Wie het weet mag het zeggen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Ik snap niet wat er aan de hand is, mijn GTelletje loopt perfect stationair en accelereert ook als een speer, haalt makkelijk 120. Als je op snelheid bent en de snelheid constant wilt houden bijvoorbeeld 50KM/h dan gaat ie horten en stoten.
Heb het ontstekingstijdstip gecontroleerd en proefondervindelijk steeds een beetje vroeger gezet tot ie pingelt en daarna weer ietsje terug. Hoofdsproeier uit de carburateur gehaald en deze was gedeeltelijk verstopt dus ik dacht Eureka maar helaas toch niet.
De bougies er uit gehaald, zijn goed, juiste electroden afstand maar wel te wit wat volgens mij een te arm mengsel betekend.
De mengsel regelschroef in de voet van de carb verder open gedraaid, helpt niets.
Carterontluchtingsslangetjes zitten allemaal goed aangesloten.
Wat zou dit toch kunnen veroorzaken? Oh ja hij ploft ook bij afremmen op de motor bij lage toerentallen vandaar dat ik het ontstekingstijdstip geprobeerd heb te vervroegen.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: _pjotr_ op 2004-08-05 23:41 ]</font>
Heb het ontstekingstijdstip gecontroleerd en proefondervindelijk steeds een beetje vroeger gezet tot ie pingelt en daarna weer ietsje terug. Hoofdsproeier uit de carburateur gehaald en deze was gedeeltelijk verstopt dus ik dacht Eureka maar helaas toch niet.
De bougies er uit gehaald, zijn goed, juiste electroden afstand maar wel te wit wat volgens mij een te arm mengsel betekend.
De mengsel regelschroef in de voet van de carb verder open gedraaid, helpt niets.
Carterontluchtingsslangetjes zitten allemaal goed aangesloten.
Wat zou dit toch kunnen veroorzaken? Oh ja hij ploft ook bij afremmen op de motor bij lage toerentallen vandaar dat ik het ontstekingstijdstip geprobeerd heb te vervroegen.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: _pjotr_ op 2004-08-05 23:41 ]</font>
- Rodeo-6
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
- Locatie: Delphi alleen op afspraak
- Contacteer:
Wat je hier omschrijft is het begin van het einde van je contactpuntjes, ook rotertje schoonmaken is handig en tevens je verdelerkap controleren.
Bougie kabels EN de bobine kabel hebben ook geen eeuwig leven.
De mengelsregelschroef is alleen voor de stationair afstelling, heeft dus niet zoveel zin om daar aan te gaan draaien.
Voor de goede orde, aan je carburatur verandert in principe nooit iets door de jaren en met de kilometers.
Bougie kabels EN de bobine kabel hebben ook geen eeuwig leven.
De mengelsregelschroef is alleen voor de stationair afstelling, heeft dus niet zoveel zin om daar aan te gaan draaien.
Voor de goede orde, aan je carburatur verandert in principe nooit iets door de jaren en met de kilometers.
>> Doe mij maar een DAF <<
Ik zeg ook puntjes.
Aan het contactpuntje dat scharniert (Femsa, maar mischien ook andere merken?)
zit een klein kabeltje. Hiervan kan de plastic buitenkant doorslijten bij langdurig gebruik. Dan krijg je dus een soort van kortsluitinkjes de hele tijd en gaat ie horten en stoten.
Kijk hier eens naar.
Aan het contactpuntje dat scharniert (Femsa, maar mischien ook andere merken?)
zit een klein kabeltje. Hiervan kan de plastic buitenkant doorslijten bij langdurig gebruik. Dan krijg je dus een soort van kortsluitinkjes de hele tijd en gaat ie horten en stoten.
Kijk hier eens naar.
Bedankt voor jullie reacties, ik ga morgen de ontstekings toren die ik over heb gehouden van mijn wegings verotting afgekeurde S D uitproberen. (Is gebeurd, ga nu proefrijden). Had niet verwacht dat de ontsteking het probleem zou zijn omdat ie prima start en ook onder belasting goed vermogen wil leveren. maar jullie spreken uiteraard uit ervaring dus ik ga het gewoon doen. heeft iemand toevallig nog een uitlaat pijpie voor mij liggen?
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: _pjotr_ op 2004-08-07 11:15 ]</font>
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: _pjotr_ op 2004-08-07 11:15 ]</font>
Het heeft geholpen loopt nu bijna perfect, af en toe nog wat plofjes (veel minder dan eerst) bij het afremmen op de motor.
Hier is mee te leven (rijden). Ga nu de uitlaat lekvrij proberen te maken.
Bedankt allemaal voor het meedenken
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: _pjotr_ op 2004-08-07 13:23 ]</font>
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: _pjotr_ op 2004-08-07 13:23 ]</font>
Hier is mee te leven (rijden). Ga nu de uitlaat lekvrij proberen te maken.
Bedankt allemaal voor het meedenken
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: _pjotr_ op 2004-08-07 13:23 ]</font>
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: _pjotr_ op 2004-08-07 13:23 ]</font>
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn F6. Sinds ik in Luxemburg geweest ben ploft ie bij lage toerentallen inhouden. Hij hort en stoot al de hele tijd rond 50 km/u vooral als ik net van de snelweg af kom.
Daarnaast heb ik sinds luxemburg ook wat problemen met starten, eerst startte ie zonder problemen (kan ook aan buitentemperatuur liggen?) maar sindsdien alleen met volle choke en horten en stoten. Het is eigenlijk sowieso tijd voor wat groot motorisch onderhoud vrees ik.....
Maar het horten stoten/ploffen ligt dus aan contactpuntjes? Bobinekabel en bougiekabels vervangen....
Daarnaast heb ik sinds luxemburg ook wat problemen met starten, eerst startte ie zonder problemen (kan ook aan buitentemperatuur liggen?) maar sindsdien alleen met volle choke en horten en stoten. Het is eigenlijk sowieso tijd voor wat groot motorisch onderhoud vrees ik.....
Maar het horten stoten/ploffen ligt dus aan contactpuntjes? Bobinekabel en bougiekabels vervangen....
De ontsteking speelt zeker een rol bij problemen met het horten en stoten als je de snelheid constant wilt houden. Heb de hele onstekingstoren van mijn afgekeurde Skimpy Dutch overgezet in d e verse Gendarme blauwe GTl en het is een stuk beter geworden qua horetn stoten nauwelijks nog een probleem te noemen.
Ploffen doet ie nog steeds bij het afremmen op de motor en dan pas als het toerental onder de 2000 toeren komt( ik heb geen toerenteller hoor).
In theorie kan dit komen doordat er branbaar mengsel door de uitlaat poort verdwijnt wat op de een of andere manier alsnog te laat tot ontbanding komt.
Hoe je dit in de praktijk moet verhelpen weet ik echter niet, dus wie weet mag het zeggen!
Ploffen doet ie nog steeds bij het afremmen op de motor en dan pas als het toerental onder de 2000 toeren komt( ik heb geen toerenteller hoor).
In theorie kan dit komen doordat er branbaar mengsel door de uitlaat poort verdwijnt wat op de een of andere manier alsnog te laat tot ontbanding komt.
Hoe je dit in de praktijk moet verhelpen weet ik echter niet, dus wie weet mag het zeggen!
- Rodeo-6
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
- Locatie: Delphi alleen op afspraak
- Contacteer:
De ontsteking speelt zeker een rol bij problemen met het horten en stoten als je de snelheid constant wilt houden.Op 2004-08-07 20:10, schreef _pjotr_:
De ontsteking speelt zeker een rol bij problemen met het horten en stoten als je de snelheid constant wilt houden. Heb de hele onstekingstoren van mijn afgekeurde Skimpy Dutch overgezet in d e verse Gendarme blauwe GTl en het is een stuk beter geworden qua horetn stoten nauwelijks nog een probleem te noemen.
Ploffen doet ie nog steeds bij het afremmen op de motor en dan pas als het toerental onder de 2000 toeren komt( ik heb geen toerenteller hoor).
In theorie kan dit komen doordat er branbaar mengsel door de uitlaat poort verdwijnt wat op de een of andere manier alsnog te laat tot ontbanding komt.
Hoe je dit in de praktijk moet verhelpen weet ik echter niet, dus wie weet mag het zeggen!
JA, jA, JA, ja, JA, in your dreams, baby
"Heb de hele onstekingstoren"
Kontactpuntjes kan je losschroeven
"Ploffen doet ie nog steeds"
En nu wil je zeker weten waar dat door komt en wat er aan te doen is, ha ha.
"branbaar mengsel door de uitlaat poort verdwijnt"
Mocht je willen, gna, gna, gna,
"In theorie "
Aha, daar komt de aap uit de mouw
"Hoe je dit in de praktijk moet verhelpen weet ik echter niet"
IK WEL
Gedeeltelijk verstopte hoofdsproeier ????????
_________________
F6-Banaan, Rodeo 6 Restauratie Object,
Div. R4 pretpakketten, Matra Rancho Diesel
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rodeo-Six op 2004-08-07 21:55 ]</font>