off- forum: fiat 127

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

off- forum: fiat 127

Bericht: # 66882Bericht brecht »

Ik weet het ik weet het...

Het hoort hier niet thuis. Maar ik weet dat er hier ook een hoop mensen zijn die wat breder merk-georienteerd zijn dan alleen de 4. Hoewel dat meestal wel binnen de Franse stal blijft heb ik een vraag over een italiaan.
Maar je weet maar nooit.

Ik heb via de vriendin van een forumlid sponsoring gekregen voor de technische school hier (Tanzania) Daarvan gaan we een auto kopen en helemaal strippen zodat er een mooi educatief model ontstaat. Nu ben ik wat van plan waar enige fanaten me wel iets om zouden willen doen denk ik:

Ik heb een 127 Panorama gevonden om open te snijden. die schijnen echter erg zeldzaam te zijn! Maar kan t mij schelen hij staat hier weg te roesten dusz... Zelfs zo zeldzaam dat ik er maar 1 plaatje van he kunnen vinden.

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5719

Nu na een lang verhaal de vraag: in hoeverre denken jullie dat ik ongestraft dat kan gaan strippen zonder dat het in elkaar stort? m.a.w. moet ik versteviging in het chassis aanbrengen?

Na de vraag wat meer info: ik had eerste een 4-tje op het oog voor di doel. Die had zichzelf echter al te ver gesloopt...

ok. Dank alvast en tot op de nieuwjaarsreceptie!
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 66898Bericht Ron »

Nou, best zonde dan!
Ik weet ook nog wel een Talbot Horizon voor je te koop, als je toch al met zeldzame auto's in de weer bent. 150 euro, mét APK, waar zie je ze nog.
Maar dat ding van jou... niet doen man!

Ik denk dat je met zelfdragende carrosserieën gewoon straffeloos kan gaan strippen, vermits je niet ergens het hele verband af laat hangen van het dak. Verder is het vrij stevig. En je moet er niet meer mee gaan rijden of anderszins betrouwbare eigenschappen van verwachten.
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 66916Bericht brecht »

weet ook nog wel een Talbot Horizon voor je te koop
In Dodoma?

In nederland zijn sloopauto's genoeg. Maar aangezien er hier geen apk is, is alles wat nog rijdt veel geld waardt. De Panorama heeft geen bak meer en is dus praktisch onbruikbaar (zie hier maar eens zo'n bak te vinden) en dus goedkoop.

Ik heb de 127 club al aangeschreven. Als ze het de moeite waard vinden mogen ze mij wat anders geven en die panorama kopen. Maar het vervoer naar Nedreland zal wel nogal in de kosten lopen denk ik.

Vandaar dat ie (als de koop doorgaat) gewoon gestript gaat worden.
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 66918Bericht jbeekmann »

Ik vind het gewoon een lelijke Fiat. Kopen en slopen!
Wat moet ie kosten?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 67007Bericht brecht »

jbeekmann schreef:Ik vind het gewoon een lelijke Fiat.
Kijk, das een mening! niet dat we het daar allemaal over eens moeten zijn, maar duidelijk is het wel. Na wat onderhandelen staat de prijs nu op 3,5 lag. Mag ik je dan overhoren of je het nog weet en je vragen dat om te rekenen naar Euro's?

Er is ook nog een 4-tje in de race. Die schijnt iets beter te zijn omdat er nog een versnellingsbak bij zit. Die ontbreekt op de 127. Maandag weten we de prijs van de 4 en wordt de beslissing gemaakt.

Volgende week is het vakantie en is iedereen hier weg. Dan kunnen we dus als het goed komt lekker gaan slopen...
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 67060Bericht jbeekmann »

3.5 lag is 350.000 tsh (Tanzaniaanse shilling) is ongeveer 250 euro?
Da's helemaal niet veel geld! (ohja, hij kan natuurlijk nooit meer rijdend gemaakt worden daar...)
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 67087Bericht brecht »

Dat doe je netjes! als ik bij een koers van 1350 tsh voor een euro reken kom ik op 259 euro en een klets uit. En da's inderdaad niet veel. Daar komt dan wel nog het een en ander bij om het voor ons doel geschikt te maken maar goed, veel is het inderdaad niet.

Er is nog een kandidaat opgedoken: een 4tje met bak. Ik hoop vandaag de prijs te weten. want dat zou natuurlijk ook een mooie optie zijn!
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 67353Bericht brecht »

Jaja het is zover.

Er is een fiat 127 panorama aangekocht. Bij gebrek aan voorwielen (lagen los achterin) hebben we hem met 8 man zo achter in de vrachtwagen getild. Weer een leuke ervaring. Na eerst met het de hele buurt grondig alle opties bediscussierd te hebben gingen uiteindelijk gewoon de schouders eronder en deed brute kracht het werk. Jammer dat die sterke mannen niet zijn meegekomen, want hij staat nu te wachten om uitgelaten en klaar gemaakt te worden. Maar hoe dat zien we morgen wel weer...
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 67358Bericht jbeekmann »

fotoooos!!!
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Hugo
Berichten: 284
Lid geworden op: do apr 14, 2005 7:48 pm
Locatie: Dieren
Contacteer:

Bericht: # 67363Bericht Hugo »

jbeekmann schreef:fotoooos!!!
Wie houd je tegen?..
Succes met sleutelen, Hugo.

mail hugo@isgekop.nl als er iets te sleutelen valt.
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 67378Bericht brecht »

wat jasper vooral tegen houdt om foto's te plaatsen is dat hij er niet bij was denk ik. Wat mij tegen houdt is dat ik geen foto's heb tot nu toe. Het regende namelijk nogal toen we hem ophaalden (Jaa het regenseizoen is weer begonnen!) en dat wilde ik mijn toch al erg leidende digicammetje niet aandoen. Wat wel erg jammer is want het was een erg fotogeniek moment.

Straks gaan we proberen hem af te laden. dan zal ik wat foto's proberen maken.
Plaats reactie