F4 motor = F6 Motor?

Maten, inhouden, veelgestelde vragen, aankoopadvies, kleurcodes, motorcodes, versnellingsbakcodes, links naar nuttige info

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dick holtrop
Berichten: 1283
Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
Locatie: frentsjer
Contacteer:

F4 motor = F6 Motor?

Bericht: # 121112Bericht dick holtrop »

Mijn f4 heeft motorcode: C1E.J.7.18 enz

Volgens de Kluwer gaan zowel de GTL als de F6 motor door het leven onder de naam 688-CIE.
De specificaties zijn:
GTL
Compressieverhouding: 9.5:1
Max vermogen 34 pk bij 4000 rpm
Max koppel 74 Nm bij 2500 rpm


F6
Compressieverhouding: 8.3:1
Max vermogen 34 pk bij 5000 rpm
Max koppel 72 Nm bij 2000 rpm

F4 1100cc
Compressieverhouding: ???
Max vermogen ???
Max koppel?
Bougies?
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.

niet omdat het moet maar omdat het kan
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: F4 motor = F6 Motor?

Bericht: # 121124Bericht Tweety »

dick holtrop schreef:Mijn f4 heeft motorcode: C1E.J.7.18 enz

Volgens de Kluwer gaan zowel de GTL als de F6 motor door het leven onder de naam 688-CIE.
?
F6 was volgens mij 668-CIE ...
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Re: F4 motor = F6 Motor?

Bericht: # 121127Bericht ap »

In een F4 hoort een 850 bijna allles met een 1100 is import dus kan je dat moeilijk vergelijken met een gtl, of de originele motorcodes.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: F4 motor = F6 Motor?

Bericht: # 121136Bericht R4F6GTX Automaat »

Heb je hier wat aan misschien?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Okido
Berichten: 946
Lid geworden op: zo apr 30, 2006 10:09 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: F4 motor = F6 Motor?

Bericht: # 121184Bericht Okido »

dick holtrop schreef:Mijn f4 heeft motorcode: C1E.J.7.18
Dat is een 1108 cc motor met een 1 op 8,3 compressie
dick holtrop schreef:Volgens de Kluwer gaan zowel de GTL als de F6 motor door het leven onder de naam 688-CIE.
Het verwarrende is dat Kluwer bedoelt 688 of C1E motor, zijnde 2 typeaanduidingen voor dezelfde motor. De 1 wordt vaak als I geschreven.

688 staat voor 1100 cc, later (ik dacht circa 1984, maar dat is een gok) is dat aanduiding C1E geworden. De rest van de aanduiding bepaalt o.a. de compressie.

Je kunt aan de eerste cijfers/letters altijd herkennen hoeveel cc de motor bevat. Een aantal die veel voorkomen:
688: 1108
689: 956
800: 845 (ventoux motor)
810: 1289
840: 1397 (Alpine)
847: 1397
B1B: 845
C1C: 956
C1E: 1108
C1J: 1397
C2J: 1397

Een R4GTL-motor is meestal een 688 E 7-13 of een C1E H 7-14 met een compressie van 1 op 9,5.

Groet, Ido
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Gebruikersavatar
dick holtrop
Berichten: 1283
Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
Locatie: frentsjer
Contacteer:

Re: F4 motor = F6 Motor?

Bericht: # 121187Bericht dick holtrop »

bedankt voor de info, toch is het moeilijk om van de C1E gevens te vinden zoals koppel ed.
ik weet inmiddels al wel welke bougies erin moeten.

bedankt voor de moeite.

NGK BP6H
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.

niet omdat het moet maar omdat het kan
Gebruikersavatar
Okido
Berichten: 946
Lid geworden op: zo apr 30, 2006 10:09 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: F4 motor = F6 Motor?

Bericht: # 121197Bericht Okido »

dick holtrop schreef:bedankt voor de info, toch is het moeilijk om van de C1E gevens te vinden zoals koppel ed.
Je kan gewoon de gegevens van de R4F6 aanhouden. Die heeft dezelfde motor als die van jou. De vroegere code daarvan is: 688 C7-11.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Plaats reactie