Leuke ANWB oplossing

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ivo 4
Berichten: 136
Lid geworden op: ma apr 21, 2003 2:00 am
Locatie: Haarlem

Leuke ANWB oplossing

Bericht: # 88744Bericht Ivo 4 »

Gisteren onderweg naar de tandarts het haakje van de "koppelingstang" afgebroken. De ANWB maar weer eens gebeld. Dacht zelf dat het een sleepje zou worden maar de vriendelijke man was creatief en had er lol in.

Met een stukje kabel en twee tonnetjes een vervangend hulpstuk gemaakt. Hij kwam wat moeilijk in zijn vrij maar goed genoeg om naar werk en later naar Beverwijk te rijden om een nog betere oplossing te maken.

Na een leuk gesprek over natuurlijk auto's kreeg ik ook nog een rol tape om kapotte waterslangen mee te dichten van de ANWB-er.
Na zo'n pech dag heb ik eigenlijk alleen maar weer meer lol van de R4 :D

Groetjes,

Ivo
Mooie rode R4L uit 1985 met twee kinderzitjes.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 88745Bericht R4F6GTX Automaat »

Hmm, ik moet dalijk ook naar de tandarts; ben benieuwd of ik ook een rol plakband krijg...

of ging het ergens anders over...?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
hankleinjan.nl
Berichten: 387
Lid geworden op: zo dec 21, 2003 2:00 am
Locatie: Rijssen

Bericht: # 88823Bericht hankleinjan.nl »

Ivo, het plaatje van de koppelingsstang was vorig jaar al vrij ver ingesleten maar dat het al zo snel `door`zou gaan wist ik ook niet anders hadden we dat er ook maar meteen bij moeten vervangen.
Wordt de motor trouwens nog steeds zo warm?
:) Renault 4 TL 1983 205.000 km
Gebruikersavatar
Ivo 4
Berichten: 136
Lid geworden op: ma apr 21, 2003 2:00 am
Locatie: Haarlem

Bericht: # 88867Bericht Ivo 4 »

Hallo Han,

Het gaatje in het plaatje hebben we ook iets kleiner gemaakt. Maar het was de stang net dat haakje aan het eind dat "op" was, gewoon helemaal versleten.

En of de motor te heet wordt weet ik nog steeds niet. Het blijft nog altijd anders rijden met een andere motor. Ga binnen kort even goed het koelsysteem weer eens schoonmaken. Hij lekt wel olie bij de oliekering volgens mij. Als ik het goed begrepen heb op het forum en de sleutelboeken moet het blok er weer uit. Daar heb ik eigenlijk weinig zin in. Maar als het moet dan moet het. Rijdt verder prima!!!!

Groeten uit Haarlem,

Ivo
Mooie rode R4L uit 1985 met twee kinderzitjes.
hankleinjan.nl
Berichten: 387
Lid geworden op: zo dec 21, 2003 2:00 am
Locatie: Rijssen

Bericht: # 88970Bericht hankleinjan.nl »

Nou, als de motor te heet werd had je het al wel gemerkt aan een defecte koppakking of iets dergelijks. En met een lekkende oliekeering valt gelukkig te rijden. (Alleen de straat wordt smerig en je moet vaker het oliepeil controleren.)
groeten,

Han
:) Renault 4 TL 1983 205.000 km
Gebruikersavatar
Ivo 4
Berichten: 136
Lid geworden op: ma apr 21, 2003 2:00 am
Locatie: Haarlem

Bericht: # 88975Bericht Ivo 4 »

Gewoon steeds op een ander plekje in de straat zetten, dan valt het minder op.
Zag laatst wel een soort grijze aanslag op de stoters etc. zitten toen ik de olievul dop er af had om bij te vullen. Normaal ziet het er volgens mij wat metaal kleuriger uit. Kan dit door de carterdampen komen ofzo?.

Verder alles goed Han?
Mooie rode R4L uit 1985 met twee kinderzitjes.
Gebruikersavatar
Neeelz
Berichten: 349
Lid geworden op: vr nov 11, 2005 3:14 pm
Locatie: Den Haag

Bericht: # 88979Bericht Neeelz »

Grijze aanslag is "Black Sludge": aangekoekte motorolie, door een bepaald additief dat in de jaren negentig in de "verbeterde'" loodvrije benzine zat. Ik zou eens googelen op sludge motorolie verwijderen, want je moet het volgens mij wel weg kunnen halen, ik weet alleen niet meer hoe.
Een quatrelle is het wel!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 88997Bericht R4F6GTX Automaat »

Om de motor van binnen schoon te krijgen deden we er (in USA) een litertje ATF (automatenolie) bij de motorolie en dan na een stevige rit van zo'n 100 km olie verversen (incl filter). Motor was dan mooi schoon van binnen. Nix sludge meer o.i.d.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Plaats reactie