kapotte koppakking, en de spaanse, die je gezien hebt.
De spaanse heeft meer dan 250.000 km, maar loopt als de spaanse zon.
Uiteindelijk zal daar ook een versere krachtigere motor in gaan, dus waarom niet de 1400 uit de automaat die Richard voor me heeft liggen, die al aangepast is.

Het enige probleem is een ruimte en takel om de swap te doen, michiel zit midden in een verbouwing en heeft het druk, Richard heeft wel kennis en tijd om te helpen, maar geen sleutelruimte.

In de andere f6, die ik van Boke heb gekocht, wil ik dan graag een 45 pk blok uit eenoer 5 1100 cc, dan kan ik mooi het verschil testen.
Als iemand nog zo'n blokje weet...

Aan de andere kant heb ik dan 4 1100 blokken uit de 4 over, 3 f6 blokken, en 1 gtl blok, allen met bak.
Het gtl blok heeft alle pakkingen vernieuwd, nog een f6 blok uit spanje met 94.000 km, 38 pk met 32mm carb.
Van het blok.
Als iemand dus nog een gtl of f6 blokje zoekt, laat het me weten.

groet, Serge
Mensen met visie? IK zie ze niet.....;)
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Gebruikersavatar
dick holtrop
Berichten: 1283
Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
Locatie: frentsjer
Contacteer:

Re: Motoren en bakken

Bericht: # 125095Bericht dick holtrop »

ik heb nog twee 688 13 blokjes staan , zonder spruitstukken

voor 75 per stuk

vrgr dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.

niet omdat het moet maar omdat het kan
zwergje
Berichten: 657
Lid geworden op: vr mar 12, 2010 3:58 am

Re: Motoren en bakken

Bericht: # 125097Bericht zwergje »

Dank je Dick, je hebt PB :D

Serge
Mensen met visie? IK zie ze niet.....;)
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Plaats reactie