Eindelijk mijn eerste auto!

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
tinustilburg
Berichten: 119
Lid geworden op: di sep 07, 2004 4:15 pm
Locatie: Tilburg

Eindelijk mijn eerste auto!

Bericht: # 44903Bericht tinustilburg »

Vandaag was de grote dag! We hebben de renault 4 tl uit '83 opgehaald. Met franse kentekenplaten er nog op voor het belachelijke bedrag van 150 euro!!!! Hij ziet er heel goed uit, twee kleine plekjes in de balk. Verder bonkt de auto over drempels (wat is dit???) en doen de knipperlichten het niet. Ik heb de schakelaar er al afgehaald, en open gemaakt, dit had ik beter niet kunnen doen. Alles is uit elkaar gevallen en dat krijg ik er nooit meer in, dus ik ben eigenlijk ook op zoek naar een knipperlichtschakelaar. Hij rijdt perfect, alleen is het wel wennen, ik heb tot nu toe alleen maar in een gtl gereden, is toch wel wat vlotter :)
De auto heeft jaren stilgestaan in frankrijk, het mos zit er nog op maar hij heeft wel altijd binnengestaan, vandaar dat hij er verder perfect uitziet, op een paar kleine plekjes na dan.
Als er iemand uit omg. tilburg is die hem goedkoop wil lassen, graag, anders moet ik het ergens laten doen en das duur. Verder weet ik nog niet of ik hem in moet voeren, of iemand moet zoeken die er een ander chassisnummer in kan krijgen. Advies is altijd welkom.
Hier nog wat plaatjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
groeten martijn
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bruutmans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
Locatie: Beak blif Beak
Contacteer:

Bericht: # 44905Bericht Bruutmans »

Hey leuk karretje kerel!!
En uiteraard proficiat!! ;)
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 44910Bericht brecht »

Uiteraard van harte gefeliciteerd met de aankoop. Het ziet er zo vanaf de foto's erggoed uit voor 150 Euro, ben benieuwd naar de bodem...

knipperlichtschakelaar heb ik voor je, woon wel in Den Haag...
Gebruikersavatar
tinustilburg
Berichten: 119
Lid geworden op: di sep 07, 2004 4:15 pm
Locatie: Tilburg

Bericht: # 44911Bericht tinustilburg »

wat moet ie kosten als je hem opstuurt???
groetjes martijn
Afbeelding
ms.dageraad
Berichten: 420
Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
Locatie: Leeuwarden

Bericht: # 44929Bericht ms.dageraad »

mooi ding! dat bonken kan wel eens op losse schokbrekers duiden. Lassen en lijnolien lijkt me zo. dan kan je er nog wel 20 jaar mee toe.
oant sjen,
PEET
Gebruikersavatar
_pjotr_
Berichten: 42
Lid geworden op: za jul 10, 2004 2:00 am
Locatie: Alkmaar

Bericht: # 44930Bericht _pjotr_ »

Gaat dat wel goed een Duitser en en Fransoos bij elkaar in 1 hok? :roll:
Hoe dan ook hier kan je nooit aan bekocht zijn.
Harstikke leuk man!
Met een 4L kom je er wel.
Gebruikersavatar
tinustilburg
Berichten: 119
Lid geworden op: di sep 07, 2004 4:15 pm
Locatie: Tilburg

Bericht: # 44934Bericht tinustilburg »

de foto's zijn van bij de vorige eigenaar.
De bodem is dus helemaal super hard! alleen links achter aan de voorkant van de wielkast zit een klein gaatje, en rechtsvoor net onder de dorpel in de balk. Echt een super autootje! Helemaal geen tectyl erop, alles nog origineel zoals het hoort. Trouwens echt een slimme actie van me om die knipperlichtschakelaar open te maken, daar zitten echt ontelbaar veel veertjes en andere kleine dingetjes in zeg. Nou snap ik waarom die zo goed dicht zat....
Ik ben eigenlijk ook nog op zoek naar een radioconsole en een nieuwe voormat, die er nou in zit bestaat uit 4 stukken namelijk. Ik ga het beestje volgende week eerst maar eens laten lassen, dan nieuwe vloeistofjes erin, mag ook wel als ie zolang heeft stilgestaan. Het verbaasde me trouwens dat ie het uithield, anderhalf uur op de snelweg. Ik ben er echt superblij mee! Ik hoop dat het knipperlichtprobleem verholpen is met een nieuwe schakelaar.
Dat bonken zou dat niet aan de reservewielhouder kunnen liggen? Er hangt namelijk geen reservewiel onder en als ik dat houdertje op en neer beweegt bonkt ie ook. Mijn vader dacht dat het iets in de ophanging was, rubbers van de draagarmen ofzo????? Grappig trouwens dat een tl de uitlaat aan de zijkant heeft en de handrem onder het stuur, ik greep elke keer mis haha
groetjes
Afbeelding
Gebruikersavatar
paprikarooie4
Berichten: 43
Lid geworden op: ma aug 30, 2004 2:00 am
Locatie: het westland

Bericht: # 44936Bericht paprikarooie4 »

Mooie koop tinus, kan je geen buul aan vallen natuurlijk voor 150 euries,
voel me nu bekocht voor 500 voor mijn gtl uit 84, met aardig wat werk.
Alhoewel, hij is wel met nederlands kenteken! lol
Dat bonken van de auto is dat aan de voor of achterzijde?
1 meisje,1 jongen,1kat, en 1vrouw met rooie 4gtl uit 84.
Gebruikersavatar
tinustilburg
Berichten: 119
Lid geworden op: di sep 07, 2004 4:15 pm
Locatie: Tilburg

Bericht: # 44938Bericht tinustilburg »

aan de achterzijde...
ik had ook echt ontzettend mazzel. deze auto had ik al eerder voor 600 euro te koop zien staan. nu had een man hem gekocht die er niet zoveel mee had, en hem snel kwijt wilde, in eerste instantie voor 300 euro. mijn vader had snel een bod gedaan van 150 euro en dat was genoeg... er waren blijkbaar ook al mensen van de club wezen kijken/geinteresseerd, maar gelukkig was ik eerder. en hij is gewoon echt goed! zelfs het onderhoudsboekje en de originele franse gebruiksaanwijzing zit er nog bij! ik heb het kentekenbewijs hier voor me liggen ' vendu 4/09/03' , dus zo lang is ie hier nog niet eens. no immatriculation is dat chassisnummer? (9195 qa 65) of is dat so dans serie du type (d0061339)
Afbeelding
Gebruikersavatar
tinustilburg
Berichten: 119
Lid geworden op: di sep 07, 2004 4:15 pm
Locatie: Tilburg

Bericht: # 44940Bericht tinustilburg »

oh en nog iets: weet er iemand of er een renault 4 op een sloop staat in (omg) tilburg????
Afbeelding
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 44954Bericht Willem de Zwijger »

Dat bonken op de drempels komt denk ik door versleten onderste fuseekogels.
Die knipperlichten: als ze het allebei niet doen zou ik als eerste de zekeringen bekijken, daarna kijken of ze wel branden als je met een los draadje op de plus pool van de accu op de aansluiting op het lampje contact maakt, kan zijn dat er geen spanning op komt door slechte contacten (corrosie in die schuifverbindingen) van de spanning, of de massa.
Ziet er wel heel mooi uit voor 150 Euro !!!
Gebruikersavatar
tinustilburg
Berichten: 119
Lid geworden op: di sep 07, 2004 4:15 pm
Locatie: Tilburg

Bericht: # 44955Bericht tinustilburg »

het rare is dat de alarmlichten het wel doen, maar niet als ik aan de knipperlichthendel trek... dus dan moet het haast wel daar aan liggen he?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 20, 2002 2:00 am
Locatie: Zeist

Bericht: # 44962Bericht Tommy »

Goeie bak voor 150 euri, bonken kan wellicht ook versleten versnellingsbaksteun zijn, dat was het bij mij ook. succes ermee
GTL '84 blauw
Gebruikersavatar
_pjotr_
Berichten: 42
Lid geworden op: za jul 10, 2004 2:00 am
Locatie: Alkmaar

Bericht: # 45005Bericht _pjotr_ »

tinustilburg schreef: no immatriculation is dat chassisnummer?
plaque d'immatriculation is de kentekenplaat.
Met een 4L kom je er wel.
Gebruikersavatar
tinustilburg
Berichten: 119
Lid geworden op: di sep 07, 2004 4:15 pm
Locatie: Tilburg

Bericht: # 45045Bericht tinustilburg »

Oh ja tuurlijk, had ff niet goed opgelet.
Niemand in de buurt die goedkoop een knipperlichtschakelaar heeft??
Afbeelding
Plaats reactie