Nee,
de kabel die op de versnellingsbak zit loopt gewoon direct naar de min pool van de accu.
En ik heb van de min pool van de accu ook nog een kabeltje naar de voorkant van het rechter binnenspatbord lopen.
Sommigen lopen van achter bij de startmotor naar het chassis, anderen achteraan de motor tegen het schutbord weer anderen soms in de buurt van het luchtfilter. Ik kom ze overal tegen maar meestal zit er geen op. Dat verklaard dan weer storingen her en der.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
bij mij gaat de massa idd van de accu naar de versnellingsbak. maar elke deur, inclusief kofferklep, is bij mij nog appart geaard.met zo n gruwelijk dikke aardkabel. weet iemand waar dat toe dient?
Ik vind het een heel goede vraag, en het antwoord is misschien ook het antwoord op mijn flakkerende dashboard lampjes: als het blok slecht contact heeft met de rest zou dat wel eens de oorzaak kunnen zijn.
Bij de F4 gingen er met de tijd steeds meer lampjes branden als ik op mijn rem trapte en nu als ik hem in zijn achteruit zette dan had ik ineens geen benzine meer geen ruitewissers en alle dashboardlampjes aan... met een nieuwe massakabel van t blok naar t chassis doet alles weer gewoon